فرماندار قم با اشاره به نظارت بر واحدهای نانوایی‌ها گفت: نانوایی ها در حد مقدور بهداشت کرونا را رعایت می کنند اما باید به حد مطلوب و استاندارد برسیم.
کد خبر: ۸۹۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰ 27 August 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری روز پنج شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات فرماندهی پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: تاکنون ۲۰۰ واحد نانوایی در قم مورد بازدید بهداشتی قرار گرفته و فرم های ارزیابی نیز تکمیل شده است.

در این راستا وضعیت واحدهای فوق از نظر پوشیدن ماسک، استفاده از روپوش، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و وضعیت بهداشت فردی و گندزایی محیط بررسی، و تذکرهایی نیز به آنها داده شد.

حیدری با بیان اینکه جمع بندی نتایج حاصل از این بازدیدها هفته آینده ارائه می شود استفاده از پول نقد برای خرید نان را عمده ترین معضل بهداشتی نانوایی های قم عنوان کرد و گفت: برای ترغیب مشتریان نانوایی ها به استفاده از کارت های بانکی نیز پوسترهای تبلیغاتی تهیه شده تا همگان به نقش پول نقد در شیوع ویروس کرونا آگاهی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: نانوایی های قم در حد مقدورات خود مسائل بهداشتی را رعایت می کنند ولی باید به حد مطلوب و استاندارد برسیم.

حیدری همچنین با بیان اینکه ماسک مورد نیاز نانوایی های قم نیز تهیه شده است گفت: به نظر می رسد که نانوایی های قم در شرایط شیوع کرونا به تغییر سبک زندگی تَن می دهند.

فرماندار قم تحول در شیوه پخت و پز و همچنین نوع نان را ضروری دانست و گفت: چون قیمت آرد سراسری است و به یک روال یکسان عرضه می شود، تحقق این امر امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه شیوه های پخت نان نسبت به گذشته تفاوت محسوسی پیدا کرده و ما و اتحادیه نانوایان استان نیز به این موضوع توجه داریم گفت: برخی نانوایی ها نان هایی را ارائه می دهند که فوق العاده مورد استقبال مردم قرار می گیرد ولی چون آرد سهمیه ای است کمتر می توانیم مجوز بدهیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با سیاست گذاری مناسب در شورای گندم، آرد و نان استان بتوانیم شیوه پخت و پز را دگرگون کنیم هر چند نان های سنتی خیلی با کیفیت تر از نان های فعلی بودند.

در حال حاضر حدود ۸۰۰ نانوایی در قم فعال می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار