کد خبر: ۸۹۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ 05 September 2020

 

هیدروموتور چیست؟ انواع و کاربرد آن را بهتر بشناسید!

رپورتاژ آگهی/ هیدروموتور (Hydro Motor) یا موتور هیدرولیک، یک وسیله پراستفاده است که در بخش‌های اتوماتیک صنعت خودروسازی، سیمان، معدن، شیمیایی، فولاد و خط‌های تولیدی استفاده می‌شود! تمامی کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و مراکز تولیدی مجهز معمولاً از این نوع موتور استفاده می‌کنند که باعث افزایش توان تولیدی خود شوند. اگر دوست دارید با انواع هیدروموتور، قیمت و نحوه خرید آن اطلاعات کافی داشته باشید، بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

هیدروموتور چیست؟

موتور هیدرولیک یا هیدروموتور در واقع عملگرهایی هستند که بسته به دوران خود، نیاز به چرخش را در دستگاه‌های صنعتی رفع می‌کنند. بسته به این که موتور به چه شکل دوران و یا چرخش می‌کند، عملگر آن متفاوت است. عملگر پره ای، دنده ای و پیستونی، رایج‌ترین نوع عملگرهای هیدرولیک هستند که می‌توانید آن‌ها را در بازار پیدا کنید!

قبل از این که تصمیم به خرید انواع هیدروموتور بگیرید، بهتر است که نکاتی را راجع به انتخاب بهترین نوع موتور هیدرولیک برای کار خود بگیرید! مهم‌ترین نکات و فنونی که باید برای خرید این نوع از موتور به کار ببرید، عبارت است از:

میزان سرعت و دبی مورد نیاز دستگاه شما چقدر است؟ قبل از خرید این دو عدد را بررسی کنید و از تناسب آن با دستگاه خود مطمئن شوید!
ثابت گشتاور هیدروموتور را بدست آورید تا میزان گشتاور موتور هیدرولیک در فشارهای کاری که نیاز دارید، مطمئن باشید.
میزان حجم جابجایی روغن را بر حسب سانتی‌متر مکعب بدست آورید تا باتوجه به نیاز خود به چالش برنخورید!
حتماً از یک مهندس بخواهید که بیشترین گشتاورموتور در اختلاف فشار بیشینه را برای شما به بهترین شکل محاسبه کند.

هیدروموتور چیست؟ انواع و کاربرد آن را بهتر بشناسید!

انواع هیدروموتور رایج در بازار ایران

باتوجه به این که نیاز مشتری چیست، می‌توانید هیدروموتور محوری، شعاعی و … را برای کار خود خریداری کنید. به عنوان مثال افرادی که اقدام به خرید هیدروموتور شعاعی می‌کنند، می‌دانند که پیستونها در راستای شعاع چیده می‌شوند و به وسیله شاتون، میل لنگ شفت باعث حرکت کلی هیدروموتور می‌شود.

از مزیت‌های موتور هیدرولیک پیستونی- شعاعی این است که اپراتور دستگاه قادر است که سرعت تا یک دور در دقیقه تنظیم کند که می‌تواند در نتیجه و خروجی کار تأثیر زیادی بگذارد. معمولاً صنعتگرانی که به دنبال خروجی گشتاور بالایی هستند، این نوع از موتور هیدرولیک را ترجیح می‌دهند.

از دو نوع بالا که گذر کنیم، به هیدروموتور اوربیتالی می‌رسیم که در نوع خود ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی دارد! این نوع از موتورهای هیدرولیک، دارای توانایی عدم داغ کردن در دورهای بالا، کیفیت ساخت بالا و تضمین شده و … است. بهتر است که قبل از گرفتن قیمت هیدروموتور مورد نظر خود، حتماً با یک کارشناس حرفه ای در این زمینه مشورت کنید و پس از شرح نیاز خود از او بخواهید که به شما بهترین دستگاه را معرفی کند. در ادامه برخی از انواع هیدروموتور را به صورت اختصاصی تری معرفی می‌کنیم:

هیدروموتور دنده ای با حداکثر سرعت 1000rpm   

در میان انواع موتورهای هیدرولیک موجود در بازار، هیدروموتورهای دنده ای، بیشتر به منظور کنترل سرعت چرخش دستگاه استفاده می‌شوند و دارای حداکثر سرعت 1000 rpm هستند. شما می‌توانید با کمک تبدیل نیرو، شاقت خروجی این گونه از موتورها را به گیربکس متصل کنید و از آن برای افزایش یا کاهش سرعت کلی دستگاه استفاده کنید.

هیدروموتورهای پره ای (تیغه ای یا کارترجی) از انواع رایج و محبوب در بازار 

هیدروموتورهای پره ای که آن را به نام‌های تیغه ای و یا کارتریجی هم در بازار می‌شناسند، عملکرد مشابهی با پمپ‌ پره ای دارند. شما می‌توانید با کمک شیارهای تیغه ای موجود بر روی این هیدروموتورها، سیالات را در هنگام ورود یا خروج کنترل کنید. جالب است بدانید که هر چه صفحه در محفظه ای که خارج از مرکز با صفحه است، چرخش بیشتری داشته باشد، سرعت نهایی دستگاه بالاتر است.

یکی از نکات بسیار مهم فنی در استفاده از این نوع از هیدروموتورهای پره ای، این است که شما قادر هستید معمولاً فقط به یک سمت، چرخش نمایید و اگر بخواهید که به دو طرف (جهت عقربه‌های ساعت و یا برخلاف آن) چرخش کنید، لازم است که حتماً توصیه‌های شرکت سازنده هیدروموتور را بررسی کنید.

هیدروموتور چیست؟ انواع و کاربرد آن را بهتر بشناسید!

هیدروموتور اوربیتالی، موتورهای هیدرولیک با گشتاور بالا و سرعت پایین

اگر قصد خرید هیدروموتور دارید و با این نوع از انواع موتورهای هیدرولیک آشنا نیستید، باید به شما بگوییم که بهتر است قبل از هر اقدامی این نوع از موتورهای هیدرولیک که برای کارهایی با سرعت پایین مناسب هستند را مورد توجه قرار دهید. شما می‌توانید از این نوع موتورهای هیدرولیک برای گشتاورهای بالا و سرعت پایین کمک بگیرید، بدون آنکه نیازی به انجام کار خاصی باشد.

از کجا بهترین هیدروموتور را خریداری کنیم؟ 

در میان انواع مکان‌هایی که می‌توانیم در آن‌ها اقدام به گرفتن قیمت هیدروموتور، بررسی آن‌ها و خرید حرفه ای کنیم، شاید بتوان هیدرولیک نادری (hydkala.com) را با ۳۰ سال تجربه در این زمینه، بهترین مرکز خرید و فروش هیدروموتور و پمپ هیدرولیک دانست. اگر دوست دارید که به بهترین شکل ممکن، از این نوع دستگاه‌ها استفاده کنید و کار خود را به شکل صحیحی جلو ببرید، بهتر است از قبل خرید، از مشاوران این مرکز کمک بگیرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار