مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از رشد ۲۶۰ درصدی نمایندگی مطبوعات طی ۷ سال گذشته در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ 31 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در فضای مجازی از رشد 100 درصدی کانون‌های آگهی و تبلیغات در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: در سال 92 تنها 26 کانون آگهی و تبلیغات در استان وجود داشت اما این رقم در سال جاری به 52 کانون ارتقا یافته است.

وی افزود: قبل از دولت یازدهم تنها 7 آموزشگاه آزاد هنری در ایلام فعال بود که این تعداد هم اکنون به 16 عدد افزایش یافته و رشد 128 درصدی را نشان می‌دهد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ادامه داد: در حال حاضر تعداد انجمن‌های ادبی و هنری در استان به ترتیب  ۱۹ و ۸ مورد است به طوری که این میزان قبل از دولت یازدهم ۱٠ و ۵ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه این استان در دولت دوازدهم صاحب سینما شد، گفت: تا پیش از سال 92 استان ایلام هیچ سالن سینمایی نداشت اما اکنون دارای 3 سالن سینما، سرانه تماشای فیلم در استان را بالا برده است؛ هم اکنون 2 هنرستان هنرهای زیبا در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه از رشد قابل توجه تعداد ناشران در این  استان خبر داد و یادآور شد: در سال 92 تعداد 15 ناشر در استان مشغول به کار بودند اما در سال جاری این تعداد به 35 دفتر انتشاراتی رسیده است.

رشد ۴۰ درصدی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

وی تصریح کرد: تعداد سرپرستی‌ها و نمایندگی مطبوعات در استان طی 7 سال گذشته ۲۶٠ درصد رشد داشته است،  همچنین تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با رشد 40 درصدی همراه است.

وی به وضعیت کمی شاخص‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان ایلام در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۵۳۱ فیلم‌های اکران و ۱۱۲۵ عناوین کتاب‌های منتشر شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، افزود: هم اکنون ۱٠۲٠ هنرمند این استان عضو صندوق اعتباری هنر هستند و تعداد هنرمندان بیمه شده در این صندوق به 400 نفر افزایش یافته است./ح

 

ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار