در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مصوب شد مرغ به قیمت ۱۲۵ هزار ریال درب مرغداری افزایش یابد.
کد خبر: ۸۹۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶ 15 September 2020

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در جلسه ستاد تنظیم بازار امروز استان مصوب شد خرید مرغ درب مرغداری به ۱۲۵ هزار ریال افزایش یابد و برای مصرف کننده هم به قیمت ۱۸۷ هزار و ۵۰۰ ریال عرضه شود.

حسین ایران دوست با بیان اینکه بهار امسال بر اساس مصوبه ستاد، قیمت مرغ و تخم مرغ درب مرغداری به ترتیب ۱۰۰ و ۹۵ هزار ریال و قیمت خرید شیر خام از دامداری هم ۳۱ هزار ریال اعلام شده بود افزود: این قیمت‌ها منوط به تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز به قیمت مصوب برای دامداران بود، ولی تامین نشدن به موقع نهاده‌ها در زمان مقرر باعث شد قیمت مرغ، تخم مرغ و شیر افزایش یافته و قیمت‌های قبلی تصویب شده رعایت نشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در حال حاضر در موضوع جوجه ریزی مشکلی نداریم و نگران تولید نیستیم و خوراک مورد نیاز مرغداری‌ها از جمله ذرت و جو تامین و مقداری در کنجاله سویا محدودیت داریم و در تلاش هستیم این مشکل را حل کنیم.

ایران دوست با بیان اینکه قیمت مرغ به سمت تعادل و حتی کاهش پیش خواهد رفت، گفت: ثبات در مرغداری به صورت مستقیم بر روی قیمت تخم مرغ تاثیر می‌گذارد چرا که حمایت با تولید بیشتر و تامین نهاده‌های در دستور کار است.
وی به تصمیم ستاد تنظیم بازار استان برای تعیین قیمت جدید شیر هم اشاره کرد و افزود: جهاد کشاورزی پیشنهادی برای اصلاح قیمت آماده کرده و مقرر شد آخرین ارزیابی‌ها هم در خصوص قیمت تمام شده تولید شیر دامداران صورت گیرد تا در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لزوم به ستاد تنظیم بازار کشور ارائه شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه قیمت تمام شده شیر برای دامداران حدود ۴۰ هزار ریال و قیمت مصوب خرید شیر از دامدار ۳۱ هزار ریال است، گفت: در تلاش هستیم شرایطی را فراهم کنیم سهم نهاده‌های یارانه‌ای مورد نیاز تولید شیر افزایش یابد.
ایران دوست تصریح کرد: در بحث تامین نهاده‌های دامی از جمله ذرت و جو هیچ مشکلی نداریم و برای تامین کنجاله سویا هم تلاش می‌کنیم تا قیمت گوشت قرمز با نوسانی مواجه نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار