کد خبر: ۸۹۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 14 September 2020

 

 
 

برای جلوگیری از ریزش مو روش‌های بسیاری وجود دارد اما می‌توان از روش‌های خانگی هم برای درمان ریزش مو استفاده کرد که تاثیر زیادی برای درمان آن دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ریزش موی سر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. هر فردی به نوبه خود به دنبال راه حلی برای درمان ریزش مو است. ریزش روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو طبیعی است و اگر تعداد تار مو بیش از این باشد، نشان می‌دهد فرد دچار ریزش مو شدید شده است،  در ادامه مطلب با روش‌های خانگی جلوگیری از ریزش مو آشنا می‌شوید:

 ماسک شیر و جو ضد ریزش مو 

 یک قاشق غذاخوری آرد جو+یک قاشق غذاخوری روغن بادام+ یک قاشق غذاخوری شیر را مخلوط كنید و خمیر حاصل را روی سر بمالید. بعد از دو دقیقه با آب و شامپو بشویید.

  با روغن نارگیل ریزش مو را درمان کنید

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب مفید بوده و با نفوذ در داخل شفت مو و کاهش پروتئین از دست رفته مو به رشد و تقویت آن کمک می‌کند.

روغن نارگیل را می توانید شب بر روی ریشه و ساقه موهایتان ماساژ دهید و برای آنکه دچار چربی مو نشوید صبح آن را بشویید البته کسانی که موهای خشکی دارند نیاز به شست و شوی مو ندارند و از این روش در طول روز برای درمان ریزش مو استفاده کنند.

روغن نارگیل به پرپشتی و رشد مو کمک می‌کند و  به عنوان یک درخشان کننده مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماسك تخم‌مرغ و چای سبز (دم‌كرده) برای افزایش جریان خون پوست سر

یک عدد تخم‌مرغ كامل را با چنگال بزنید. سپس یک قاشق غذاخوری چای سبز دم‌كرده + یک قاشق غذاخوری پودر خردل را با آن مخلوط كرده و به موها بمالید. پس از ۲۰ دقیقه با آب و شامپو موهای خود را بشویید.

 ماسك تخم‌مرغ و آب سیب‌زمینی: آب سه عدد سیب‌زمینی را بگیرید، یک عدد تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل را با آن مخلوط كرده و روی موها بمالید؛ بعد از ۱۵ دقیقه می‌توانید موهای خود را بشویید.

 ماسك تخم‌مرغ و ماست 

یک عدد تخم‌مرغ + دو قاشق غذاخوری ماست ساده+ یک قاشق غذاخوری روغن خردل+ یک قاشق غذاخوری آبلیمو را مخلوط كرده و روی موها بمالید. پس از ۳۰ دقیقه با آب محلول را از روی سر خود بشویید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار