کد خبر: ۸۹۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 24 August 2020

 

 

یک کتاب‌فروش گیلانی از برگزاری نمایشگاه کتاب با 20 تا 50 درصد تخفیف از انتقاد کرد و گفت همزمانی برپایی این نمایشگاه با طرح تابستانه به ضرر کتاب‌فروشی‌ها بود.
نمایشگاه خیابانی در لنگرود به فروش تابستانه کتاب 99 آسیب زد
مهرداد خاوری مدیرکتاب‌فروشی خاوری در لنگرود در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر لنگرود گفت: از 20 مردادماه؛ یعنی تنها دو روز بعد از آغاز طرح تابستانه کتاب 99 یک نمایشگاه کتاب خیابانی نسبت به عرضه کتاب با تخفیف‌های 20 تا 50 درصدی در شهر لنگرود اقدام کرده و هنوز هم برپا است.
 
وی افزود: این نمایشگاه در شهر لنگرود واقع در جاده چمخاله روبه‌ري مخابرات برپا شده است و مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداري لنگرود را دارد.
 
خاوری با بیان اینکه همزمانی نمایشگاه با طرح تابستانه به ضرر کتاب‌فروشان است، عنوان کرد: چنین اقداماتی ما را در مقابل مشتری خراب كرد؛ زیرا خريدار فكر مي‌كند ما کتاب‌ها را گران مي‌فروشيم؛ در‌حالي‌كه اصلا این‌گونه نیست و حضور بعضی ناشران پشت این ماجرا است.
 
وی تاکید کرد: خوب می‌دانیم که ناشران معتبر تخفیف زيادی نمی‌دهند و طبق بخشنامه اداره کل ارشاد استان تخفيف بيشتر از 25 درصد هم تخلف است.
 
 

وی با اشاره به تخفیف بالای کتاب در این نمایشگاه توضیح داد: ما در طرح تابستانه کتاب‌ها را با 20 درصد تخفیف به مشتریان می‌فروشیم و برای این‌کار باید خریدار را برای دریافت کد ملی و ثبت مشخصات دقایق زیادی معطل نگه داریم؛ اما این نمایشگاه بدون هیچ تشریفاتی کتاب‌ها را از 20 تا 50 درصد می‌فروشد و طبیعتا خریداران به‌سمت نمایشگاه می‌روند.
 
خاوری با بیان اینکه انجام چنین کارهایی فقط به‌ضرر صنعت نشر خواهد بود، گفت: بهتر است مسئولان فرهنگی استان اگر هم قصد دارند نمایشگاهی برگزار کنند، خارج از بازه زمانی طرح‌های حمایتی باشد تا اجرای طرح‌ها بی‌اثر نباشد؛ زیرا نتیجه این کار فقط به ضرر کتاب‌فروشی‌ها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار