نسل چهارم تویوتا «آوالون» با پلاک دیپلمات در تهران دیده شد
صنعت خودرو کشور این روزها متحمل فشارهای ناشی‌از تحریم‌های بین‌المللی و قوانین محدودکننده داخلی است. ازسوی‌دیگر شرایط نابسامان بازار خودرو باعث شده است برخی افراد سودجو سکان هدایت بازار آزاد را در دست بگیرند و این کشتی را از ساحل آرامش دور کنند.
کد خبر: ۸۹۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 11 September 2020

واردات خودرو

به گزارش تابناک سمنان: صنعت خودرو کشور این روزها متحمل فشارهای ناشی‌از تحریم‌های بین‌المللی و قوانین محدودکننده داخلی است. ازسوی‌دیگر شرایط نابسامان بازار خودرو باعث شده است برخی افراد سودجو سکان هدایت بازار آزاد را در دست بگیرند و این کشتی را از ساحل آرامش دور کنند. 
این در حالی است که ممنوعیت واردات خودرو، نوسانات نرخ ارز و میزان تقاضا نیز باعث می‌شود تورم دور از انتظاری در بازار شکل بگیرد. به‌همین‌منظور قیمت بسیاری از خودروهای وارداتی و داخلی به شکل چشمگیری افزایش یافته و به‌دنبال آن قدرت خرید مصرف‌کنندگان هم کاهش چندبرابری داشته است.
اما جالب آن‌که در این دوران نیز واردات خودرو کاملا قانونی انجام می‌شود، اما نه برای مصرف‌کنندگان ایرانی بلکه این واردات از طریق سفارتخانه‌ها صورت می‌گیرد. 
درواقع طبق قانون هر سفارتخانه این امکان را دارد که سالانه بسته به نوع و میزان فعالیت خود در ایران، خودروهای موردنیازش را فارغ از هرگونه محدودیت به کشور وارد کند. همچنین این خودروها پس از گذشت چندسال امکان انتقال به مصرف‌کنندگان شخصی را از طریق برگزاری مزایده دارا هستند. به‌همین‌دلیل برخی خودروهای خاص اکنون توانستــــــه‌اند پلاک ملی دریافت و به‌صورت‌کاملا قانونی در جاده‌های کشور تردد کنند.
از جدیدترین خودروهای واردشده به کشور که در اختیار یکی از سفارتخانه‌هاست، یک دستگاه تویوتا آوالون سفید رنگ است که هرگز امکان واردات رسمی آن به کشور فراهم نشد. این خودرو درواقع نسل چهارم آوالون است که از سال 2016 به بازارهای جهانی راه یافت.
   معرفی نسل چهارم آوالون
تویوتا در سال 2016 با معرفی نسخه فیس‌لیفت آوالون در نمایشگاه خودرو شیکاگو، همه را شگفت‌زده کرد. زیرا این سدان لوکس ژاپنی تا پیش‌از آن ظاهری شبیه محصولات رده پایین‌تر تویوتا داشت و به‌عنوان محصولی نسبتا اقتصادی شناخته می‌شد. اما در آن زمان ویژگی‌های ظاهری آوالون و همچنین مشخصات فنی و امکانات رفاهی آن باعث شد آوالون به سرعت درمیان خریداران به خودرویی محبوب و پرفروش تبدیل شود.
نسل اول تویوتا آوالون برای اولین‌بار در سال 2011 به بازار معرفی و عرضه آن از سال 2012 آغاز شد. موفقیت این محصول سبب شد تویوتا نسل‌های بعدی آن را نیز با بهبودهای فنی و ظاهری راهی بازارهای هدف کند. سرانجام آخرین و پنجمین نسل از این محصول در سال 2019 به بازار معرفی شد و تاکنون روی خط‌تولید این خودروساز ژاپنی قرار دارد.

  ویژگی‌های طراحی تویوتا آوالون
نسل چهارم آوالون از سپر جلو با هواکش بزرگ مشبک با نوارهای کرومی افقی و حاشیه برجسته براق کرومی، چراغ‌های LED، روزتاب، مه‌شکن و راهنمای جدید، تزئینات کرومی چراغ‌های LED عقب بهره گرفته است. چراغ‌های کشیده و باریک جلوی خودرو با طرح جدید و تکنولوژی LED تعبیه شده‌اند و چراغ‌های راهنما با ظاهر تغییریافته در محل قبلی چراغ‌های مه‌شکن در زیر سپر جلو قرار گرفته‌اند. در نمای جانبی، رینگ‌های 17‌اینچی آلیاژی 20‌پره با طرحی جدید همراه با لاستیکهای اسپرت تعبیه شده‌اند. 
زه کرومی براق در زیر سپر عقب، بین چراغ‌های عقب روی درِ صندوق و دور شیشه‌های جانبی خودرو تعبیه شده است. آینه‌های جانبی با چراغ راهنما و قابلیت تنظیم برقی و سیستم تاشوی اتوماتیک هستند.
تریم داخلی مدل 2016 تویوتا آوالون نسبت‌به نسل قبلی آن تغییرات عمده‌ای داشته است. تریم داخلی خودرو، صندلی‌ها، رودری‌ها و داشبورد با روکش چرم به رنگ خاکستری روشن تزیین شده‌اند، البته در مدل‌های 
XLE Plus و XLE از روکش با طرح چوب در داشبورد استفاده شده است. در وسط داشبورد، سیستم Etune Audio Plus با صفحه نمایش 7اینچی برای سیستم صوتی و تصویری و همچنین نمایش اطلاعات ناوبری خودرو تعبیه شده است. روبه‌روی راننده و در پشت غربیلک فرمان، صفحه 3.5‌اینچی TFT برای سیستم Optitron با کیفیت بالا برای نمایش اطلاعات موردنیاز راننده تعبیه شده است که اطلاعاتی مانند فشار لاستیک‌ها، مسافت طی شده، سرعت لحظه‌ای و متوسط، مصرف سوخت لحظه‌ای و متوسط را نشان می‌دهد. البته در مدل‌های هیبرید نشانگر سیستم هیبرید (HSI) است که قدرت خروجی و شارژ باتری را نمایش می‌دهد.

   مشخصات فنی قوای محرکه
تویوتا آوالون2016 در نسخه‌های بنزینی از یک پیشرانه تمام‌آلومینیومی V6 از نوع DOHC با حجم 3.5 لیتر بهره می‌گیرد و دارای سیستم هوشمند زمان‌بندی متغیر سوپاپ دوگانه Dual VVT-i است. این موتور توانایی تولید 268 اسب‌بخار قدرت در دور موتور 6200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 336 نیوتون‌متر در 4700 دور در دقیقه را دارد.
جعبه‌دنده 6‌سرعته اتوماتیک، وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ‌های جلو خودرو را برعهده دارد. بنابراین شتاب صفر تا یک‌صد کیلومتر کمتر از 7 ثانیه برای این خودرو فراهم خواهد شد. البته مدل‌های هیبرید این خودرو به یک موتور 2.5 لیتری با سیستم Hybrid Synergy Drive مجهز شده‌اند که همان پیشرانه استفاده شده در خودروهای تویوتا کمری هیبرید است. دو سیستم تعلیق منحصربه‌فرد برای مدل 2016 آوالون در نظر گرفته شده‌ا که هر دو نسبت به سیستم تعلیق نسل قبلی آوالون عملکرد نرم‌تر و بهتری دارند و همچنین سواری مناسبی را ارائه می‌دهند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: دنیای خودرو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار