رئیس اتحادیه ناشران، کتابفروشان و نوشت افزار مرکز استان البرز گفت: امسال به شدت کاهش خرید داشته‌ایم و بعضاً به جز کلاس اولی‌ها که ذوق خرید نوشت افزار اول سال را دارند فروش دیگری نداشته‌ایم و میزان خرید به یک سوم سال گذشته رسیده است.
کد خبر: ۸۹۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸ 05 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» بهرام آجرلو درخصوص بازار نوشت افزار  گفت:  گرایش مردم به خرید کالاهای ساخت داخل در حوزه نوشت افزار افزایش زیادی پیدا کرده و به دلیل کیفیت و قیمت مناسب  این قبیل کالاها در مقایسه با کالا مشابه خارجی از اقبال بیشتری برخوردار شده‌اند  و حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد  بازار تقریباً در  اختیار تولیدات داخلی قرار  دارد.

وی در ادامه در خصوص قیمت اجناس و نوشت افزار گفت:  قیمت‌ها بطور میانگین با توجه به تنوع گسترده محصولات نوشت افزار  بین ۳۰ الی ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته‌اند  و به دلیل بی ثباتی قیمت ارز در دو بخش واردات مواد اولیه تولید  نوشت افزار و در بخش واردات محصول ساخته شده  شاهد نوسانات زیادی بوده ایم .

آجرلو افزود:  نوشت افزارهای خارجی حدود دو تا چهار برابر افزایش قیمت و کالاهای داخلی نیز ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند، در کنار این افزایش قیمت نوشت افزار باید سایر موئلفه‌های موثر در افزایش قیمت از جمله هزینه حمل و نقل، هزینه اجاره بها، هزینه حقوق و دستمزد  و سایر هزینه‌های سربار  نیز اشاره کرد.

رئیس اتحادیه صنف ناشران کتابفروشان و نوشت افزار مرکز استان البرز در ادامه گفت: به طور کل شاهد آن هستیم که  اغلب مردم و قشر آسیب پذیر جامعه  می‌گویند نوشت افزار  افزایش قیمت داشته است این در حالی است که مردم باید متوجه دو مقوله متفاوت  گرانی کالا  و گرانفروشی باشند،  در میان فروشندگان این که غالبا از اقشار فرهنگی و تحصیلکرده هستند  می‌توان اذعان کرد قریب اکثر ایشان  گران‌فروشی ندارند اما افزایش قیمت‌ها با شرایط حاکم بر اقتصاد کلان کشور اجتناب ناپذیر است.

 آجرلو کاهش حجم خرید مردم خبر داد و گفت:  :  امسال به شدت کاهش خرید داشته‌ایم و بعضاً به جز کلاس اولی‌ها که ذوق خرید نوشت افزار اول سال را دارند فروش دیگری نداشته‌ایم  و میزان خرید به یک سوم سال گذشته رسیده است.

وی در ادامه افزود:  البته از روز گذشته شاهد مقدار کمی تغییر  در فروش بوده ایم،  اما به طور کلی حدود ۷۰ درصد کاهش فروش داشته‌ایم.

وی در خصوص  تامین  نوشت افزار هم گفت:  در حال حاضر هیچ کمبودی نداریم  و فروشگاه‌ها مملو از اجناس مورد نیاز مردم است و مردم به هیچ وجه نگران کمبود کالا در این حوزه نباشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار