امام جمعه یزد با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه جلوگیری از کاهش جمعیت گفت: کاهش جمعیت و افزایش سن ازدواج خطری جدی است.
کد خبر: ۸۹۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰ 27 August 2020

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار اعضای شورای تأمین شهرستان یزد با بیان اینکه کاهش جمعیت در کشور ما یک هشدار بسیار جدی است، اظهار داشت: متأسفانه رویکرد اشتباهی در این زمینه وجود داشت و امروز جمعیت ما به سمت پیر شدن حرکت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: در کنار کاهش جمعیت، افزایش سن ازدواج و بالا رفتن طلاق هم موضوعی است که به جامعه ما ضربه می‌زند و باید برای رفع آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

ناصری افزود: برای رفع این مشکل باید برنامه ریزی دقیق برای فرهنگ سازی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبیینی برای عموم مردم داشته باشیم تا بتوانیم جلوی این مشکل جدی را بگیریم.

امام جمعه یزد به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب نسبت به این چند موضوع اشاره کرد و افزود: مسئولان باید نسبت به کاهش جمعیت و خطراتی که می‌تواند در آینده برای کشور ما داشته باشد حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن به صورت گسترده به دنبال شبهه افکنی به ویژه در بین جوانان و نوجوانان ما هستند و تلاش دارند که به این وسیله، جوانان ما را از دین و ارزش‌های نظام دور کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد پاسخ دادن به شبهات مطرح شده از سوی دشمن را ضروری دانست و گفت: باید جوانان و نوجوانان را بیش از پیش با ارزش‌های نظام اسلامی آشنا کنیم.

ناصری به مراسم‌های عزاداری اشاره کرد و افزود: در مراسم‌های عزاداری حتماً باید دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت شود و به ویژه همه شرکت کنندگان علاوه بر اینکه با فاصله از یکدیگر می‌نشینند، ماسک هم بزنند تا جلوی شیوع کرونا گرفته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار