مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: نماز ظهر عاشورا با رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان در تمامی شهرهای مازندران برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴ 27 August 2020

به گزارش تابناک مازندران، روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری اظهار کرد: فرهنگ ناب حسینی یک فرهنگ پویا و زنده است و امروز این فرهنگ به عنوان یک فرهنگ جهانی طنین انداز شد.

وی در ادامه با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان از سوی هیئات مذهبی و برگزاری باشکوه مراسم محرم ۱۴۴۲هجری قمری، افزود: هیات های مذهبی ثابت کردند مراسم سوگواری و عزاداری برای امام حسین(ع) تعطیل شدنی نیست و با رعایت ملاحظات و بهترین شیوه در برگزاری این مراسم رضایت رهبر معظم انقلاب را فراهم کردند و بار دیگر ولایت مداری و دین داری خود را اثبات کردند.

شکریان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی و اهمیت برگزاری نماز ظهر عاشورا و زیارت امام حسین (ع)، تصریح کرد: با توجه به مجوز وزارت بهداشت و تصمیمات ستاد برگزاری مراسمات عزاداری، نماز ظهر عاشورا در تمامی شهرهای مازندران در فضای باز و با رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی کننده و مهر و سجاده شخصی برگزار خواهد شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر برگزاری نماز ظهر عاشورا و زیارت امام حسین (ع) در تمامی شهرهای مازندران، تاکید کرد: شایسته است در راستای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم نماز ظهر عاشورا ائمه جمعه و جماعات شهرهای مازندران و تمامی فعالان حوزه دین در برگزاری باشکوه این مراسم برنامه ریزی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش پایانی سخنان خود، مقاومت، ایثار، آزادگی و بصیرت را درس بزرگ حضرت سیدالشهداء (ع) در واقعه کربلا دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با بهره گیری از مکتب نورانی امام حسین(ع) امروز در جهان پرتوافشانی می کند و تعظیم شعائر دینی و الهی به ویژه مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) هویت و عامل قدرت انقلاب اسلامی است و امروز جمهوری اسلامی به برکت این محرم و صفر در جهان عزتمندانه و مقتدرانه نقش آفرینی می کند.

استاد برجسته حوزه های علمیه و دانشگاه های مازندران در پایان ضمن اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا، بیان کرد: برگزاری نماز ظهر عاشورا، اقتدا به نماز ظهر عاشورای امام حسین(ع) است و مهم ترین درس حضرت سیدالشهداء (ع) در واقعه عاشورا اهمیت ایشان به نماز به ویژه نماز اول وقت تحت هر شرایطی می باشد و قطعا ارادتمندان و عاشقان به ساحت مقدس امام حسین (ع) باید به برگزاری نماز اول وقت و نماز ظهر عاشورا اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار