دستور رئیس جمهور انجام گرفت؛
۱۲ طرح صنعتی و کشاورزی در منطقه آزاد ارس با سرمایه‌گذاری ۴۱۳۲ میلیارد ریالی و ۷۰.۵ میلیون یورویی و ۴.۶ میلیون دلاری امروز پنجشنبه به صورت ارتباط زنده تصویری با دستور رییس جمهور افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰ 10 September 2020

به گزارش تابناک تبریز،محسن نریمان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ارتباط زنده تصویری با رئیس جمهور در آئین افتتاح پروژه های سرمایه گذاری ارس گفت: در دوره استقرار دولت تدبیر و امید میزان سرمایه گذاری داخلی محقق شده در منطقه آزاد ارس ۷۳ هزار میلیارد ریال بوده که در مدت مشابه دوره قبل این رقم ۱۰۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری خارجی انجام گرفته در این منطقه ۳۲۰ میلیون دلار بوده که در مدت مشابه دوره قبل این رقم ۴۳ میلیون دلار بوده است.

وی گفت: در زمینه صادرات از ارس در دوره دولت تدبیر و امید یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده که این رقم در مدت مشابه دوره قبل ۳۶۰ میلیون دلار بوده است.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، طرح های صنعتی و کشاورزی افتتاح شده منطقه آزاد ارس به دستور رییس جمهوری، شامل بهره برداری از بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای خاورمیانه، دو کارخانه بزرگ تولید فولاد، سه واحد تولیدی در زمینه پوشاک، ۵ واحد گلخانه ای تولید سیفی جات به روش هیدورپونیک است.

با بهره برداری از این ۱۲ طرح، برای ۱۰۳۹ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد میشود.

پیش از این نیز به مناسبت هفته دولت و با حضور مرتضی بانک، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، هفت طرح صنعتی و کشاورزی با سرمایه گذاری ۶۵۱۲ میلیارد ریالی بخش خصوصی و یک طرح در زمینه صنعت گردشگری با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریالی در سازمان منطقه آزاد ارس افتتاح شد؛ با بهره برداری از پروژههای هفته دولت برای ۲۳۰ نفر شغل ایجاد شد.

منطقه آزاد ارس با مرکزیت جلفا در ۱۳۲ کیلومتری شمال غرب تبریز بیش از ۵۰ هزار وسعت هکتار دارد و با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان از طریق گمرکات جلفا، نوردوز و خداآفرین ارتباط دارد.

منطقه آزاد ارس سهل ترین راه دسترسی ایران به بازار اوراسیا بوده و فاصله آن با مرزهای ترکیه کمتر از ۱۲۰ کیلومتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار