کد خبر: ۸۹۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸ 05 September 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
امام جمعه قم: باید به خاطر لاابالی گری برخی افراد در ایام محرم خون گریه کرد

حسینی بوشهری، امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود، از برپایی مراسم‌ عزاداری آبرومند در کشورمان قدردانی کرد و گفت: با مشارکت همه مردم و مسئولان و هیأت‌های مذهبی، بار دیگر شور حسینی در کشورمان به راه افتاد و مراسم‌ عزاداری با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد؛ هرچند در این میان برخی دچار افراط و تفریط شده بودند. حسینی بوشهری با اشاره به فرارسیدن دوران اسارت اهل بیت (ع) پس از واقعه عاشورا، خاطرنشان کرد: نهضت اباعبدالله الحسین (ع) تا همیشه تاریخ جاودانه مانده است و امروز در سراسر جهان برای مظلومیت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش مراسم‌ عزاداری برپا می‌کنند.
 
وی برخی حرمت شکنی‌ها و لاابالی گری در برخی شهر‌ها در ایام محرم و گلایه مردم از این مسأله را مورد توجه قرار داد و گفت: حقیقتا باید در برابر حرمت شکنی برخی افراد نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خون گریه کرد و ما از دستگاه قضایی و مسئولان می‌خواهیم اجازه ندهند که دشمنان در داخل و خارج از کشور اسلام و انقلاب را زیر سؤال ببرند. نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به جنایت رژیم ستمشاهی در هفدهم شهریورماه، این حوادث را از مهمترین عوامل به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما آن گونه که باید و شاید از مبارزان و شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی همچون آیت الله طالقانی الگو نگرفته ایم.

انتقاد محمد هاشمی از رویکرد صداوسیما در تخریب آیت‌الله هاشمی

معاون اجرایی دولت سازندگی در تشریح ویژگی‌های فکری مرحوم هاشمی رفسنجانی، با بیان اینکه رفاه به معنی اشرافی‌گری نیست، گفت: آیت‌الله هاشمی باور داشت به جای «فقر» باید «رفاه» را میان مردم تقسیم کرد و باید رفاه نسبی به معنای تکلیفی که قانون اساسی بر عهده دولت اسلامی گذاشته برای مردم فراهم شود. محمد هاشمی روز جمعه در گفتگو با ایرنا، درباره برخی اقدامات برای تخریب چهره مرحوم هاشمی رفسنجانی و ادعای یک برنامه تلویزیونی درباره تبلیغ اشرافی‌گری از تریبون نمازجمعه از سوی مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: محسن هاشمی که مسئول دفتر نشر معارف انقلاب هستند، رسما در بیانیه‌ای اعلام کرد تمام خطبه‌های نماز جمعه را بررسی کرده و چنین مطلبی در هیچ خطبه‌ای وجود ندارد و به شکل مستند به این موضوع پاسخ داد و از مدعیان دعوت کرد به جای شعار، مستندات خود را بیان کنند. عضو مجمع وزیران ادوار جمهوری اسلامی با تشریح ویژگی‌های فکری مرحوم هاشمی رفسنجانی، با بیان اینکه رفاه به معنی اشرافی‌گری نیست، گفت: مرحوم هاشمی باور داشت به جای «فقر» باید «رفاه» را میان مردم تقسیم کرد. او می‌گفت که باید رفاه نسبی به معنای تکلیفی که قانون اساسی بر عهده دولت اسلامی گذاشته برای مردم فراهم شود.

ابتلای نماینده لامرد به کرونا

نماینده لامرد و مهر در مجلس از ابتلایش به بیماری کرونا خبر داد. مسئول روابط عمومی سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی طی اطلاعیه‌ای از ابتلای وی به بیماری کرونا از چند روز پیش خبر داد. بر اساس اطلاعیه‌ای که توسط روابط عمومی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس منتشر شده، وی از چند روز پیش با دستور پزشک عفونی، رژیم دارویی را آغاز کرده و در قرنطینه خانگی به سر می‌برد تا دوره درمان وی کامل طی شود.
 
کدخدایی: الحمدلله حال عمومی آیت الله جنتی خوب است

سخنگوی شورای نگهبان در توییتی از حال مساعد آیت الله جنتی خبر داد.عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت:"چند دقیقه قبل با آیت الله جنتی تلفنی صحبت کردم. الحمدالله حال عمومی ایشان خوب بود. برخی مسائل اداری را جویا شدند. پاسخ دادم و قرار شد شنبه در محل شورا امور را پیگیری کنیم. "بر اساس این گزارش، امشب و در پی انتشار شایعه ابتلای دبیر شورای نگهبان به بیماری کرونا، روابط عمومی شورای نگهبان و روابط عمومی دبیرخانه مجلس خبرگان هم این شایعه را تکذیب کرده بودند.
 
عضو کارگزاران: خاتمی و حجاریان اعتقادی به حزب ندارند

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: این که امثال خاتمی و حجاریان یا دیگران از ورود به احزاب استقبال نمی‌کنند به این دلیل است که اعتماد به کار حزبی ندارند و فکر می‌کنند که حزب جواب نخواهد داد. «علی محمد نمازی»، عضو حزب کارگزاران سازندگی، در پاسخ به این که چرا برخی نخبگان سیاسی عضو هیچ حزبی نیستند، به برنا گفت: درباره بحث تحزب در کشور باید گفت که بسیاری از قدیمی‌های سیاسی ۸۰ تا ۹۰ ساله به سراغ حزب توده رفته و مدرک می‌آورند که حزب در ایران، جواب نداده است. دوم اینکه یک روحیه تبلیغی وجود دارد؛ بدین معنا که در ایران، کار جمعی به ویژه در حوزه سیاسی، جواب نمی‌دهد. به عنوان مثال خاتمی چند بار این مطلب را مطرح کرده که کار دسته جمعی در ایران جواب نمی‌دهد چراکه روحیه فردگرایی و انفرادی در کشور حاکم است. او افزود: در واقع ما ملت کم حوصله‌ای هستیم، در حالی که کار حزبی و دسته جمعی به زمان و فرصت به ویژه به برگزاری جلسات متعدد نیاز دارد و در این جلسات، رسیدن به تصمیم و اجرای آن، کار سختی است. به بیانی دیگر ما همواره عادت کرده‌ایم پیروز باشیم و به شکست عادت نداریم. کار حزبی در آن، پیروزی است و هم در آن یک شکست است. در واقع افراد وارد حزب نمی‌شوند که شکست بخورند و هزینه پرداخت کنند.
 
هشدار رئیس دولت اصلاحات درباره گسترش طبقه فقیر

رئیس دولت اصلاحات در پیامی به مناسبت بازگشایی مدارس و دانشگاه های کشور بر ضرورت ایجاد عدالت آموزشی، عدالت در بخش سلامت و عدالت اقتصادی تاکید کرد.
مهم ترین بخش های پیام سید محمد خاتمی به این شرح است؛
عاشورا همیشه پیش روی همه آزادیخواهان و خداپرستان و کسانی که خیر و سعادت را برای انسان می خواهند، قرار دارد.
عدالت آموزشی در آستانه شروع سال تحصیلی باید مورد اهتمام مسئولین باشد.
تخمین نیاز به پنج هزار میلیارد تومان برای ایجاد عدالت آموزشی در کشور.
جامعه عادل جامعه‌ای است که در آن سازوکارهای دسترسی به ثروت، قدرت، اطلاعات و منزلت تبعیض آمیز نباشد.
گردش آزاد اطلاعات در جامعه را رسانه‌های آزاد بر عهده دارند.
شفافیت در قدرت مانع بروز فساد گسترده است.
عدالت بدون توسعه توزیع فقر و صرف سرمایه‌های ملی به صورت صدقه‌ای و یک‌بار مصرف است.
توسعه بدون عدالت یعنی راندن طبقه متوسط به سوی طبقه محروم.
رشد کیفی دانشگاه‌ها نباید در سایه رشد کمی فراموش شود.
دانشگاه ذاتاً سیاسی است و باید سیاسی بماند.
نسبت به آزادی فعالان صنفی و رفع محدودیت فعالان سیاسی امیدواریم.
 
جدل توئیتری آشنا و نماینده تهران بر سر آب

در پی انتقاد نماینده تهران از آبرسانی به سیستان و بلوچستان، مشاور رئیس‌جمهور به این انتقاد پاسخ داد که با واکنش مجدد رضاخواه مواجه شد.«مجتبی رضاخواه» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در توییتر از آبرسانی به سیستان و بلوچستان انتقاد کرده بود. «حسام‌الدین آشنا»، مشاور رئیس جمهور در حساب کاربری خود در توییتر در همین رابطه نوشت: «از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال گذشته به ۷/۷ میلیون نفر در ۱۱٫۵۱۴ روستا آب پایدار رسانده شد.» وی با بیان اینکه در سالجاری، تا پایان هفته دولت به ۴۰۴ روستا با جمعیت ۲۹۹٫۶۰۰ نفر آبرسانی شده است»، اظهار داشت: «تا قبل از دولت یازدهم به ۱٫۲۰۰ روستا و ۹۰۰٫۰۰۰ نفر آبرسانی پایدار انجام شده بود.» مجتبى رضاخواه در پاسخ به توییت حسام الدین آشنا نوشت: ‏منکر تلاش های این دولت و اسلافش نیستیم، ولی همچنان «آب آشامیدنی» معضل جدی بخشهایی از سیستان و بلوچستان است. تامین ضروریات زندگی مردم هم وظیفه‌ی حاکمیت است که بنده و شما جزئی از آن هستیم. مطمئن باشید مجلس در یکسال باقی مانده عمر دولت، برای حل مشکلات مردم در کنار دولت است.
 
‌صوفی: اصلاح‌طلبان منتظر چراغ سبز حاکمیت هستند

علی ‌صوفی گفت‌: کافی است فضا باز شود و نظارت استصوابی دیگر دست رد به شاخص‌های اصلاحات نزند تا اصلاح‌طلبان مثل اصولگراها بتوانند چهره‌های تاثیرگذار خود را وارد انتخابات کنند.اصلاح‌طلبان در حالی باید برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ تصمیم بگیرند که این ‌بار علاوه بر دغدغه‌هایی که به واسطه سیاست‌های تحدیدکننده شورای نگهبان دارند‌، نسبت به اقبال سرمایه اجتماعی‌شان به صندوق رأی نیز دچار تردید هستند؛ بنابراین، می‌توان گفت، انتخابات ۱۴۰۰ برای جریان اصلاحات انتخاباتی بسیار مبهم خواهد بود.علی ‌صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین در این‌ باره اظهار داشت: کشور در حالی به استقبال انتخابات ۱۴۰۰ می‌رود که تردیدهای زیادی درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات وجود دارد. به هر حال وضعیت بغرنج اقتصادی نارضایتی‌هایی عمومی ایجاد کرده است که تبعات آن دامن همه جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا را خواهد گرفت.دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات در ادامه گفت: از سویی دولت جاری با مدیریت آقای روحانی کارنامه‌ای منفی به نمایش گذاشته است که به همین دلیل در جامعه درباره اصلاح‌طلبان ذهنیتی منفی شکل گرفته است. به هر حال آقای روحانی با حمایت چهره‌های شاخص جبهه اصلاحات روی کار‌ آمد و طبیعی است که مردم عملکرد دولت به ویژه ناکارآمدی‌ها در دوره دوم را از چشم اصلاح‌طلبان ببینند.
 
پاسخ واعظی به پیشنهاد میانجیگری روسیه برای مذاکره با آمریکا

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به پیشنهاد اخیر وزیر خارجه روسیه مبنی بر آمادگی این کشور برای میانجی‌گیری بین ایران و آمریکا گفت:‌ ما با آمریکایی‌ها بنای مذاکره نداریم و خیلی روشن موضع‌مان را اعلام کردیم.محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با تسنیم، در خصوص پیشنهاد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مبنی بر ایفای نقش میانجی‌گری بین ایران و آمریکا برای مذاکره مستقیم، گفت:‌ ما با آمریکایی‌ها بنای مذاکره ندایم و ما خیلی روشن موضع‌مان را اعلام کردیم.وی افزود: ما اعلام کردیم که اگر آمریکایی‌ها به اشتباهات خود پی بردند و فهمیدند که در قبال ایران راه غلطی را از طریف تحریم‌ها پیش رفتند، این را با شهامت اعلام کنند، بگویند ما اشتباه کردیم. رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که تنها آقای لاوروف نبوده که این پیشنهاد را داده و کشورهای دیگری نیز تلاش کردند تا برای این مساله راه حلی پیدا کنند، تصریح کرد:‌ آمریکایی‌ها باید به برجام برگردند و در چارچوب برجام صحبت کنند، در غیر اینصورت، هر اقدام دیگری باشد، نتیجه نمی‌دهد.
 
ادعای بی اساس وزیر دفاع انگلیس علیه ایران

وزیر دفاع انگلیس با مطرح کردن ادعایی بی اساس علیه نقش ایران در منطقه گفت که کشورش تمایلی به همکاری نظامی با ایران ندارد.به گزارش پایگاه خبری عرب نیوز، بن والس وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگویی با العربیه مدعی حمایت ایران از تروریسم از طریق آن‌چه حمایت ایران از شبه نظامیان حوثی در یمن و حزب الله می‌خواند، شد. ادعای این مقام انگلیسی در حالی مطرح می شود که کشورهای غربی خود بزرگترین حامی و پناه دهنده به تروریست‌ها هستند. وی مطرح کرد که کشورش با حمایت‌های دفاعی از عربستان سعودی به امنیت این کشور در برابر حملاتی که از جانب حوثی‌های یمن انجام می شود کمک می کند.
 
توئیت ریاکارانه ترامپ درباره نوید افکاری

رئیس جمهور آمریکا که ۸۰ میلیون ایرانی را در تحریم قرار داده ناگهان نگران جان یک مجرم امنیتی شده است.دونالد ترامپ طی توئیتی مداخله جویانه و ریاکارانه خواستار توقف اعدام نوید افکاری شد که به جرم قتل «حسن ترکمان» کارمند حراست اداره آبفا شیراز به اعدام محکوم شده است.ترامپ در حالی نگران جان یک قاتل می‌شود که با اعمال تحریم‌های شدید، باعث به خطر افتادن بیماران زیادی در ایران شده است. توئیت ترامپ در حدی ریاکارانه بود که حتی با واکنش ناظران آمریکایی مواجه شد. باربارا اسلوین مدیر «برنامه آینده ایران» در اندیشکده شورای آتلانتیک در زیر توئیت ترامپ نوشت: « چرا ایران باید به حرف شما گوش بدهد وقتی تحریم‌های شما باعث فروپاشی زندگی ۸۰ میلیون ایرانی شده است.»
 
واکنش بعیدی‌نژاد به رویکرد مدیر جدید بی‌بی‌سی

سفیر ایران در لندن در توییتی اظهار امیدواری کرد، رویکرد مدیر جدید بی سی سی که خواستار عدم دخالت دیدگاه‌های سیاسی و حزبی مجریان این شبکه در برنامه‌ها شده است، به طور غیرتبعیض‌آمیز اجرا شود.حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در واکنش به اظهارات اخیر مدیرکل جدید شبکه بی بی سی که گفته است "مجریان این شبکه نباید دیدگاه‌های سیاسی و حزبی خود را در برنامه‌ها ارایه کنند یا با این دیدگاه‌ها در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشند وگرنه بی بی سی جای آنها نیست" نوشت: باید ببینیم این تصمیم تا چه حد در تمامی بی بی سی، غیرتبعیض آمیز اجرا می شود.
 
اقدام زودهنگام دو کاندیدای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰

بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی خبر داد: از ستاد انتخاباتی دو کاندیدای ریاست جمهوری تماس گرفتن برای مذاکره تولید تراک اختصاصی کاندیداهاشون برای انتخابات ۱۴۰۰. ثبت نام کردن مگه؟
 
شهادت یک بسیجی در مریوان

روز گذشته در اطراف یکی از پایگاه‌های عملیاتی شهرستان مریوان در حین اقدامات مهندسی و پاکسازی مین‌های بجا مانده از دوران دفاع مقدس یک نفر از بسیجیان سپاه بیت المقدس کردستان به نام هوشیار اردلان به درجه رفیع شهادت نائل شد.روابط عمومی سپاه بیت المقدس ضمن عرض تبریک و تسلیت به محضر خانوده معظم شهید اردلان به اطلاع مردم شهید پرور سنندج می‌رساند به دلیل شرایط بیماری کرونا، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر پاک شهید بدون حضور جمعیت مردمی انجام خواهد شد.
 
درخواست کرونایی احمد توکلی از وزیر بهداشت

احمد توکلی از وزیر بهداشت خواست با شفاف‌سازی نحوه تقسیم پاداش کرونای مردادماه، جلوی سوءتفاهم و اثرمعکوس اقدامات در این خصوص را بگیرد.به گزارش خبرآنلاین، احمد توکلی، رئیس سازمان دیدبان شفافیت و عدالت در توییتر نوشت: «تعدادی از کارکنان شریف بخش سلامت میگویند پاداش کرونا در مرداد گذشته ناعادلانه تقسیم شده و سهم هنگفتی به مدیران بیمارستانها رسیده. خوب است وزیر محترم بهداشت با شفاف‌سازی نحوه تقسیم این پاداش، جلوی این سوتفاهم و اثرمعکوس این کار خوب را بگیرد.»
 
چمران: ملت ایران مردم لبنان را تنها نمی‌گذارند

مهدی چمران از اعضای پویش مردمی «کنار لبنان» با سفیر لبنان در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که با محوریت این پویش مردمی رخ داد، مهدی چمران با یادآوری سابقه دیرین ارتباط و تعلق خاطر مردم ایران و لبنان به ویژه در حوزه های فرهنگی و مذهبی و گسترش و تحکیم این ارتباطات بعد پیروزی انقلاب اسلامی، حادثه انفجار در بیروت را یک فاجعه بزرگ و دردناک توصیف کرد.وی افزود: در شرایط کنونی نیز ملت ایران مردم لبنان را تنها نمی گذارند و با آنکه خود گرفتاریهای داخلی خود را با کمک مومنانه و هدایای ماه محرم جبران می کند، نسبت به مردم لبنان نیز احساس همبستگی خاصی را دارد.سفیر لبنان نیز با بر شمردن عمق فاجعه بیروت و میزان بالای خرابیها از این احساس دوستی و صمیمیت مردم ما تشکر و سازمان و تشکیلات رسیدگی به خرابیها و بازسازی بیروت را تشریح کرد.
 
کنایه معنادار به روحانی

نماینده گرمسار به رئیس‌جمهور در مورد بازگشایی مدارس هشدار داد و از این تصمیم ستاد کرونا به شدت گلایه کرد.اردشیر مطهری نوشت: درباره ی کلاس های حضوری مدارس، به آقای روحانی تذکر جدی می دهم. هرآنچه برای خود می پسندید برای دیگران هم بپسندید. شما حتی افتتاحیه ی مدارس را هم حضوری نمی روید، مجلس هم نیامدید، پس بچه های مردم را مجبور به کلاس حضوری نکنید.
 
نگاه متفاوت علم‌الهدی به آموزش مجازی دانش‌آموزان

امام جمعه مشهد گفت: متأسفانه در جامعه ما فضای مجازی مدیریت‌ شده نیست؛ آنان که باید مدیریت کنند، انگیزه مدیریت ندارند.نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در بیست و هفتمین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد مقدس گفت: شبکه شاد در یک عرصه ممکن است مفید و مؤثر باشد اما این‌که اگر به‌عنوان شبکه شاد بخواهیم مسئله فراگیری آموزش‌وپرورش را در همه کشور حل کنیم، قالب حل نیست؛ این‌که شما بخواهید وسایل رسانه‌ای و دستیابی به فضای مجازی را در اقصی نقاط کشور، در روستاها و در دهات اجرا کنید، معلوم نیست به مصلحت باشد؛ یعنی بردن تبلت و وسیله رسانه‌ای و لپ‌تاپ در یک روستای دوردست کشور و در اختیار بچه روستایی گذاشتن، یک بُعدش استفاده در آموزش‌وپرورش است، به همین‌جا تمام نمی‌شود، وارد شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های مضری می‌شود که متأسفانه در جامعه ما فضای مجازی مدیریت‌شده نیست، مدیریت نمی‌کنند و آنان که باید مدیریت کنند، انگیزه مدیریت ندارند.
 
قالیباف: نظارت ما از جنس نشستن در تهران نیست

رئیس مجلس گفت: نظارت ما از جنس نشستن در تهران نیست.محمد باقر قالیباف‌ عصر امروز در جلسۀ نهایی پیگیری و نظارت میدانی از استان خوزستان با بیان اینکه گاهی در نقد این سفر به من می‌گویند چرا در این سفر پروتکل‌ها را رعایت نکردی؟ اظهار داشت: نمی‌توان مشکلات را دید و حرف مردم را نشنید.وی با بیان اینکه ما تجربه دفاع مقدس را داریم. اگر در صبح عملیات رزمنده، فرمانده‌ش رو کنار خودش نمی‌دید احساس امنیت نمی‌کرد، افزود: در این ایام سخت کرونا وقتی به مردم قول دادیم با آنها باشیم، باید در کنار آنها باشیم و با آنها زندگی کنیم.
 
راهکار یک نماینده در صورت بازگشت تحریم‌های شورای امنیت

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم با اشاره به سناریوهای مختلف جمهوری اسلامی درصورت بی‌خاصیت شدن برجام، گفت: خروج از پروتکل الحاقی و NPT و عدم اجازه دسترسی به بازرسان آژانس از مهم‌ترین گزینه‌های کشورمان در زمان خروج از برجام خواهد بود.زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم با اشاره به عهدشکنی آمریکا و خروج از برجام به دنبال نقض تعهدات خود نسبت به مفاد آن، گفت: در پی عدم پایبندی واشنگتن به مفاد برجام و بازگشت تحریم ها، مشکلات بسیاری برای جمهوری اسلامی ایجاد و حقوق ملت ما پایمال شد.نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در شرایط کنونی و پس از خروج آمریکا از برجام، شاهد تلاش‌های مکرر این کشور برای بازگشت تحریم ها علیه ایران به صورت خودکار و با استفاده از مکانیسم ماشه هستیم که در نخستین اقدام، توفیقی برای آنها حاصل نشده و با انزوای بین المللی روبرو شدند.
 
توصیه‌ای دوستانه به امارات

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکوم کردن رفتار امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توصیه کرد که امارات منافع درازمدت را فدای هوس‌های روزمره نکند.عباس مقتدایی نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اقدام امارات متحده عربی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال این هستند تا با بهره گیری از امارات و کشورهای ضعیف عربی به منافع میان مدت و درازمدت دست یابند.وی افزود: محاسبات ما نشان می دهد که آمریکا و اسرائیل نتیجه معکوس خواهد گرفت زیرا روند بیداری ملت های مسلمان همچنان زنده است و درون ملت های مسلمان در حال جنب و جوش است و عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس از سوی دولت های عربی به این روند در ملت‌های مسلمان شدت خواهد بخشید.نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: فعالیت دولت‌های عربی هم‌راستا با آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، سبب تحرک بیشتر ملت ها برای مخالفت با چنین دولت هایی خواهد شد؛ بنابراین، تحلیل‌ها و ارزیابی‌ های دقیق میدانی نشان می‌دهد هر چه فشار دولت‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس گسترش پیدا کند، ملت‌های مسلمان عرب دستاورد کردن دولت ها با تبدیل کردن نهضت به انقلاب مصمم‌تر خواهند شد.
 
شیخ عیسی قاسم: رهبر ایران حسین زمان است

آیت الله «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان و انقلاب بحرین، خواستار حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه شد و گفت که رهبر انقلاب ایران، حسین زمان هستند.آیت‌الله عیسی قاسم امروز جمعه طی سخنرانی خود به مناسبت ایام محرم در جمع اهالی استان زنجان گفت که ایران اسلامی امروز از نعمت رهبری، ولی فقیه برخوردار است و یاری و ولایت ایشان، یاری و ولایت امام حسین (ع) است.در متن سخنرانی رهبر انقلاب بحرین آمده است: «با نزدیک شدن عاشورا فکر ما متوجه اهمیت موضوع حلقه زدن به دور رهبریت خردمند دین که مورد رضایت الهی است می‌گردد، که این رهبریت در زمان ما و در عصر غیبت در رهبری فقیه عادل، خبره و با کفایت نمود می‌یابد».

وی خاطرنشان کرد: «ایران اسلامی امروز از نعمت رهبری ولایت فقیه برخوردار است که نصرت و یاری رساندن به اسلام همان نصرت و یاری وی (امام حسین ع) می‌باشد، و صدق ولایت و سر سپردگی به امام حسین علیه السلام فقط با ولایت صادقانه نسبت به ایشان صحت می‌یابد. ایشان حسینی است که امروز در جهان در مقابل هزاران یزید ایستاده است».او گفت: «محرم امتحانی برای ما است که دستمان را در دست حسین علیه السلام می‌گذاریم یا در دست یزید؟ آیا مسلک ما مسلک حسین علیه السلام است یا مسلک یزید؟ حسین، ولی الله است و یزید از اولیای شیطان. هر کسی ولایت حسین (ع) را پذیرفت باید ولایت کسی را هم که حسین (ع) از رهبری او رضایت دارد بپذیرد. همچنین هر آنکس که ولایت یزید را پذیرفت با ولایت حسین (ع) و با ولایت کسی که حسین (ع) ولایت او را قبول دارد، وارد جنگ شده است».
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار