در این مطلب چندین ماده حاوی آنتی هیستامین که با التهاب مبارزه می‌کنند به شما معرفی می‌کنیم.
کد خبر: ۹۰۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰ 16 September 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: آنتی هیستامین دارویی است که بیشتر برای رفع حساسیت و جلوگیری از آبریزش بینی استفاده می‌شود ااما گیاهانی وجود دارد که خاصیت دارویی آنتی هیستامین را دارند و با التهاب مبارزه می‌کنند.

جوانه نخود فرنگی
جوانه نخود فرنگی دارای میزان بالایی از دی آمین اکسیداز هستند (آنزیمی که هیستامین سلولی اضافی را پایین می‌آورد). همه خانواده باقالی‌ها دارای DAO هستند، اما به طور خاص در نخود فرنگی، عدس و جوانه هایشان بیشتر است.

پیاز
پیاز بسیار مقوی و حاوی مواد پروبیوتیکی است؛ برای جلوگیری از آزاد شدن هیستامین، تثبیت سلول‌های مغز و حتی کم شدن سطح هیستامین اضافی در پلاسمای خون، این خوراکی موثر واقع می‌شود.

سیر
سیر مانند پیاز بسیار مقوی و غنی از آنتی اکسیدان است و برای جلوگیری از آزاد شدن هیستامین از سلول‌های مغزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مورینگا
مورینگا، یک غذای فوق العاده است و به قدری غنی از مواد مغذی است که از گذشته برای درمان سو تغذیه استفاده می‌شد؛ یک بررسی نشان داده است که مورینگا ۷۲ درصد از کل هیستامین‌های آزاد شده را مهار می‌کند و تقریباً به اندازه کتوتیفن اثر بخش است.

ریحان
ریحان، شیرینی طبیعی دارد همچنین یک آداپتوژن با خواص ضد آنافیلاکتیک، آنتی هیستامین و خواص ثابت شده در ثبات سلولی مغز است.

آویشن
آویشن، یک گیاه غنی از مواد مغذی است؛ سطح بالایی از ویتامین C دارد که با فلانوئید ترکیب می‌شود و به سمت سلول‌های مغز می‌روند همینطور دارای مزایای ضد میکروبی هم است.

ترخون
ترخون بوی خوشی دارد؛ یکی از بالاترین منابع غذایی آنتی اکسیدانی در میان گیاهان دارویی محسوب می‌شود و یک مطالعه نشان داده است که این سیستم، سلول‌های مغزی را تثبیت می‌کند.

بابونه
بابونه، اغلب به عنوان چای استفاده می‌شود؛ گل‌های تازه آن در دسترس هستند و ترجیح داده می‌شود که خشک شوند. یک مطالعه نشان داد که بابونه مانع از آزاد شدن هیستامین از سلول‌های مغزی می‌شود.

گزنه
گزنه که معمولاً به عنوان چای مصرف می‌شود یک آنتی هیستامین قوی و همینطور تثبیت کننده مغزی است.

نعناع
گفته شده است که فلانوئید‌های موجود در نعناع، اثر مهاری قوی بر هیستامین‌های آزاد شده از سلول‌های مغز را دارند؛ به ویژه برای آلرژی موثر است.

دانه و روغن زیره سیاه
طعم آن کمی تند و شبیه به پونه است؛ به عنوان آنتی هیستامین و آنتی اکسیدان عمل کرده و از لایه مخاطی معده محافظت می‌کند همچنین می‌تواند از دانه یا روغنش مصرف کرد.

 

زردچوبه
زردچوبه، ادویه‌ای است که رنگ غذا را بهتر می‌کند؛ این چاشنی دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است؛ مطالعه‌ای نشان داد که این چاشنی فعالیت سلولی مغزی را هم مهار می‌کند.

انار
انار می‌تواند برای توقف آب ریزش بینی موثر باشد؛ این میوه حاوی پلی فنول‌ها مانند تانن‌ها و آنتوسیانین‌ها هستند و نسبت به چای سبز آنتی اکسیدان بیشتری دارند بررسی نشان داد که انار به عنوان تثبیت کننده سلول‌های مغزی هم عمل می‌کنند.

هلو
هلو، یک میوه تابستانی شیرین و آبدار است و مطالعه‌ای نشان داد که از التهاب ناشی از آلرژی سلولی هم جلوگیری می‌کنند.

سبوس برنج سیاه
باور بر این است که برنج سیاه فایده‌های بسیاری دارد؛ محققان یافته اند که یک رژیم غذایی حاوی ۱۰ برنج سیاه، التهاب را کم می‌کند و از آزاد شدن هیستامین جلوگیری می‌کند.

سیب
سیب‌ها غنی از یک نوع ماده مغذی نیستند، بلکه غنی از فلانوئید‌ها و پلی فنل‌ها هستند و میزان آنتی اکسیدان هایش بیشتر از چای سبز است. مطالعه‌ای نشان داده که این میوه هیستامین را از سلول‌های مغزی آزاد می‌کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار