کد خبر: ۸۹۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ 07 September 2020

 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده 17 شهریور ‌در مازندران و ارتفاعات گیلان، بارندگی و در مناطق مرتفع رگبار باران و رعدبرق پیش‌بینی می‌شود و احتمال آبگرفتگی،‌ بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن مسیل‌ها وجود دارد.

هشدار آبگرفتگی در مازندران و ارتفاعات گیلانبه گزارش راهبرد معاصر صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد تقریباً شدید در برخی نقاط اردبیل، سواحل غربی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی در گیلان، تهران، البرز، مازندران و قزوین ادامه دارد.

 

وی اظهار داشت: از فردا تا پایان هفته دمای هوا در نیمه شمالی کشور 3 تا 6 درجه کاهش می‌یابد و از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود. 

 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه 18 شهریور در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، برخی مناطق اردبیل و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد موقت خواهیم داشت. 

 

ضیائیان گفت: روز سه‌شنبه 17 شهریور ‌در مازندران و ارتفاعات گیلان، بارندگی و در مناطق مرتفع رگبار باران و رعدبرق گاهی وزش نسبتا شدید باد پیش‌بینی می‌شود‌ بنابراین احتمال آبگرفتگی،‌ بالا آمدن آب رودخانه ها و جاری شدن مسیل‌ها و اخلال در فعالیت‌های کشاورزی وجود دارد که توصیه می‌شود ‌احتیاط در تردد، چرای دام و اتراق در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، کنترل و بازگشایی آبروها و تمهیدات لازم برای محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز، در دستور کار باشد.

 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز چهارشنبه 19 شهریور در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، همچنین در بعدازظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات البرز در تهران و سمنان رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: روزهای پنج‌شنبه و جمعه در اغلب مناطق کشور، جو آرام خواهد بود. 

 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل، وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

 

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و گاهی وزش باد را در تهران را خواهیم داشت که این شرایط روز چهارشنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 36 و 24 درجه خواهد بود. 

 

ضیائیان اظهار کرد: فردا اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 6 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار