کد خبر: ۸۹۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ 31 August 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
محمد فیلی: وقتی «شمر» شدم، هم ناسزا شنیدم و هم نفرینم کردند

آقای میرباقری تا من را دید گفت تو شمر منی. من جا خوردم. گفتم حتماً شوخی می‌کند. شاید منظورش این است که فکر کرده من در طول کار اذیتش می‌کنم اما وقتی قرارداد نوشته شد، دیدم من واقعا شمر شدم.به من گفت برای نقش شمر، فقط یک گزینه هست و آن هم تویی! و هیچ نقش دیگری به جز این را به تو نمی‌دهم.گاهی اوقات عده‌ای جوان، آن هم از روی تعصب و خشم، زمانی که مرا در خیابان می‌دیدند، نزدیک من هم نمی‌آمدند و از دور تهدید می‌کردند، احتمالا پیش خودشان فکر می‌کردند من واقعا شمرم.یک‌بار دیگر هم داشتم راه می‌رفتم یک چیز خیلی محکمی به سرم اصابت کرد، یک خانم با کیفش محکم به سرم کوباند و به من گفت کار بدی کردی که نقش شمر را بازی کردی./خبرآنلاین
 
اظهارات فتاح تأثیری بر فعالیت مکانیزم انتخاباتی اصولگرایان نداشت

حمیدرضا ترقی درباره آخرین وضعیت مکانیزم انتخاباتی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری آینده، با اشاره به نهایی شدن و فعالیت این مکانیزم یادآور شد: هم اکنون در حال مشخص کردن الزامات و فرایند رسیدن به تشکیل دولت جوان و انقلابی هستیم و امور طبق زمان بندی مشخص، پیش می رود. این فعال سیاسی اصولگرا درباره تأثیر صحبت های فتاح بر مکانیزم انتخاباتی اصولگرایان تأکید کرد: خیر، اینها روش هایی است که بعضی ها ممکن است در انتخابات از آن برای جلب توجه افکارعمومی استفاده کنند اما خیلی تأثیری بر فرایند انتخابات ندارد. این فعال سیاسی اصولگرا درباره زمان رسمی اعلام تشکیلات انتخاباتی اصولگرایان اظهار کرد: کارها در قالب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در سطح کشور هم اکنون دنبال می شود، البته براساس آسیب شناسی انتخابات گذشته بازسازی هایی در ساختار این شورا اعمال می شود. اولویت امروز کشور حل مشکلات اقتصادی مردم است بنابراین به نظرم از دی ماه به بعد فضای کشور انتخاباتی می شود.

نماینده اصولگرا: فیلتر توئیتر و تلگرام برداشته شود اما...

ابولفضل ابوترابی، نماینده مجلس: «موضوع توئیتر می‌تواند مشمول نشر اکاذیب شود اما احضار و بازداشت به دلیل محتوای چت‌های خصوصی اصلا امکان ندارد. اگر هم چت خصوصی باشد باز هم این دلیلی است بر بی‌اعتمادی به امنیت این شبکه‌های اجتماعی که توانسته‌اند آنها را هک کنند؛ بنابراین ما می‌گوییم بیایند مجوز بگیرند» ابوترابی با انتقاد از کسانی که نسبت به این طرح نمایندگان موضع گرفتند گفت: «ما به دنبال اجرای قانون غرب درمورد این پیام رسان‌ها هستیم آنهایی که ژست روشنفکری می‌گیرند بگویند چرا از اینکه قرار است این قانون اجرا شود ناراحت هستند؟» این نماینده مجلس در پاسخ به این که آیا با این طرح قرار است فیلتر توئیتر، فیس‌بوک، تلگرام و ... برداشته شود گفت: « من هم معتقدم به دلیل منافع اقتصادی که برای این پیام رسان‌ها وجود دارد آنها هم دفتری در ایران تاسیس کنند و با تمکین از قانون ایران این فیلترها برداشته شود.» البته این نماینده درباره اینکه اگر این پیام‌رسان‌ها نخواستند در ایران دفتری داشته باشند سرنوشت آن پیام رسان چه خواهد شد گفت: «قطعا آن پیام رسان مجوز فعالیت نخواهد داشت و اینکه چطور این ممنوعیت فعالیت اعمال می‌شود، بحث فنی است که من تخصصی در آن ندارم.»

انتقاد نماینده ساری از «عدم کنترل مسافرت به شهرهای شمالی»

منصور علی زارعی در انتقاد از تشدید مسافرت‌های مردم به شهرهای شمال کشور گفت: عزاداری‌های شهر مازندران هر ساله بسیار با شکوه بود و با راه افتادن دسته‌ها به خیابان، جمعیت عزادار زیادی را به بیرون از خانه می‌کشاند. این سبک عزاداری‌ها امسال تعطیل شد تا از شیوع ویروس پیشگیری کند اما مسافرت‌ها به این شهرها مشکلاتی را به وجود آورده است. نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با بیان اینکه «قبل از تعطیلات از مردم خواستیم که به شهرهای شمالی سفر نکنند» گفت: مردم به این نکات گوش نکردند. با اینکه ورود به ساحل دریاها ممنوع بود اما عده زیادی به ساحل رفتند. وضعیت شیوع کرونا قبل از تعطیلات قرمز نبود، اما تجمع اخیر مسافران وضعیت را وخیم خواهد کرد. این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید دقت لازم را به این مسائل داشته باشد. این دستگاه‌ها می‌تواند محدودیت‌هایی اعمال کنند. هم‌اکنون در ورودی بعضی از شهرها به صورت مقطعی تب‌سنجی و کنترل صورت می‌گیرد اما این حجم از کنترل اصلا کافی نیست. زارعی در پایان گفت: دستگاه‌های اجرایی در مورد سفر به شمال کم‌کاری می‌کنند. مثلا دو هفته پیش که یک روز تعطیل بود، جاده را در روزهای پنجشنبه و جمعه بسته بودند، در حالی که باید چهارشنبه این کار را می‌کردند. در همان روز چهارشنبه مسافر بسیاری وارد شهر شدند و به نوعی تجمع‌های خطرناکی را رقم زدند.

نماینده سراوان: غرق شدن کودکان بلوچ معضل عمده نیست

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان‌وبلوچستان در مجلس، بابیان اینکه حوادث رخ داده برای کودکان این استان در مقایسه با آمار کشوری معضل محسوب نمی‌شود، یادآور شد که وضعیت نامطلوب معیشت مردم این منطقه باعث شده که به حوادث محدودی که گاه در آن رخ می‌دهد برچسب محرومیت بزنند. ملک فاضلی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر اینکه این روزها حوادث تلخ و ناگواری برای کودکان معصوم بلوچ به دلیل حمله گاندوها یا غرق شدن در رودخانه‌های خروشان مدام تکرار می‌شود و حسرت و اندوهی ‌تمام‌نشدنی را برجای می‌گذارد، گفت: وقتی در یک منطقه محرومیت ایجاد شود قطعا اولین شکار آن کودکان هستند و این امری انکارناپذیر است، اما باید به این نکته هم توجه شود که نوع نگاه به این موضوع در مناطق مختلف متفاوت است و مشکلات یک استان محروم بیشتر از دیگر مناطق خود را نشان می‌دهد. این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: ما زمانی می‌توانیم بگوییم که غرق شدن کودکان در رودخانه‌ها به معضل تبدیل شده است که یک آمار میانگین کشوری را در این رابطه داشته باشیم و چنانچه آمار این منطقه بالاتر بود باید یک آسیب‌شناسی صورت بگیرد تا مشخص شود که چه دلایلی باعث بروز آن شده است، آیا مراقبت از کودکان مورد غفلت قرار گرفته است یا آموزش به کودکان مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

فرمانده ناجا: درگیری مسلحانه در اهواز امنیتی نبود

فرمانده انتظامی اهواز می‌گوید، تیراندازی گروهی در ظهر امروز یکشنبه ۹ شهریور در این شهر، دلایل شخصی و طایفه‌ای داشت. ایرنا از قول محسن دالوند می‌نویسد: «این درگیری بین افرادی صورت گرفت که از پیش با هم اختلاف داشتند و دو نفر در آن بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست دادند.» دالوند اعلام کرده که نیروهای ناجا در تمام مناطق اهواز مستقر شده‌اند و هیچ مشکلی در برگزاری مراسم عاشورا ایجاد نشده است.
 
درخواست کانادا و انگلیس درباره هواپیمای اوکراینی

وزرای امور خارجه انگلیس و کانادا خواستار انجام شدن تحقیقاتی مستقل از جانب ایران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی و پرداخت غرامت به کشور‌ها و خانواده‌های آسیب دیده شدند.به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه کانادا، فرانسوا فیلیپ شامپانی وزیر امور خارجه این کشور در دیدار با دومینیک راب همتای انگلیسی اش درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران که به جان باختن ۱۷۶ تن از جمله شهروندان دیگر کشور‌ها مانند انگلیس و کانادا شد، بر تعهدشان نسبت به ''اطمینان حاصل کردن از پاسخ گویی به خانواده جان باختگان این حادثه و برقراری عدالت برای آن ها'' تاکید و همچنین درباره ضرورت اجرای تحقیقاتی "جامع، شفاف و مستقل" مطابق با استاندارد‌های بین المللی و همچنین پرداخت غرامت به خانواده جان باختگان این حادثه و کشور‌های خسارت دیده گفتگو کردند. هواپیمای اوکراینی در دی ماه سال ۱۳۹۸ در آسمان ایران در حالی که به مقصد کی یف پایختت اوکراین در حال پرواز بود، به اشتباه مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرد.
 
اظهارات بانوی اصلاح‌طلب درباره رئیس دولت اصلاحات

یک چهره اصلاح‌طلب گفت: خاتمی می‌تواند فصل‌الخطاب اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در عرصه سیاست به عنوان زمامدار خوب باشد.«اشرف بروجردی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در پاسخ به این که در این شرایط، کشور به چه شخصیتی و با چه ویژگی‌هایی، نیاز دارد به خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا گفت: حضور نخبگان در زمامداری یک اصل خوب و مناسب است، هر اندازه افراد از درجه نخبگی بالاتری برخوردار و در جامعه مقبولیت بیشتری داشته باشند، نقش موثرتری در توسعه کشور خواهند داشت و به خوبی می‌توانند، نقش خود را ایفا کنند.این چهره اصلاح‌‎طلب افزود: در مقابل به موازات کاهش میزان نخبگی مدعیان ریاست جمهوری، مردم نسبت به حضور در انتخابات دلسرد می‌شوند و مشارکت جمعی نخواهد بود. در این شرایط افراد سعی می‌کنند نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشند، در نتیجه کسی باید در این مقطع زمانی وارد انتخابات شود که بتواند آرای بیشتری را به خود اختصاص دهد.بروجردی در توضیح اینکه تکرار چهره‌هایی مانند خاتمی می‌تواند، دلسردی مردم نسبت به انتخابات را از بین ببرد و با آوردن آنها به پای صندوق‌های رأی بیشترین رأی را جذب کند، تصریح کرد: در حقیقت افراد نخبه می‌توانند آرای بیشتری به خود اختصاص دهند؛ چهره‌ای مثل خاتمی هیچ‌کس حتی رقیبان، نقد جدی به او ندارند و هیچ‌کس نمی‌تواند حتی یک نقطه ضعف آشکاری در او پیدا و به آن تکیه کند. او می‌تواند فصل‌الخطاب اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در عرصه سیاست به عنوان زمامدار خوب باشد.
 
دستور روحانی به وزیر بهداشت برای خرید واکسن کرونا

رئیس جمهور در گفتگو با وزیر بهداشت با اشاره به اخباری در خصوص دستیابی برخی کشورها به واکسن کرونا دستور داد هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای خرید این واکسن و انجام مراحل آزمایشی و تشخیصی معمول انجام شود تا در صورت امکان هر چه سریع‌تر اقدامات موثر در این زمینه در کشور آغاز شود.حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با وزرای کشور و بهداشت، از رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی توسط متولیان هیئات، وعاظ، مداحان و عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام سپری شده از ماه محرم، به ویژه در شب‌های تاسوعا و عاشورا، که در گزارش رحمانی‌فضلی و نمکی به عنوان روسای کمیته‌های امنیتی و بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا انعکاس یافته بود، ابراز خرسندی و قدردانی کرد.رئیس جمهور، روز یکشنبه در گفتگو با سعید نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به اخباری در خصوص دستیابی برخی کشورها به واکسن کرونا، دستور داد هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای خرید این واکسن و انجام مراحل آزمایشی و تشخیصی معمول انجام شود تا در صورت امکان هر چه سریع‌تر اقدامات موثر در این زمینه در کشور آغاز شود. وی در ادامه افزود: با توجه گستردگی موج دوم شیوع بیماری کویید ۱۹، وزارت بهداشت، باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی کادر درمانی کشور را فراهم کرده و در صورت لزوم نسبت به آموزش سریع‌تر نیروهای جدید و جایگزینی آنان، اقدامات لازم را انجام دهد.
 
روحانی به پویش ایران همدل پیوست

رئیس جمهور با انتشار متنی در توئیتر به پویش ایران همدل پیوست. حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور در توئیتر نوشت: اهدای لوازم تحریر برای دانش آموزان نیازمند کشور همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی. همه به پویش ایران همدل بپیوندیم
 
ترقی: جریان تحریف آدرس اشتباه به مردم می‌دهد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: جریان تحریف تلاش می‌کند با ارائه آدرس‌های غلط به مردم، سازش با آمریکا را راه حل برون رفت از مشکلات نشان دهد. حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تحریف زمینه ساز یا بسترساز تاثیرگذاری تحریم بر افکار عمومی جامعه به منظور تسلیم شدن در برابر خواسته‌های غرب و آمریکاست.او ادامه داد: این جریان که بیشتر در مطبوعات و برخی از جریان‌های سیاسی غرب‌گرا ظهور و بروز دارد، در تلاش است تا هرگونه رشد و توسعه کشور را مستلزم ارتباط با آمریکا و غرب نشان دهد و مردم را از توسعه کشور بدون ارتباط و مذاکره با آمریکا مایوس کند؛ همچنین تلاش دارد تا پیشرفت و موفقیت‌های کشور را در عرصه‌های مختلف کمرنگ جلوه داده و ضعف‌ها و کاستی هارا پررنگ نشان دهد.ترقی افزود: تلاش دیگر این جریان ارائه آدرس‌های غلط به مردم است تا راه‌حل مشکلات کشور را به جای مقاومت و ایستادگی، سازش با آمریکا و عقب نشینی از مواضع استراتژیک نظام جمهوری اسلامی از مسائل منطقه نشان دهد.
 
خودشیرینی مشاور امنیت ملی آمریکا برای ترامپ

مشاور امنیت ملی آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی به برخی اقدامات ضدایرانی دولت ترامپ اشاره کرد.به گزارش ایسنا، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جرد کوشنر مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در قدس اشغالی که مستقیم از صفحه توییتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی پخش شد، اقدامات ضدایرانی را به عنوان بخشی از دستاوردهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از زمان روی کار آمدنش برشمرد و مدعی شد: به خاطر اقدامات رئیس جمهور ترامپ و وجود فشار حداکثری ایران، شاهد کاهش درآمد نفت و دیگر درآمدهایش به کمترین حد در تاریخ این کشور است. اوبراین در ادامه افزود: ایران با بحران اقتصادی بی سابقه ای رو به روست و این یعنی بودجه حمایت از نیروهای نیابتی اش برای دنبال کردن جنگ در خاورمیانه را ندارد. او ادعا کرد: آمریکا سپاه پاسداران ایران را در لیست سازمان های تروریستی گنجاند و موجب ایجاد قدرت بازدارندگی در مقابل ایران از طریق عملکردی قاطع شد.
 
احتمال رأی‌آوری کاندیدایِ روحانی در انتخابات ۱۴۰۰ چقدر است؟

سیدرضا تقوی، رئیس فراکسیون روحانیت مجلس و عضو شاخص جامعه روحانیت، می‌گوید: روحانیون هیچ گاه به ملت و کشور خود خیانت نمی‌کنند و عملکرد آنها باعث می‌شود اعتماد مردم در ادوار مختلف انتخابات را جلب کنند.حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص نقش روحانیت در عالم سیاست و علل اقبال مردم به کاندیداهای روحانی در ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: سازمان روحانیت به لحاظ تاریخی عملکردی از خود به جا گذاشته که همواره مورد توجه جامعه قرار گرفته است. مردم نیز روحانیون را به عنوان کارشناسان برجسته در حوزه مسائل و مباحث دینی می‌شناسند. مطالعه تاریخ نشان می‌دهد که مردم همواره تعالیم و معارف دینی را از روحانیت دریافت کرده‌اند. وی ادامه داد: روحانیت در طول تاریخ دست به نوعی فرهنگ سازی زده و این مسأله را نمی‌توان انکار کرد. روحانیون در دوره‌های مختلف همواره به عنوان مولد فرهنگ ظاهر شده‌اند که این موضوع در جای خود قابل بحث و بررسی است.این روحانی اصولگرا با تشریح تلاش روحانیون در زمینه «تولید فرهنگ»، بیان داشت: محققان و علمای اندیشمند در طول تاریخ تحقیقات گسترده‌ای را در حوزه معارف اسلامی انجام داده و ماحصل کار خود را نیز در جامعه منتشر می‌کردند. وظیفه ترویج معارف احصا شده نیز بر عهده مبلغین دینی بوده است.
 
واکنش فتاح به حوادث روستای ابوالفضل: به ما گفتند اینها زمین‌خوارند

رییس سازمان بنیاد مستضعفان با اعلام آمادگی برای حل مشکل اهالی روستای موسوم به ابوالفضل، گفت: این سازمان برنامه‌ای برای قلع و قمع خانه‌های مردم ندارد و بنای ما تفاهم و ملایمت با مردم است.سید پرویز فتاح در گفت وگوی تلفنی با آیت الله فرحانی نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، درباره حوادث روستای موسوم به ابوالفضل اهواز، اظهار داشت: بنیاد مستضعفان معمولا با اقشار ضعیف تفاهم می‌کند و اصلا روحیه بگیر و ببند در این سازمان نیست.وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان زمین زیادی دارد که در تصرف مردم هستند، اضافه کرد: بنیاد مستضعفان در هیچ جا چنین رویه و برنامه‌ای ندارد که قلع و قمع کند و بنای ما تفاهم و ملایمت با مردم است.

فتاح ادامه داد: شورای تامین استان، شهرداری و دادستانی گفته بودند اینها زمین خوار هستند، در حالیکه این تصمیمی است که استان گرفته است. وی با اعلام آمادگی برای حل مشکل اهالی روستای موسوم به ابوالفضل، اظهار داشت: بنیاد مستضعفان با مردم اهواز است، ما طرفدار مردم و کنار مردم هستیم و آنچه به نفع مردم و اهالی مستضعف و روستاست، همان را دنبال می‌کنیم، البته از سوی دیگر شهرداری و استانداری نکات قانونی در این زمینه مطرح کرده‌اند.فتاح با اشاره به حضور مرتضوی معاون بنیاد مستضعفان، گفت: وی که فردی معتمد و همه اختیار املاک بنیاد با ایشان است، دو روز است برای حل همین مساله به خوزستان آمده است.
 
نظر ظریف درباره همه گزینه‌ها روی میز آمریکا
 
محمد جواد ظریف روز یکشنبه نوشت: همه گزینه ها روی میز است و به مدت طولانی به سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده و در کل این سیاست به معنای قانون جنگل است. وزیر خارجه ایران به اظهارات سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا برای سرکوب تظاهرات در پورتلند واکنش نشان داد.یک مقام آمریکایی ساعاتی قبل‌تر گفته بود که همه گزینه‌ها برای مقابله با ناآرامی‌ها در شهر پورتلند روی میز است.ظریف در واکنش به این اظهارات نوشت: «[گزاره] "همه گزینه‌ها روی میز است" از دیرباز یکی از محورهای سیاست خارجی آمریکا بوده. معنای آن به عبارت ساده، قانون جنگل است، یعنی بی‌اعتنایی به یکی از اصول بنیادی قوانین بین‌المللی که عدم توسل به زور است. حالا، رژیم ترامپ دارد از همین تهدید علیه آمریکایی‌ها استفاده می‌کند. آیا این زنگ بیدارباش خواهد بود؟ ان‌شا‌الله.» اظهارات سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا در حالی مطرح شده که امروز رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند یک نفر در تظاهرات‌ها در شهر پورتلند کشته شده است. روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته بود با آنکه شهر پورتلند آمریکا در سه ماه اخیر صحنه اعتراضات علیه تبعیض‌ها، خشونت‌های نژادپرستانه و ضدیت با مواضع دولت دونالد ترامپ بوده، گروهی از حامیان ترامپ با سوار بر خودروهای خودشان در این شهر تجمع حمایتی از ترامپ ترتیب دادند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار