تابناک خوزستان گزارش می دهد؛
ورزش خوزستان در این چندسال سیری را طی کرده است که تداوم آن سبب می شود در سالهای آینده دیگر شعله خاموش ناشدنی ورزش خوزستان برای همیشه خاموش شود.
کد خبر: ۸۹۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ 09 September 2020

تابناک خوزستان:

ورزش خوزستان در این چندسال سیری را طی کرده است که تداوم آن سبب می شود در سالهای آینده دیگر شعله خاموش ناشدنی ورزش خوزستان برای همیشه خاموش شود. ورزش یک مقوله مهم و حیاتی و اثرگزار در جریان فرهنگی و اجتماعی استان است. نگاه ویترینی و تزئینی به ورزش دراین سالها سبب شده هر اندازه ورزش افول کرده، جرم و جنایت و تباهی در بین مردم خیز برداشته است.

جوانان مقوله گمشده در حوزه ورزش و جوانان است. مدیریت حاکم بر اداره ورزش و جوانان سال ها است برنامه جدی و اثربخشی بر حوزه جوانان ارائه نکرده است و معلوم نیست چرا بودجه های کلانی که برای حزوه جوانان با محوریت مناطق محروم خوزستان تخصیص داده شده بود؛ بی اثر ماند! سمن ها یا همان گروه های مردم نهاد یکی از بازوان قوی حوزه ورزش و جوانان هستند که در سایه سیاست های غلط در استان خوزستان به هیچ انگاشته شدند!

در حالی مديركل ورزش و جوانان استان، احياي خانه هاي جوان و تحويل آنها به انجمن هاي مردم نهاد جزو مهمترين اولويت هاي این اداره بیان می کند، که بسیاری از این سمن ها از ضعف عملکرد اداره شکوه و گلایه دارند. جوانان بویژه در مناطق محروم  از ابتدای ترین امکانات ورزشی محروم هستند ولی هیچ برنامه جامع و کلانی برای بهبود ورزش حاشیه ها وجود ندارد!

به گزارش تابناک خوزستان، در حوزه ورزش خوزستان نیز به همین اندازه ناامید کننده است؛ سقوط قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران یعنی استقلال خوزستان به لیگ یک، سقوط تیم ریشه‌دار استقلال اهواز از لیگ برتر و سپس لیگ ۲ فوتبال به لیگ استان، انتقال امتیاز تیم فوتبال کارون اروند خرمشهر در لیگ یک به داماش گیلانیان، انحلال تیم دو و میدانی مقاومت خوزستان، انحلال تیم کشتی سینا صنعت ایذه، واگذاری سهمیه تیم لیگ برتری فوتبال ساحلی جهان‌نژادیان به ملوان گناوه، واگذاری امتیاز تیم فوتبال دسته دویی استقلال رامشیر به شهید قندی یزد، واگذاری امتیاز تیم فوتبال دسته دویی پتروکیان شوشتر به پرسپولیس گناوه، واگذاری امتیاز تیم جندی‌شاپور دزفول در لیگ سه فوتبال کشور به پرسپولیس مشهد، واگذاری امتیاز تیم فوتبال نفت نوین آبادان در لیگ ۲ کشور، انتقال سهمیه تیم لیگ برتری بسکتبال رعد پدافند دزفول به شهرکرد، انحلال تیم لیگ برتری بسکتبال پتروشیمی بندرامام، انحلال تیم لیگ برتری هندبال پتروشیمی مارون و انتقال تیم لیگ برتری گلف سورتمه اهواز به تهران، از جمله مواردی است که نشان می‌دهد، ورزش خوزستان طی سال‌های اخیر در پی تعلل مسئولان استان و عدم مدیریت کافی و لازم و همچنین نبود حامی مالی، فرصت‌های بسیاری را برای رشد و شکوفایی جوانان خود از دست داده است.

همچنین دبیر هیئت دو و میدانی خوزستان با انتقاد از عدم حمایت از این ورزش پایه گفت: خوزستان تنها یک پیست تخصصی دو و میدانی دارد که آن‌هم به فوتبال واگذار شده و ورزشکاران در تاریکی شب تمرین می‌کنند. تمرینات ما تنها در ورزشگاه تختی اهواز صورت می‌گیرد و  از سال1380  با هیئت فوتبال در رابطه با این زمین ورزشی اختلاف داریم.

پویا گفت: پیست های دو و میدانی تنها مکان‌های تخصصی هستند که باید در اختیار اعضای دو و میدانی قرار گیرند اما متاسفانه رعایت نمی‌شود؛ اداره کل ورزش و جوانان نیز زمین شماره یک که تنها پیست استاندارد دو و میدانی خوزستان است، را در اختیار هیئت فوتبال قرار می‌دهد. بیش از 6 سال است که توجه خاصی به ورزش دو و میدانی به شکل شایسته صورت نگرفته و سیاست‌های مدیران در بخش جذب ورزشکار و حمایت مناسب نبوده است.

 دبیر هیئت دو و میدانی خوزستان گفت: خوزستان چند تیم لیگ برتری فوتبال دارد و همین مساله باعث شده که نگاه‌ مناسب به سایر ورزش‌ها چه در رسانه و چه تخصیص اعتباری صورت نگیرد. این ورزش از امکانات اولیه محروم است و برای فرار از دمای 60 درجه و شرجی اهواز باید ساعت 8 تا 9 شب تمرین کنیم.

پویا اظهار داشت:‌مسئولان ورزشگاه در این ساعت حاضر نیستند برای ما چراغ‌ها را روشن کنند و بالاجبار در تاریکی تمرین می‌کنیم. جالب اینجاست وقتی تمرین ما تمام شد برای آبیاری چمن‌ها نورافکن‌های ورزشگاه را روشن می‌کنند. آبیاری چمن مهم‌تر از تمرین کردن قهرمان‌هایی که می‌توانند برای کشور افتخار آفرینی کنند.

واگذاری یا انحلال برخی از تیم های ورزشی خوزستان که جزو معدود تیم‌های ورزشی آن شهرستان یا برند ورزش آن شهرستان محسوب می‌شوند. مانند کشتی سینا صنعت ایذه، بسکتبال پتروشیمی ماهشهر، تیم فوتبال ساحلی آبادان، هندبال مارون ماهشهر و تیم فوتبال و بسکتبال دزفول، از وضعیت وخیم ورزش خوزستان خبر می‌دهد.

به گزارش تابناک خوزستان نبود نگاه تخصصی و برنامه جامع در حوزه ورزش و جوانان این سازمان را در سراشیبی سقوط قرار داده است. جابجایی سکاندار سازمان شاید بتواند جلوی سقوط بیشتر را بگیرد! به قول معروف جلوی ضرر را از هر کجا بگیری، سود کردی!

____________________________________________________________________________________

*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان    *سردبیر: سمیه همت پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار