مهندس منصور ستوده با اشاره به اینکه آبرسانی از سد تالوار به همدان به طول ۱۴۰ کیلومتر مهم‌ترین پروژه آبرسانی استان است، از اجرای ۱۲۴ کیلومتر از این پروژه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 07 September 2020
مهندس منصور ستوده با اشاره به اینکه آبرسانی از سد تالوار به همدان به طول ۱۴۰ کیلومتر مهم‌ترین پروژه آبرسانی استان است، از اجرای ۱۲۴ کیلومتر از این پروژه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، مهندس منصور ستوده مدیرعامل این شرکت در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شده بود، ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان و تبریک روز دولت و دولتمردان اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای همدان یکی از شرکت‌های خدمت‌رسان و مهم وزارت نیرو است و به عنوان حاکمیت در بحث تامین و تصمیم‌گیری در منابع و مصارف آب نقش بسیار مهمی در استان ایفا می‌کند. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف این شرکت، تامین آب است، افزود: شرکت آب منطقه‌ای در این راستا با احداث سد‌های مهم و خطوط آبر سانی این وظیفه خود را به انجام می‌رساند. همچنین با مطالعه منابع آب چاه‌های موجود در دشت‌های مختلف استان از طریق پیزومتر‌ها و چاه‌های انتخابی، به صورت مداوم با تهیه بیلان منابع آب وضعیت منابع آب زیرزمینی و سطحی را رصد می‌کند.

ستوده با تاکید بر اینکه طی سنوات گذشته به ویژه در دولت محترم یازدهم و دوازدهم وزارت نیرو اقدامات بسیار مهمی را در بخش آب منطقه‌ای استان انجام داده است، گفت: طی این سنوات با احداث سد‌هایی مانند سد سرابی تویسرکان، سد کلان ملایر، سد نعمت آباد اسدآباد و سد شنجور رزن توانستیم منابع آب مورد نیاز در بخش شرب، حق آبه کشاورزی و نیاز زیست محیطی تامین کنیم.

وی تصریح کرد: قبل از دولت یازدهم و دوازدهم در استان همدان ۴ سد با ظرفیت ۹۲ میلیون متر مکعب وجود داشت. خوشبختانه در دولت تدبیر و امید توانستیم سد‌های استان را به ۱۰ سد با حجم مخزن تقریبا ۱۳۳ میلیون مترمکعب برسانیم که به این ترتیب ظرفیت سد‌ها و مخازن آب شرب استان حدود ۳۰ میلیون مترمکعب افزایش یافت تا در بحث تامین آب شرب استان مشکلات را به حداقل برسانیم.

ستوده با بیان اینکه یکی‌دیگر از مهم‌ترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای همدان احداث تصفیه خانه‌های آب شرب و اجرای خطوط آبرسانی است، خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت یازدهم در استان همدان سه تصفیه خانه با ظرفیت ۱۶۵۰ لیتر در ثانیه و خط انتقال ۲۰ کیلومتر داشتیم. اکنون ۶ تصفیه‌خانه‌ها به ظرفیت ۶۱۶۵ لیتر در ثانیه با طول خط انتقال ۲۵۶ کیلومتر داریم. در این میان خط آبرسانی از سد تالوار با طول ۱۴۰ کیلومتر مهم‌ترین پروژه آبرسانی است که تا کنون حدود ۱۲۴ کیلومتر از آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: اقدام دیگری که بسیار حائز اهمییت است، استفاده حداکثری از ظرفیت منابع آبی استان است که در این راستا مزیت‌های گردشگری منابع و تاسیسات آبی استخراج شد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق این امر، امکان سرمایه‌گذاری در سد‌های استان فراهم شده است. سد‌های اکباتان، آبشینه، شیرین‌سو، سرابی، کلان، نعمت‌آباد و شنجور رزن جهت حضور سرمایه‌گذاران معرفی شدند. 

وی اظهار کرد: اخیرا فراخوان جذب سرمایه‌گذار منتشر شد که خوشبختانه با استقبال سرمایه‌گذاران روبرو شد. در حال رسیدگی به پیشنهادات و مدل‌های مالی این سرمایه‌گذاران هستیم که پس از نتیجه گیری نهایی دو یا سه سد جهت سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی سپرده شود و مردم استان از مزایای ایجاد این تاسیسات گردشگری بهره‌مند شوند.

ستوده افزود: با تاکید دولت محترم و استاندار بر واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی در مراحل اجرا، حدود ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از طریق بخش خصوصی در پروژه‌ها سرمایه گذاری شد. واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی باعث خواهد شد تا این پروژه‌ها در کم‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسئول گفت: مهم‌ترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه اجرای سد خرمرود شهرستان تویسرکان با مبلغ ۳ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال است که حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار