جمعی از اصحاب رسانه قم با حضور در شرکت تولیدی صنعتی زر ضمن بازدید از روند تولید در این کارخانه با مالک آن دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷ 26 August 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی سلطانی کار آفرین اهل قم و بنیانگذار گروه صنعتی پژوهشی زر و اولین پالایشگاه غلات ایران، در نشستی خبری با خبرنگاران قم، ضمن ارج نهادن به نامگذاری سال ۹۹ بنام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: رهبری در سال های اخیر و در نامگذاری شعارهای سال، مدام روی مسئله اقتصاد و ارتقای تولید تأکید دارند، که سال جهش تولید و سال رونق تولید از نمونه های آن است، اما با وجود حساسیت دقیق و بجای ایشان، اما نتیجه عکس اتفاق افتاده است، چرا که بر خلاف خواسته رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید، اما برای رسیدن به این هدف، از مسیر درست حرکت نشده و وقتی هم که از مسیر درست آن حرکت نشود، حمایت از تولید نیست، بلکه آسیب است.

وی تصریح کرد تنها رفت برون رفت از وضع موجود در بخش تولید کشور تکیه به نیروهای متخصص و دلسوز و اعتماد به جوانان تحصیل کرده داخلی است.

مالک گروه صنعتی زر با تأکید بر اینکه اعتماد به مردم تنها راه برون رفت از بار تحریم ها و اثر بد اقتصادی آن است بیان کرد: امروز بنده می توانم با سرافرازی عنوان کنم در توسعه جدید شرکت زر بدون احتیاج به حتی یک ریال از منابع صندوق توسعه ملی و منابع بانک ها فقط و فقط از طریق درخواست مشارکت مردمی توانسته ام پروژه های توسعه ای جدیدی را در کارخانه زر ماکارون ایجاد نمایم و این مدل را به عنوان یک ایده نو در صنعت کشور به سایر همکاران و مسئولین کشور معرفی می نمایم.

سطانی با اشاره به عرضه اولیه شرکت صنعتی زر با نام «غزر» در تالار شیشه ای بورس افزود: ما با ارائه این مدل به اقتصاد و صنعت کشور توانستیم علاوه بر اعتماد به مردم آنها را در سود خود شریک کنیم و نتیجه آن اشتغال بیش از ۵۰۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و پایدار و ۷۵ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این مجموعه در آینده نزدیک خواهد بود.

این کار آفرین نمونه در پایان ضمن توصیه به جوانان جهت سعی و تلاش برای رسیدن به موفقیت و ارتقای سطح سواد و فعالیت خود، پیشرفت کشور را مرهون تخصص و ایجاد باور در جوانان دانست و گفت: امیدوارم همه ما تا جان در بدن داریم به فکر سعادت و سربلندی ایران آزاد و اسلامی مان باشیم.

شایان ذکر است مرتضی سلطانی به عنوان صادر کننده و کار آفرین نمونه، مجموعه صنعتی زر را پایه گذاری نموده که این مجموعه در حال حاضر بزرگترین مرکز تولید فروکتوز و ماکارونی و صنایع وابسته در کشور می باشد و هم اینک با بیش از ۱ میلیون دلار صادرات محصولات خود به کشورهای همسایه با بهترین شکل و استاندارد تولید جزو مجموعه های موفق در عرصه تولید و توسعه صادرات غیر نفتی کشور می باشد.

خاطرنشان میشود که خبرنگاران قمی در یک تور نیم روزه، از بخش های مختلف شرکت صنعتی-پژوهشی زر و اولین پالایشگاه غلات ایران بازدید کردند که محسن امینی عضو هیئت مدیره این شرکت توضیحاتی برای اصحاب رسانه ارائه داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار