کد خبر: ۸۹۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ 13 September 2020

 

 

حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ترویج فرهنگ مطالعه با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد فرصتی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان نسل نو و افزایش حضور جوانان در مساجد است.
 وی با بیان اینکه اقدام کانون‌های فرهنگی ، هنری مساجد  در راه‌اندازی کتابخانه در شبستان مساجد اظهار داشت: ۲۵۰ کتابخانه در مساجد استان دایر شده است که از این تعداد، ۱۴۸ کتابخانه در شبستان و مابقی در جوار مساجد و به صورت مخزن‌دار راه‌اندازی شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به الکترونیکی شدن صدور مجوز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: با رویکرد جدید جایگاه حقوقی کانون‌ها نزد بانک‌ها و سایر مراکز تثبیت می‌شود.
حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد با اشاره به تصویب اساسنامه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و تغییر در صدور مجوز کانون‌ها اظهار داشت: بر اساس قانون با توجه به تصویب اساسنامه باید برای فعالیت کانون‌ها مجوز جدید صادر شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: امکان تغییر صدور مجوز در سامانه بچه‌های مسجد برای همه مدیران کانون‌های استان فراهم شده است.
وی با بیان اینکه صدور مجوز جدید با تغییراتی همراه است که نویدبخش حرکتی نو و ایجاد بستری جدید برای فعالیت کانون‌ها است ، تصریح کرد: این مجموعه های فرهنگی، هنری با داشتن این مجوز می‌توانند نسبت به ثبت کانون در سامانه ثبت شرکت‌ها اقدام کرده و شناسه ملی دریافت کنند.
حجت الاسلام رضوانی نژاد از کانون‌هایی که اعتبارشان به اتمام رسیده خواست: با ورود به سامانه بچه‌های مسجد به آدرس https://bachehayemasjed.ir نسبت به صدور مجوز الکترونیکی اقدام کنند.
۹۳۰ کانون فرهنگی ، هنری در مساجد گیلان فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار