در هفته گذشته بیشترین میزان کسانی که به بیماری کرونا در استان قزوین آلوده شدند، خانم‌های خانه دار بودند که به علت مراجعه به مراکز خرید، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند.
کد خبر: ۸۹۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵ 10 September 2020

ابتلای خانم‌های خانه دار در استان قزوین به کرونا

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین، دکتر نامدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: استان قزوین در وضعیت هشدار قرار دارد و بیماران بستری و سرپایی استان در چند هفته گذشته غالباً به علت تماس با موارد مثبت کرونا، عدم استفاده از ماسک، حضور در مراسم‌ها و مهمانی‌ها بالای ۱۰ نفر، حضور در بانک‌ها و ادارات شلوغ و سایر موارد تجمع هاو مراسم‌های غیرضروری به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی افزود: در هفته گذشته بیشترین میزان کسانی که به بیماری کرونا آلوده شده اند، خانم‌های خانه دار بودند که به علت مراجعه به مراکز خرید، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

نامدار به آمار تفکیکی بیماران مبتلا به کرونا در استان اشاره کرد و گفت: ۱۱ درصد از مبتلایان به کرونا را بازنشستگان، ۱۱ درصد کارگر‌ها و مشاغل حرفه‌ای و ۸ درصد درگیر نیز را کارمندان ادارات شامل می‌شوند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته کماکان در استان قزوین ۶۳ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شدند و در ۱۰ روز گذشته بیش از ۳۰۰ نفر بستری شده اند و متاسفانه این رقم در ۲۴ ساعت گذشته به ۳۱۷ نفر بستری رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵ بیمار در استان فوت شده اند و ۵۴ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و از این تعداد ۱۶ نفر نیز به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.

نامدار از هم استانی‌ها تقاضا کرد برای اینکه از این شرایط بحرانی رد شویم، به کمک مسئولان بهداشتی استان بیایند چرا که عادی انگاری و ساده انگاری کرونا، فجایع بسیار بدتری را برای استان رقم خواهد زد.

منبع:صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار