مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: ایجاد کارگاه فرآوری انگور در استان با توجه به تولید این محصول از باغات استان .
کد خبر: ۸۹۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷ 14 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  محمدناصر ناصری اظهار داشت: در شهرستان ایوان که قطب اصلی تولید انگور است ایجاد یک کارگاه فرآوری انگور برای تبدیل مازاد این محصول به کشمش ضروری به نظر می رسد.

وی همچنین افزود: استان ایلام دارای یکی از مرغوب ترین و باکیفیت ترین عسل های تولیدی در کشور است که ایجاد کارگاه های فرآوری عسل نیز از دیگر برنامه های تعاون روستایی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

ناصری یادآور شد: کارگاه های فرآوری بذور، باقلا، روغن کشی زیتون و کنجد در استان ایلام انجام شده است و البته ایجاد این گونه کارگاه ها و کارخانه های صنایع تبدیلی و تکمیلی متناسب با تولید استان باید باشد.

وی تاکید کرد: برندسازی محصولات تولیدی استان، ساماندهی بهره برداران و تعاونی ها، تکمیل زنجیره های تولید، ایجاد صنایع تکمیلی و تبدیلی، همکاری در شناسایی بازارهای خرید و صادرات از جمله موارد مهمی است که دستور کار سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه از جمله تعاون روستایی قرار دارد.

وی اضافه کرد: طی سال های اخیر ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن فرآوری بذر و توزیع آن در بین کشاورزان و توزیع ۲۲۸ میلیون لیتر مواد سوختی برای بهره برداران حوزه کشاورزی توسط تعاون روستایی انجام گرفته است و هرجا برای تعدیل در قیمت ها و جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان نیاز باشد تعاون روستایی ورود می کند.

ناصری گفت: برخی ارقام و محصولات خاص استان که دارای قابلیت صادارات هستند از جمله زعفران و رب گوجه فرنگی در بازار بورس عرضه می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار