مجید یزدان پناه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:پروژه ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) یکی از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش در این راستا است و در استان کرمانشاه نیز کمیته‌ای ویژه جهت پیگیری این موضوع تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۰۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 17 September 2020

مجید یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: پروژه غربالگری و تعیین شاخص توده بدنی تمامی دانش‌آموزان در دو مرحله اولیه و ثانویه صورت می‌گیرد که سنجش اولیه توده بدنی ( BMI ) و تکمیل اطلاعات ( پیش‌آزمون) و ثبت آن‌ها در سامانه سناد حداکثر تا پایان آبان ماه سال جاری به انجام می‌رسد.

وی افزود: آموزش، مشاوره، حمایت و نظارت بر افزایش فعالیت‌های حرکتی و کنترل تغذیه و نیز سنجش ثانویه شاخص توده بدنی ( پس‌آزمون ) ویژه دانش‌آموزان که دارای اضافه وزن و چاقی هستند حداکثر تا 15 اسفندماه سال جاری همزمان با حضور در فعالیت‌های ایام احسان و نیکوکاری و روز درختکاری برگزار می‌شود و آیین اختتامیه نیز در هفته سلامت در فروردین ماه سال آینده انجام خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: کاهش تعداد دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و مبتلا به چاقی به میزان 3 درصد از اهداف اصلی این پروژه می‌باشد.

یزدان پناه تاکید کرد: با توجه به این‌که اضافه وزن و چاقی زمینه‌ساز بروز بیماری‌های زمینه‌ای و خطرناکی است، والدین باید در این خصوص به وضعیت فرزندانشان توجه ویژه داشته باشند و با همراهی و همیاری آموزش و پرورش گامی در راستای سلامت جامعه بردارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار