مدیرکل انتقال خون استان همدان با اشاره به افزایش قابل توجه آمار اهدای پلاسما در روز‌های اخیر گفت: تاکنون ۱۹۸ واحد پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونایی اهدا شده است.
کد خبر: ۸۹۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 01 September 2020
مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان گفت: خوشبختانه از آغاز ماه محرم تا کنون شاهد افزایش چشمگیر اهدای پلاسما در استان هستیم.

به گزارش تسنیم، دکتر افشین محمدی با بیان اینکه در روز‌های تاسوعا و عاشورا ۳۸۵ واحد خون در همدان اهدا شده است، اظهار داشت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت اهداکنندگان در روز‌های تاسوعا و عاشورا، ثبت نام اینترنتی داوطلبان اهدای خون را به راه انداختیم.

وی با بیان اینکه تامین پلاکت دغدغه همیشگی ما است، افزود: ذخیره و نگهداری پلاکت با محدودیت همراه است، بنابراین از اهداکنندگان تقاضا داریم اهدای خون را به صورت مستمر و در روز‌های مختلفی از سال انجام دهند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با اشاره به افزایش قابل توجه آمار اهدای پلاسما در روز‌های اخیر گفت: تاکنون ۱۹۸ واحد پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونایی اهدا شده است.

محمدی با بیان اینکه استان همدان از نظر اهدای پلاسما جزء استان‌های موفق کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: بهودیافتگان کرونا یک ماه پس از بهبودی و در صورتیکه مبتلا به بیماری‌های خاص و زمینه‌ای نباشند و سن آن‌ها بین ۱۸ تا ۶۰ سال باشد می‌توانند برای اهدای پلاسما اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه خون‎‌های مازاد بر نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را به مناطق دیگری از کشور ارسال می‌کنیم، گفت: به عنوان معین استان تهران هستیم و تاکنون یک هزار و ۷۵۰ واحد خون از همدان به تهران فرستاده‌ایم.

مدیرکل انتقال خون استان همدان از اجرای روش آفرزیس در همدان خبر داد و افزود: در این روش دیگر لازم نیست یک واحد کامل خون از اهداکننده گرفته شود بلکه اجزای مورد نیاز خون را جدا کرده و مابقی را به بدن اهداکننده برمی‌گرداریم.

محمدی گفت: با اجرای روش پلاکت فریزس، اهداکنندگان می‌توانند در تعداد دفعات بیشتری به بیماران نیازمند پلاکت اهدا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار