دکتر افشین محمدی گفت: میانگین اهدای سالانه خون ما طی چند سال گذشته ۳۵هزار واحد بود، اما امسال اعداد و ارقام نشان می‌دهد به علت شیوع کرونا اهدای خون افت خفیفی داشته، اما چشمگیر نبوده و جای هیچ نگرانی نیست و ما از ابتدای سال تا الان ضمن تامین نیاز استان، ۱۷۵۰ واحد خون به استان تهران و هرمزگان ارسال کردیم.
کد خبر: ۸۹۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 01 September 2020
مدیرکل انتقال خون استان همدان از دریافت ۳۸۵ واحد خون در مرکز انتقال خون استان در روز‌های تاسوعا و عاشورا خبرداد.

به گزارش ایسنا، محمدی بیان کرد: در این دو روز آمار نسبتا قابل قبولی داشتیم و این تعداد دو برابر آمار روز‌های دیگر ما بوده است، اما هدف ما این بود که سعی کنیم دریافت خون از افرادی که نذر خون دارند از آغاز ماه محرم تا اربعین در سایر روز‌ها به جز تاسوعا و عاشورا انجام شود.

محمدی ادامه داد: به جهت ازدحام افراد در این دو روز افرادی را مسئول این کرده بودیم تا مراقب رعایت فاصله‌های اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مراجعه کننده‌ها باشند همچنین تخت‌ها با فاصله از هم هستند، مرتب فضای سازمان را ضدعفونی می‌کنیم، تب سنجی برای مراجعه کنندگان انجام می‌شود و ماسک نیز در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌دهیم.

وی با بیان این که فضای اداره کل انتقال خون استان از سالم‌ترین مکان‌ها است، توضیح داد: دستورالعمل‌های بهداشتی مرتب در این مکان اجرا می‌شود و افرادی که برای اهدای خون می‌آیند خود را سالم می‌دانند و قطعا علائمی از بیماری را نداشتند که برای اهدای خون آمده اند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان در رابطه با وضعیت اهدای خون همدانی‌ها تبیین کرد: ما جزء استان‌هایی هستیم که علاوه بر نیاز استان تکلیف شده به شبکه خون رسانی هم کمک کنیم. پتانسیل استان همدان سال‌ها است دسترسی به یک شاخصی پیدا کرده و اعداد و ارقام به صورتی است که به عنوان استان معین تهران انتخاب شده است.

محمدی ادامه داد: میانگین اهدای سالانه خون ما طی چند سال گذشته ۳۵هزار واحد بود، اما امسال اعداد و ارقام نشان می‌دهد به علت شیوع کرونا اهدای خون افت خفیفی داشته، اما چشمگیر نبوده و جای هیچ نگرانی نیست و ما از ابتدای سال تا الان ضمن تامین نیاز استان، ۱۷۵۰ واحد خون به استان تهران و هرمزگان ارسال کردیم.

وی افزود: به طور قطعی آمار اهدای خون در استان بالا می‌رود و پیش بینی ما این است تا پایان سال این آمار سه برابر شود.

محمدی در رابطه با وضعیت دریافت پلاسما در استان بیان کرد: آمار پلاسما در استان بسیار خوب است و بنده از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این سینا و بیمارستان‌ها تشکر می‌کنم که فرهنگسازی لازم را به خوبی انجام دادند تا خیلی از افراد به صورت داوطلبانه اهدای پلاسما داشته باشند.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۱۹۸ مورد دریافت پلاسما داشتیم که ۱۴۵ واحد آن در بیمارستان‌ها توزیع شده، توضیح داد: به طور میانگین روزانه چهار مورد دریافت پلاسما داریم و از نظر ذخایر پلاسما بهبودیافتگان کروناویروس نیز در وضعیت خوبی به سر می‌بریم و رتبه دوازدهم را در سطح کشور داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار