مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی از ادامه جشنواره ایران نوشت تا آخر شهریورماه خبر داد و گفت: امسال چند نوآوری نیز در تولید نوشت افزار بومی صورت گرفته و محصولات با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکلها عرضه شده است.
کد خبر: ۸۹۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 11 September 2020

به گزارش «تابناک»، محمد یقینی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه هرساله نمایشگاه ایران نوشت را به عنوان اصلی ترین مانور نوشت افزار تولید داخل در کشور، در نمایشگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برگزار می کردیم اظهار کرد: از سال ۹۱ تا کنون هفت دوره نمایشگاه برگزار شده بود که امسال به دلیل کرونا برگزار نشد.

وی افزود: صنعت نوشت افزار در دوران کرونا آسیب دیده و در حاشیه رفته بود و احتمال ورشکستگی تولیدکنندگان وجود داشت، مجمع ما که یک مجمع حمایتی است تلاش کرد با ذائقه سازی برای مردم و ترویج نوشت افزار ایرانی، تا جایی که می تواند کمک کند تا این صنعت سرپا بماند.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با بیان اینکه از همین رو جشنواره سراسری ایران نوشت با مشارکت بیش از ۱۰۰ تولیدکننده نوشت افزار ایرانی از ۱۹ مرداد کلید خورد گفت: این جشنواره تا پایان تابستان ۱۳۹۹ ادامه دارد.

یقینی افزود: در واقع این رویداد که در سال جاری با توجه به فراگیری بیماری کرونا جایگزین نمایشگاه ایران نوشت شده است، تا کنون توجه بیش از ۱۰ هزار مخاطب را اعم از خانواده ها و مدیران فروشگاه های فرهنگی به خود جلب کرده است.

وی با بیان اینکه عرضه محصولات نوشت افزار تولید داخل به دو شیوه اینترنتی و فروشگاه های محلی منتخب سراسر کشور انجام می شود و فهرست این فروشگاه ها در سامانه www.irannevesht.ir قرار گرفته است گفت: بیش از ۷۰۰ فروشگاه محصولات نوشت افزار ایرانی اسلامی را به صورت عمومی و ۲۰ فروشگاه در مراکز استان ها نیز به صورت تخصصی نوشت افزار ایرانی را عرضه می کنند.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت آن است که فروشندگان معرفی بشوند. اصلی ترین نیاز فروشنده همین است که بتواند در فضای فعلی محصولاتش را عرضه کند. با توجه به شرایط کرونا همه تلاشمان از اواسط مرداد بر این بوده است که مجددا توجه مردم را به نوشت افزار جلب کنیم.

یقینی با اشاره به اینکه آموزش تعطیل پذیر نیست و استفاده از نوشت افزار نیز متوقف نشده است گفت: هرچند بازار نوشت افزار نیز مانند دیگر حوزه های کسب و کار از مشکلات اقتصادی و پیامدهای غیرمستقیم بیماری کرونا متاثر شده است، البته از دهم شهریور با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس مراجعات برای خرید نوشت افزار افزایش یافت. فروشگاه ها تخفیفاتی را نیز در حد توان در نظر گرفته اند.

وی افزود: تا قبل از دهم شهریور به نسبت سال گذشته نه از حیث ریالی بلکه از بابت میزان عرضه و تقاضا تا یک سوم کاهش را شاهد بودیم.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با اشاره به اینکه امسال چند نوآوری نیز صورت گرفت و محصولات کرونایی عرضه شد گفت: آموزش بهداشت یکی از دغدغه های خانواده ها در روزهای تحصیل است. نوشت افزارهایی با طرح های کرونایی می تواند به بچه ها کمک کند که انجام قواعد بهداشتی در ذهنشان نهادینه شود. به مدافعان سلامت به عنوان قهرمانان ملی نیز روی جلد دفترها و نوشت افزار دیگر پرداختیم.

یقینی افزود: تصاویر شهید سردار قاسم سلیمانی نیز به نوشت افزار تولید شده، اضافه شده است.

                                                   تصویر مدافعان‌سلامت وسردارسلیمانی روی نوشت‌افزارها

وی با بیان اینکه همانطور که گفته شد جشنواره تا آخر شهریور ادامه دارد گفت: برپایی این جشنواره یک طور اقدام نمادین است تا توجه مردم را به محصولات تولید داخل جلب کنیم اما پایگاه اطلاعاتی جشنواره تعطیل نمی شود زیرا پایگاهی است که اطلاعات فروشگاه ها را جمع کرده است و از این طریق مردم می دانند در فصل عرضه نوشت افزار کجا باید مراجعه کنند.

 

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در پایان افزود: تخفیفات فروشگاه ها در ایام جشنواره برقرار است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار