یک سایت انگلیسی به بررسی ۱۰ کاخ بزرگ و مرفه رؤسای جمهور و رهبران دنیا پرداخته است.
کد خبر: ۸۹۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲ 11 September 2020

روزنامه فرانسوی فیگارو در گزارشی با اشاره به اطلاعات سایت املاک انگلیسی «ایموو» (Emoov)که متخصص در زمینه ارزش‌گذاری املاک و مستغلات است، به بررسی  مرفه‌ترین و  گرانقیمت ترین اقامتگاه‌های روسای جمهور و سران کشورهای مختلف اشاره کرده و ۱۰ مورد برتر این  اقامتگاه‌ها را معرفی می‌کند.

گزارش مذکور بزرگترین  کاخ سران کشورهای مختلف را کاخ سلطان برونئی معرفی می‌کند که مساحت آن بالغ بر ۲۰۰ هزار متر مربع است. قصر سفید آنکارا مقر ریاست جمهوری این کشور با مساحت حدود 200 هزار متر مربع در رده دوم این لیست قرار دارد که بیش از ۱۰۰۰ اتاق دارد.

رده سوم این  تقسیم بندی متعلق به قصرکرینالی مقر رسمی اقامت رئیس جمهور ایتالیا است و  چهارمین رده به کاخ باکینگهام اقامتگاه ملکه انگلیس در لندن اختصاص داده شده است.

قلعه پراگ در این تقسیم بندی در رتبه پنجم قرار گرفته و رتبه ششم نیز متعلق به قصر مونکلوا در مادرید است که مورد توجه نیکولا سارکوزی رئیس‌جمهور اسبق فرانسه قرار داشت. کاخ کرملین و مقر اقامت روسای جمهور روسیه در این لیست در رتبه بعدی قرار دارد.

کاخ راشتارباتی بهاوان مقر رسمی رئیس جمهور هند در این رده بندی در رتبه هشتم قرار گرفته است. این کاخ حدود ۱۹ هزار متر مربع مساحت دارد. کاخ الیزه مقر ریاست جمهوری فرانسه در رتبه نهم این رده بندی قرار دارد و رتبه دهم نیز متعلق به کاخ الفجر در برزیل است که 7 هزار متر مربع مساحت دارد.

این روزنامه در عین حال تاکید می‌کند که رده‌بندی مذکور از حیث مساحت کاخ‌های ریاست جمهوری است.  کاخ سلطان برونئی و کاخ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در آنکارا مساحتی بالغ بر ۲۰۰ هزار متر مربع دارند و هر کدام بیش از هزار اتاق دارند.

در اروپا نیز مساحت کاخ کرینالی بالغ بر ۱۰۰ هزار متر مربع است و مساحت کاخ باکینگهام و قلعه پراگ حدود ۷۰ هزار متر مربع است.

با این حال بر اساس گزارش‌های موجود بزرگترین کاخ‌ها لزوما به معنی گران‌قیمت‌ترین کاخ ها نیستند. چرا که بر  اساس ارزیابی سایت ایموو، ارزش کاخ باکینگهام در لندن بالغ بر 5.5 میلیارد یورو است که به مراتب گران‌قیمت تر از کاخ سلطان برونئی است که ارزش آن حدود 3.37 میلیارد یورو ارزیابی شده است.


 /الف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار