رئیس خانه بهداشت قم گفت: 208 جلسه آموزشی گروهی برای تکایا برگزار شد، همچنین تعداد بازرسی ها از مساجد و تکایا 1362 مورد بوده است که مجموعا 80 درصد هیئات پروتکل ها را رعایت کردند.
کد خبر: ۸۹۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 02 September 2020

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی صبح امروز در ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در هیئات قم عمدتا مطلوب بود، اقداماتی که در قم اتفاق افتاده نسبت به دیگر استان ها بی نظیر بود.

وی افزود: در بسیاری از تکایا و محل های برگزاری مراسم دهه اول محرم پخش نذورات انجام می شد و متاسفانه افراد بزرگسال هم در این محل ها حضور داشتند.

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: استفاده از ماسک در اماکن عمومی 70 درصد، در متصدیان و شاغلان صنفی 68 درصد، در واحدهای صنعتی 89 درصد، در شاغلین اداران 93 درصد و توسط مردم در وسایل نقلیه 70 درصد بوده است.

وی بیان کرد: در ماه محرم تیم های دو نفره در بازرسی فعال بودند که 204 نفر در این زمینه فعال بودند؛ برای آموزش خادمان هیئات هم جلساتی برگزار شد.

محبی تاکید کرد: غیرفعال کردن آبسردکن ها و کلمن ها، مدیریت پسماند هیئات، بازرسی و استفاده از ماسک در محل، نظارت بر وضعیت سرویس های بهداشتی، نظارت بر امر پخت و پز غذاها، نظارت بر تهیه و توزیع نذورات، کنترل مواد غذایی، سنجش مواد غذایی با دستگاه پرتابل، تذکر درباره جمع آوری ایستگاه های صلواتی، رعایت پروتکل های بهداشتی در ورودی هیئات، برگزاری نماز و مراسم عزاداری در فضای باز، طرح هر خانه یک حسینیه و غیره از کارهایی است که در دهه نخست محرم انجام شد.

محبی اضافه کرد: 208 جلسه آموزشی گروهی برای تکایا برگزار شد، همچنین تعداد بازرسی ها از مساجد و تکایا 1362 مورد بوده است که مجموعا 80 درصد هیئات پروتکل ها را رعایت کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار