رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از آزادی حدود ۲۰ نفر از محکومین جرائم مالی غیرعمد با مجموعه اقدامات دادگستری استان طی یک ماه اخیر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 13 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،پرویز توسلی زاده با تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای کمک به آزادی زندانیان مالی جرائم غیرعمد بویژه زندانیانی که بابت عجز از پرداخت مهریه در زندان به سر می‌برند، اظهارکرد: در دادگستری کرمانشاه کارگروهی برای پیگیری موضوع زیر نظر حوزه ریاست تشکیل و با رایزنی های مختلف توانسته تاکنون حدود 20 نفر از زندانیانی که به خاطر عجز ار پرداخت مهریه در حبس به سر می‌برند را آزاد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمانشاه، توسلی زاده افزود: تماس با شاکیان پرونده و برگزاری جلسات حضوری با آنها، درخواست کمک از خیرین، برگزاری جلسات مختلف با قضات درباره موضوع مورد نظر و هماهنگی با مددکاران زندان برای همراهی در ارائه تقاضای تعدیل از جانب زندانیان به دادگاه از جمله اقداماتی بوده که در این راستا صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه تصریح کرد: همچنین بر اساس مذاکره و مکاتباتی که توسط کارگروه با مدیر عامل سازمان آرامستانهای استان صورت گرفت از ایشان خواسته شد با توجه به شرایط کنونی جامعه که با بیماری منحوس کرونا درگیر هستیم و معمولا مجالس ترحیم برگزار نمی‌شود، به خانواده‌های متوفیان پیشنهاد شود هزینه‌های مجالس ترحیم را برای آزادی محکومین مالی غیرعمد صرف کنند.

توسلی زاده از دیگر اقداماتی که در این خصوص صورت گرفته را مذاکره و مکاتبه با مدیر حج و زیارت استان برشمرد و گفت: از ایشان نیز خواسته شد با تشریح موضوع برای حجاجی که به خاطر بیماری کرونا به سفر معنوی حج مشرف نمی‌شوند، هزینه‌های خود را صرف این امر خداپسندانه کنند.

وی مکاتبه با رییس سازمان جهاد کشاورزی برای مشارکت کشاورزان خیر در راه آزادسازی زندانیان مالی غیرعمد را از دیگر مواردی برشمرد که توانسته در این راه کمک کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با مثبت ارزیابی کردن مجموعه اقدامات دادگستری استان طی یک ماه گذشته برای آزادسازی محکومین جرائم مالی غیر مد اظهار داشت: خوشبختانه مجموعه این کارها توانسته حدود 20 نفر از این دسته محکومان را به آغوش خانواده‌هایشان برگرداند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار