اوایل هفته گذشته بود که آتشی به دامن مراتع و اراضی ملی روستای لات در الموت غربی افتاد و بخش‌های زیادی را به خاکستر تبدیل کرد.
کد خبر: ۸۹۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 16 September 2020

پیگیری حقوق عامه در آتش افروزی مراتع لات

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین, هفته قبل حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی حفاظت شده و جنگل‌های متراکم ارس در ارتفاعات روستای لات الموت غربی طعمه حریق شد که با حضور مامورین یگان منابع طبیعی، مامورین هلال احمر استان گیلان و نیرو‌های مردمی منطقه روستای لات و هواپیما‌های آب پاش بعد از ۳۰ساعت تلاش ایثار گرانه مهار شد.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین؛ مهار حریق با توجه به کمبود تجهیزات و امکانات و محل حریق در ارتفاعات و صعب العبور بودن، خستگی مفرط مامورین بدلیل حضور مداوم در عملیات حریق با سختی صورت گرفت که اگر تلاش، همدلی، همکاری و ایثار نیرو‌های حاضر در صحنه نبود مطمئنا خسارت جبران ناپذیری حاصل می‌شد و منطقه حفاظت شده الموت غربی آسیب بسیار جدی تری می‌دید.
 
عباس نژاد می گوید: متاسفانه در این آتش سوزی تعداد زیادی از درختان ارس که یکی از چهارگونه سوزنی برگ بومی ایران است و در ارتفاعات رشد و نمو می‌کند، نابود شده است.
 
وی با اشاره به اینکه عوامل انسانی و سهل انگاری مهم‌ترین علت بروز اینگونه حوادث است گفت: در سال جاری چند مورد آتش‌سوزی عمدی در مناطق حفاظت شده محیط زیست ایجاد شده که اداره کل محیط زیست برای تمام موارد حریق در مناطق تحت مدیریت خود در مراجع قضایی تشکیل پرونده داده و پیگیری‌های قانونی لازم در جریان است.
فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان هم در جریان بازدید از اراضی ملی روستای لات در الموت غربی گفت: تحقیقات مقدماتی در دست اقدام و اتهام متوجه دو نفر از مقامات محلی است که تا دو روز دیگر این افراد تحت تعقیب قرار می گیرند.
منبع:صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار