مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری:
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: هفته سلامت بانوان فرصتی است تا با انجام یکسری برنامه‌های خاص آسیب‌ها و بیماری‌های روحی و روانی را در جامعه زنان کاهش دهیم.
کد خبر: ۹۰۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ 17 September 2020

 

 

 
 
 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین،"صدیقه ربیعی " در نشست هماهنگی  برگزاری هفته ملی سلامت بانوان در قزوین، افزود: بر اساس آمارهای رسمی کشور، زنان بیشتر از مردان درگیر مسائل روانی و روحی هستند که اگر مورد التیام و درمان قرار نگیرند، نیمی از جامعه در آینده با آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی روبه رو می‌شوند.

وی با بیان اینکه فقط نباید به سلامت جسمی زنان توجه کرد، اظهار داشت: مسائل روانی و روحی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و باید مورد تاکید قرار گیرند، چون درگیری‌های روحی و فشارهای ناشی از زندگی می‌تواند بر روند زندگی اثرگذار باشد.

ربیعی تصریح کرد: گزارشی دریافتی از شهرستان‌های استان قزوین نشان می‌دهد،  وضعیت روحی و روانی مناسبی در بین زنان وجود ندارد و قرار است برای رفع آن از ظرفیت گروه‌های بسیج استفاده کنیم.

این مسؤول تاکید کرد: بسیج اعلام آمادگی کرده تا با یک فراخوان از افراد داوطلب لیستی تهیه کند و آنها را پس از آموزش در مناطق محروم استان برای رفع مشکلات روحی و روانی زنان استان به کار گیرد.

ربیعی در ادامه به بحث ابتلای زنان به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در بین زنان مبتلا به کرونا بیشترین قشر آسیب پذیر زنان خانه دار بودند که ۴۷ درصد کل مبتلایان را شامل می‌شدند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین بیان داشت: تا چندماه پیش آمار فوت ناشی از کرونا در بین مردان بالا بود، اما اکنون زنان جامعه بیشتر از مردان درگیر کرونا می‌شوند و آمار فوتی در بین آنها افزایش یافته است.

ربیعی گفت: زنان در ایام کرونا بیش از دیگران تحت فشار هستند و این روزها به دلیل شروع سال تحصیلی، میزان کار آنها در سطح آموزش و... در کنار رعایت پروتکل بهداشتی افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته ملی سلامت بانوان که از ۲۵ تا ٣٠ مهرماه ادامه دارد، باید به صورت ویژه برنامه‌های خاصی تدارک ببینیم و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها را ملزم کنیم تا شاغلان زن را به مدت ۲ ساعت به مراکز جامع سلامت معرفی کنند.

ربیعی یادآور شد: با تعطیلی مراکز ورزشی، فعالیت جسمی مردم نیز کاهش پیدا کرده است و خیلی از پیاده‌روی‌ها و کوهنوردی‌ها به صورت عمومی تعطیل شد، بر همین اساس هیات‌های ورزشی باید محتواهایی را در فضای مجازی تهیه کرده و برای مخاطبان خود،  برنامه‌های جذاب تولید کنند.

وی بیان داشت: ظرفیت شهرداری برای تولید محتوا در زمینه پادکست و موشن گرافی بسیار مناسب است و نیازمند فعالیت بیشتری از سوی این سازمان هستیم.

منبع:صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار