کد خبر: ۸۹۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ 03 September 2020

 

هیات‌های مذهبی یزد ۴۸۰ هزار عدد ماسک رایگان توزیع کردند

یزد- ایرنا- رییس شورای هیات‌های مذهبی یزد گفت: در دهه اول محرم سال ۱۴۴۲ هجری قمری برای پیشگیری از ویروس کرونا، ۴۸۰ هزار عدد ماسک رایگان بین عزاداران حسینی در ۱۰ شهرستان استان توزیع شد.

« محمدحسن باقری اتابک » روز پنجشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در راستای عمل به شیوه نامه‌های ستادملی مبارزه با کرونا برای تامین سلامتی مردم  و سوگواران امام حسین (ع) انجام شده است.

وی همچنین از توزیع ۳۴۰ هزار پرس غذای بسته بندی شده ، ذبح ۵۰۰ راس گوسفند و تهیه ۷۴ سری جهیزیه برای زوج‌های جوان در این مدت خبر داد که با همکاری و همت هیات‌های مذهبی استان صورت گرفت .

این فعال مذهبی تصریح کرد: در این مدت ۷۴۸ میلیون تومان توسط هیات‌های مذهبی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی در استان جمع آوی و تحوبل ستاد دیه شده است

بنا بر اعلام ستاد دیه یزد حدود یک میلیارد تومان در این مدت از سوی افراد خیر به این نهاد اهدا شد که تا دیروز( چهارشنبه) ۱۰ نفر زندانی آزاد شدند و برنامه ریزی برای آزاد ۲۰ نفر دیگر در دست اجراست.

باقری اتابک در ادامه با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا امسال خیلی از برنامه‌های مذهبی به صورت متفاوت و بر اساس شرایط خاص برگزار شد ، ادامه همکاری هیات‌ها را برای امور مورد نیاز مردم خواستار شد.

استان یزد یک‌هزار و ۶۰۰ هیات مذهبی دارد که تاکنون مشخصات حدود ۸۰۰ تشکل مذهبی در سامانه بیرق سازمان تبلیغات اسلامی کشور ثبت شده است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه گفت: از اوایل اسفند ماه ۹۸ تاکنون ۳۸۰ هزار و ۷۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۲۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۲۱ هزار و ۹۲۶ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۹۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعدادیک هزار و ۶۳ نفر آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۲۸ هزار و ۵۹۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۷۰۲ نفر از بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون سه میلیون و ۳۰۷ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ نیز در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات از شیوع کرونا در کشور، تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارد.

به گفته لاری همچنین شرایط در آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه ، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در به حالت هشدار رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار