کد خبر: ۸۹۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 08 September 2020

 

بانک ها رغبت سرمایه گذاری در گیلان را افزایش دهند

رشت – ایرنا - معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: بانک ها با پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده، موجبات رغبت سرمایه گذاران و تسریع در توسعه صنعت گردشگری استان را فراهم آورند.

رضا حسن پور روز سه شنیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰ طرح به مبلغ ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با پیش بینی اشتغال ۳۰۰ نفر به بانک های عامل معرفی شده اند که تاکنون به رغم پیگیری های مکرر این اداره کل فقط یک طرح به مبلغ ۲۲ میلیارد ریال به مرحله پرداخت رسیده است.  
وی ادامه داد: طرح های معرفی شده با پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۹۰ درصد در حال اجرا است که در صورت اتمام و بهره برداری از آنها برای  ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۵۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود.
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی گیلان ضمن اعلام حمایت این اداره کل از طرح‌های مرتبط گفت: از کلیه طرح‌های بوم گردی، تاسیسات گردشگری و راه اندازی، توسعه و تجهیز کارگاه‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری توسط هنرمندان صنایع دستی استقبال می‌شود.
حسن پور با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری تصریح کرد: تامین امنیت سفر و سلامت گردشگر و به صورت کلی حفظ حرکت درست چرخه صنعت گردشگری‌ می‌تواند سبب جلب اعتماد سرمایه‌گذار شود.
وی افزود: سرمایه‌گذاری مناسب یعنی تولید اشتغال پایدار و تقویت چرخه اقتصادی که خود منجر به کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و عقب‌ماندگی اقتصادی می شود و این موضوع با توجه به اینکه سال ۹۹ که جهش تولید نام گرفته سرلوحه فعالیت‌های این اداره کل قرار دارد.
وی یاد آور شد: طی روزهای گذشته چهار طرح گردشگری در جلسه کارگروه جهش تولید در دبیرخانه شورای هماهنگی بانک‌های گیلان نیز به تصویب رسید.
حسن‌پور بیان کرد: در این جلسه چهار طرح با ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات و حجم سرمایه‌گذاری ۵۷۰ میلیارد ریالی و پیش‌بینی ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲۰ نفر تصویب شد، همچنین مقرر شد چهار طرح به مبلغ هزار میلیارد ریال تسهیلات مورد بررسی بیشتر قرار گیرد و در جلسات بعدی تصمیم‌گیری نهایی در مورد آن‌ها انجام شود.
وی ادامه داد: این جلسات به صورت مستمر با حضور اعضاء و کارشناسان مربوطه به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری و استفاده از تسهیلات مرتبط با جهش تولید و امکان بهره‌برداری هرچه سریع‌تر پروژه‌ها برگزار می‌شود.
حسن‌پور اعلام کرد: طرح‌های مصوب شامل یک هتل چهار ستاره، یک هتل سه ستاره، یک هتل‌آپارتمان و یک واحد پذیرایی است.
استان گیلان بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار