نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:تبیین درس‌های بزرگ نهضت عاشورا وظیفه‌ای همگانی است.
کد خبر: ۸۹۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱ 28 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: اسلام بیش از هر زمان دیگر نیاز به فداکاری مردانه دارد بنابراین همه در این راستا مسئول هستند.
وی با بیان اینکه عاشورا عالی‌ترین درجه مکتب فداکاری و دانشگاه عشق به ارزش‌های الهی است یادآورشد: تاریخ تاکنون اقدامات فداکارانه زیادی به خود دیده اما هیچکدام از آنها مانند امام حسین (ع) و یاران باوفایش نبوده‌اند.
امام جمعه اراک با بیان اینکه جبهه امام حسین (ع) جبهه شرف، غیرت دینی، مردانگی و تقوا است افزود: همه باید از این جبهه الگو گیری کنند، هر فردی در دانشگاه امام حسین (ع) تحصیل کند پیروز است و این دانشگاه باعظمت تا ابد درخشان است.
وی با بیان اینکه نظام عالم نظامی است که تقوا در آن پیروز است گفت: امام حسین (ع) بزرگترین درس فداکاری را به بشریت آموخت.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه آیین تاسوعا و عاشورای حسینی امسال به دلیل شرایط کرونا تفاوت‌هایی دارد یادآورشد: این آیین امسال باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با عظمت ویژه برگزار شود.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با بهره‌گیری از نهضت عاشورا، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند گفت: امام راحل با الگو گیری از نهضت عاشورا دین و اسلام را زنده کرد و رهبر معظم انقلاب هم در این مسیر حرکت می‌کنند.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه هرگونه سهل‌انگاری و ضربه به اسلام قابل بخشش نیست افزود: همه باید هوشیار باشند و در مبارزه با فساد، رشوه و جوسازی‌های غلط تلاش کنند.
وی با بیان اینکه همه باید تنها به فکر حاکم شدن اخلاق اسلامی باشند ادامه داد: دشمنان توطئه‌های فراوانی برعلیه اسلام، مسلمانان و قرآن دارند که نمونه اخیر آن قرارداد ننگین ابوظبی با اسرائیل است.
امام جمعه اراک افزود:وزیر ننگین خارجه آمریکا با هواپیما از اسرائیل به سودان سفر کرده و در آنجا اعلام کرده که حاضرند سودان را به شرط به رسمیت شناختن اسراییل از لیست تروریست بودن خارج کنند.
وی با بیان اینکه ننگی از این بدترنیست، ما با این گرگ‌ها روبرو هستیم اظهارداشت: دشمنان می‌خواهند هستی ما را از بین ببرند و تلاش خود را به کار گرفته‌اند که امنیت مسلمانان را تهدید کنند.
وی یادآورشد: همه باید با الگوگیری از نهضت امام حسین (ع) در مقابل اسرائیل و صهیونیست‌ها با جدیت ایستادگی کنند،اگر جمهوری اسلامی در این راستا موضع گرفته اول به دلیل امنیت کشور و سپس به عنوان وظیفه مهم خود دفاع از مسلمانان و فلسطین است.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امید است دولت در فرصت باقی مانده از عمر خود بسیاری از عقب‌افتادگی‌ها را جبران کند گفت: دولت باید در فرصت باقی مانده تلاش مضاعفی در راستای حفظ ارزش پول ملی، قدرت خرید مردم، اشتغال سالم و مولد، پرهیز از خام فروشی، توسعه صادرات غیرنفتی و صدها فعالیت اقتصادی دیگر به کار را انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار