پاسره ضمن بیان اینکه پس در این منطقه میبینیم مشکلی از بابت زیرساخت و کار عمرانی نبوده و آنچه گره شده است همان نبود منابع پایدار و قابل اتکای اب است،  افزود: در این منطقه مشکل اصلی همان نبود منبع تأمین آب پایدار است، وگرنه همه زیرساخت ها فراهم شده است
کد خبر: ۸۹۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 30 August 2020
در برخی نقاط استان به واسطه پراکندگی جمعیت و البته نبود تأمین آب پایدار عملاً امکان تامین آب پایدار برای مردم نیست.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مسأله، اظهار داشت: با این وجود اما ما بیکار ننشستیم و با همین شرایط بودجه ای و درآمدها در همه مناطق شهری و روستایی پروژه هایی را در دست اجرا و تمام شده داریم.

فیض اله پاسره گفت: در منطقه دیشموک که هم دغدغه برخی رسانه ها بود و هم اخیراً امام جمعه محترم آن نیز انتقاداتی داشته اند باشد عرض کنم:

_ در این منطقه ۴۷ روستا با ۲۹۰۰ مشترک آب داریم که توسط ۳ حلقه چاه عمیق و یک دهنه چشمه و با ایجاد ۲۸۰ کیلومتر لوله گذاری آبرسانی می شود، شهر دیشموک نیز با دو حلقه چاه عمیق آبرسانی می‌شود.

_ مجتمع آبرسانی اسفندان شامل ۸ روستا تا نزدیکی رودخانه سمه را تامین می‌کند.

_ مجتمع آبرسانی درغک آب ۴ روستا را تامین می کند.

_ مجتمع آبرسانی لیراب تنگ تی آب ۶ روستا را تامین می کند.

_ مجتمع آبرسانی ده قاضی، ده احمد نیز با یک حلقه چاه، ۲۹
روستا را تحت پوشش دارد.

_ برای شهر دیشموک نیز اخیراً چاهی به عمق ۱۷۰ متر حفاری شده که برای تجهیز، راه اندازی و انتقال آن به ۱۵ میلیارد ریال نیاز است که دنبال تأمین آن هستیم.

پاسره ضمن بیان اینکه پس در این منطقه میبینیم مشکلی از بابت زیرساخت و کار عمرانی نبوده و آنچه گره شده است همان نبود منابع پایدار و قابل اتکای اب است،  افزود: در این منطقه مشکل اصلی همان نبود منبع تأمین آب پایدار است، وگرنه همه زیرساخت ها فراهم شده است(روستایی که باید آب آن از منطقه دورتر و در ۵۰ کیلومتری با چند ایستگاه پمپاژ تأمین شود طبیعی است که آب پایدار نداشته باشد آنهم با شرایط جغرافیایی خاص استان! اگرچه همین مانع بزرگ هم بهانه نشده و ما تمام تلاشمان را برای رساندن آب به مردم نجیب و عزیز این دیار کرده و میکنیم).

مدیرعامل آبفای استان در خصوص راه اندازی مدیریت امور آب و فاضلاب در این منطقه گفت: شرکت های شهری و روستایی از ماه آغازین سال جاری ادغام شده اند، در همه مناطق به دنبال فعال کردن مدیریت امور آب هستیم اما افتتاح یک اداره بدون امکانات و فاقد توان اجرایی هیچ سودی که ندارد هیچ، مردم را هم بدبین می کند پس باید اجازه داد در این زمینه نیز شروع مدیریت امور با حداقل امکانات لازم باشد.

فیض اله پاسره رسیدگی بیشتر به مردم را یک ضرورت دانست که باید مرتباً در دستور کار باشد و اینچنین هم خواهد بود، تصریح کرد: این خدمات انجام شده در مناطق سخت گذر و دارای چالش های خاص جغرافیایی که در قبل از انقلاب اصلأ اعتقادی به آن نبود بی شک خدمات نظام و دولت است که به فرموده رهبر معظم انقلاب باید گفته شود و انتظار از هر مسئولی نیز همین است، در کنار گفتن مشکلات و پیگیری خواست مردم توقع می‌رود خدمات هم گفته شود تا مردم خدای ناکرده از کارآمدی انقلاب و نظام دلسرد نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار