نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار کانون مداحان استان گفت: مداحان افسران مقابله با تهاجم بی‌رحمانه فرهنگی دشمنان اسلام هستند.
کد خبر: ۸۹۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 14 September 2020

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار کانون مداحان استان و شهرستان قزوین اظهار کرد: مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) افسران مقابله جدی با تهاجم بی‌رحمانه فرهنگی دشمنان اسلام به دار و ندار اسلام هستند.

 

وی تصریح کرد: امروز برخی از خارج نشین‌ها با ادبیات روحانیون مبارز پیش از انقلاب سخن می‌گویند و ظلم ستیزی، تبعیض و عدالت‌خواهی را با دورویی مطرح می‌کنند و تلاش دارند تا جای جلاد و مظلوم را تغییر دهند و شما عزیزان افسران مقابله با این مقاصد دشمنان هستید.

 

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حیله‌ها و نیرنگ‌های عجیبی در تبلیغات تأثیرگذار استحاله افکار و اندیشه‌های مردم در راه است و هر روز در حال افزایش است و اجازه شکل‌گیری این فضا نباید داده شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر ضرورت فراگیری ادبیات دینی تأکید کرد و گفت: لازم است مداحان مروری بر ادبیات عرب داشته باشند تا با آشنایی کامل‌تر نسبت به ادبیات دینی، مداحی اثرگذارتری داشته باشند.

 

 

وی عنوان کرد: آشنایی کامل با تاریخ و جغرافیای اسلام و ماجرای اباعبدالله الحسین(ع) بسیار مهم و ضروری است چرا که اگر تاریخ و سیر حرکت و قیام امام حسین(ع) و انگیزه‌های بنی امیه را ندانیم آن گونه که باید نمی‌توانیم اهمیت قیام حضرت را تبیین کنیم.

 

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: آشنایی با قرآن کریم یکی دیگر از رسالت‌های عرصه مداحی است چرا که سخنان سیدالشهدا (ع) ریشه در قرآن دارد و برای فهم کامل آنها لازم است با قرآن کاملاً آشنا باشیم.

 

امام جمعه قزوین با بیان اینکه با فرهنگ قرآنی می‌توانیم زمینه‌ساز ظهور باشیم، ادامه داد: تبیین داشته‌های ارزشمند قرآنی بسیار مهم و ضروری است چرا که همین معناست که ما را از غرب متمایز کرده و دست غرب را در مقابل اسلام حقیقی خالی کرده است و ضروری است توجه ویژه‌ای به این معنا داشته باشیم.

 

وی به اهمیت اخلاص و برکات ناشی از آن نیز اشاره کرد و افزود: اخلاص جایگاه ویژه‌ای نزد خدای متعال و در نظام دینی دارد و توجه به این معنا برکات بسیاری برای مداحان عزیز خواهد داشت.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار