رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازبا بیان اینکه هر ساله در ایام سرما شاهد شیوع آنفلوآلانزای فصلی در استان هستیم، بر موقعیت ویژه امسال در زمینه بیماری‌های تنفسی فصلی تاکید و مهم ترین راه کاهش خطرات را افزایش آگاهی و توجه عمومی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 15 September 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مهرزاد لطفی در یکصد و شصت و سومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، با اشاره به آغاز فصل سرما در استان، ضرورت افزایش توجه عمومی نسبت به رعایت اصول بهداشتی را یادآور شد.

وی در این نشست که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه هر ساله در این ایام شاهد شیوع آنفلوآلانزای فصلی در استان هستیم، بر موقعیت ویژه امسال در زمینه بیماری‌های تنفسی فصلی تاکید و مهم‌ترین راه کاهش خطرات را افزایش آگاهی و توجه عمومی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد.

لطفی با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از تجارب بین‌المللی و یافته‌های علمی برای برنامه‌ریزی مناسب بر اساس شرایط ویژه استان در فصل سرما، از اعضای این ستاد خواست تا پیگیری این موضوع را در اولویت اقدامات و برنامه‌های خود قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به بررسی آخرین موارد ابتلای کارکنان دانشگاه به کروناویروس پرداخت و تلاش برای حفظ سلامت آنان را یک رسالت ویژه خواند.

پیگیری دلایل شیوع کروناویروس در شهرهای استان بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده، دیگر محور مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود که نسبت به بازدید اعضای ستاد از شهرهای دارای شیوع بالا و برگزاری نشست های مشورتی با مسوولان شهرستان ها برای مدیریت صحیح بیماری تصمیم گیری شد.

لطفی با بیان اینکه در روزهای اخیر با روند افزایشی ابتلا در استان مواجه بوده‌ایم، بر ضرورت گسترش اطلاع رسانی عمومی در این زمینه برای حفظ سلامت عمومی تاکید کرد.

از دیگر محورهای نشست امروز، گزارشی از وضعیت کشور برزیل در زمینه کروناویروس با حضور اورنگ ایلامی، عضو هیات علمی دانشگاه بود.

در این گزارش با اشاره به موارد بالای شیوع و مرگ و میر ناشی از کروناویروس در کشور برزیل، تدابیر این کشور برای مهار این چالش مطرح و مورد بررسی اعضای ستاد قرار گرفت.

یکصد و شصت و سومین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، صبح امروز، بیست و پنجم شهریور، با حضور رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار