رئیس موسسه فرهنگی اکو گفت: تاجیکستان برای شروع روابط گردشگری و فعالیت‌های مشترک با اصفهان آمادگی کامل دارد تا این کار به سایر کشورهای عضو اکو نیز تسری پیدا کند.
کد خبر: ۸۹۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 28 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سرور بختی در دیدار با مسئولان و فعالان صنعت گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان که با حضور دکتر قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در باغ موزه چهلستون اصفهان اظهار داشت: اصفهان از شهرهای غنی و دیدنی دنیاست که با جاذبه‌های گردشگری بسیار، تأثیر فراوان و خاطره‌انگیزی بر ذهن گردشگران می‌گذارد.

وی با بیان اینکه می‌توان مرکز نمایشگاهی و فروشگاهی صنایع دستی ۱۰ کشور عضو اکو را در اصفهان برپا کرد، گفت: این کار فرصتی برای تعاملات فرهنگی هرچه بیشتر بین این کشورها و افزایش درآمدزایی برای آنها بویژه در بخش خصوصی خواهد بود.

بختی با اشاره به اینکه تاجیکستان برای شروع روابط گردشگری و فعالیت‌های مشترک با اصفهان آمادگی کامل دارد تا این کار به سایر کشورهای عضو اکو نیز تسری پیدا کند، تصریح کرد: اصفهان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری سلامت دارد که می‌توان از آن برای توسعه این صنعت در تعامل با کشورهای عضو اکو استفاده کرد

وی با بیان اینکه مردم تاجیکستان علاقه بسیاری به سفر به شهر اصفهان دارند، اظهار داشت: تاجیکستانی‌ها خود را جزو این فرهنگ می‌دانند و امر امکانات ایجاد می‌شد، آنها سفرهای زیادی به ایران و اصفهان داشتند.

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو با تاکید بر اینکه بیمارستان‌های ایران در کشورهایی مانند تاجیکستان و ازبکستان، شناخته شده هستند، افزود: ما اگر گام‌های محکمی در همکاری با هم برداریم به نفع همه کشورهای عضو اکو خواهد بود.

بختی، نخستین گام برای برقراری این همکاری‌ها را اعزام هیئتی از بخش گردشگری، صنایع دستی و سرمایه‌گذاری اصفهان به تاجیکستان و شهرهای دوشنبه و خجند و مشخص کردن مسیرهای همکاری مشترک عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه همه‌گیری بیماری کرونا صنعت گردشگری همه کشورها را تحت تأثیر قرار داد، تصریح کرد: تاجیکستان و دیگر کشورهای عضو اکو تلاش می‌کنند تا با رعایت دستورهای بهداشتی بتوانند گردشگران را به کشورهای خود جذب کنند.

در ادامه سیدحسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در این نشست با اعلام آمادگی اصفهان برای توسعه روابط گردشگری و صنایع دستی با کشورهای عضو اکو، تاکید کرد: لازم است کمیته‌های مربوطه در این زمینه با همکاری بخش خصوصی و فعالان این عرصه تا آبان امسال تشکیل شود تا مسائلی مانند خواهرخواندگی با شهرهای تاریخی و برقراری نمایشگاه دائمی صنایع دستی پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار