معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان مرکزی گفت:با تهیه مواد ضدعفونی مورد نیاز، نگرانی بابت گندزدایی و رعایت امور بهداشتی در مراکز آموزشی استان وجود ندارد.
کد خبر: ۸۹۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 13 September 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهرام حسین‌آبادی در تشریح وضعیت مدارس این استان همزمان با بازگشایی مدارس و محدودیت های موجود به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور افزود: از اسفند ماه پارسال ۲۰ میلیارد ریال منابع مالی در راستای خرید تجهیزات و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان صرف شده و اکنون مقادیر لازم از مواد ضدعفونی در مدارس استان موجود است و نگرانی از گندزدایی و رعایت امور بهداشتی در مراکز آموزشی استان وجود ندارد.
وی یادآورشد: بسته خدمتی و آموزش‌ در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی و نحوه حساس سازی دانش‌آموزان و کادر آموزشی مدارس استان در برابر کرونا ارایه شده‌ است.
وی ادامه داد: ضدعفونی کلاس‌های درس در دستور کار مدیران مدارس استان مرکزی قرار گرفته و چینش میز و صندلی‌ها در فضاهای آموزشی با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت موارد بهداشتی انجام شده تا دانش‌آموزان بتوانند با حضور در کلاس‌ها از آموزش‌ کیفی چهره به چهره در کنار آموزش‌های غیر حضوری بهره‌مند شوند.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: مدارس برخوردار این استان الکل پدالی و حوضچه‌های ضدعفونی دارند و در سایر مدارس نیز مواد ضدعفونی و پدهایی برای گندزدایی کفش‌ دانش‌آموزان در ورودی مرکز آموزشی مستقر کرده‌اند و ضدعفونی‌ و موارد بهداشتی در هنگام ورود دانش آموزان به مدارس رعایت می‌شود.
حسین آبادی ادامه داد: خانواده‌ دانش‌آموزان ملزم به تهیه ماسک شده‌اند تا دانش آموزان بدون ماسک وارد مدارس نشوند و این مهم به عنوان خط قرمز اعلام شده و به‌ صورت سختگیرانه رعایت می‌شود.
وی افزود: برای جلوگیری از ازدحام دانش آموزان در کلاس‌های درس گروه‌بندی‌های ۱۰ تا ۱۵ نفره در کلاس‌های درس انجام شده و ضدعفونی کلاس‌ها از سوی شهرداری‌های استان مرکزی و نیروهای مردمی و بسیج به‌صورت مستمر صورت می‌گیرد تا ساعت‌های آموزش حضوری فضایی امن و بهداشتی برای دانش‌آموزان مهیا باشد.
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان مرکزی یادآورشد: ارایه کتاب‌های درسی به‌صورت بسته‌بندی به دانش‌آموزان، زمان بندی برای حضور دریافت کتاب‌ها در راستای جلوگیری از ازدحام دانش آموزان و همکاری اولیای دانش آموزان برای جلوگیری از حضور در مدارس از دیگر اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا در بین دانش آموزان بوده‌ است.
حسین آبادی با یادآوری آغاز سال تحصیلی جاری از پانزدهم شهریورماه امسال گفت: با مصوبه ستاد ملی کرونا و دستور وزیر آموزش و پرورش آموزش در مدارس کشور و استان مرکزی به‌صورت حضوری و بهره‌گیری از شبکه شاد در حال انجام است و دانش‌آموزان با استفاده از محتوای آموزشی در این شبکه به‌صورت اختیاری می‌توانند در مدارس حضور یافته و از خدمات آموزشی کلاس‌ها سود بجویند.
وی ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده از جمله اجرای پروتکل‌های بهداشتی و آموزش‌های اجرای این پروتکل‌ها به معلمان و مدیران مدارس، تمامی مراکز آموزشی استان ملزومات میزبانی از دانش‌آموزان را دارند.
۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی با آغاز سال تحصیلی جدید پذیرای بیش از ۲۳۴ هزار و ۸۳۴ دانش آموز شدند و نهضت علم‌آموزی امسال با وجود کرونا تعطیل نشده و دانش‌آموزان با نظم و برنامه برنامه‌های درسی خود را پی می‌گیرند.
گفتنی است، با اقدامات و انجام پروتکل‌های بهداشتی و آموزش‌های انجام شده برای معلمان و کارکنان آموزش و پرورش استان، مدارس و فضاهای آموزشی از آمادگی برای حضور دانش آموزان و ارایه آموزش‌های حضوری و غیرحضوری برخوردار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار