منصور رضوانی‌جلال با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی خرید تضمینی گندم در استان همدان یادآور شد: بهای خرید تضمینی کلزا پرداخت شده و امیداریم کشاورزان نسبت به کشت دانه‌های روغنی که از محصولات استراتژیک است، اقدام کنند.
کد خبر: ۸۹۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 23 August 2020
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از افتتاح بیش از ۹۱ طرح کشاورزی در هفته دولت خبر داد و گفت: در هفته دولت بیش از ۹۱ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۷۳۵ نفری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، رضوانی‌جلال با بیان اینکه بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان طرح محرک و تأثیرگذار در بخش کشاورزی استان همدان سرمایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: سه طرح بزرگ دامداری ۱۲ هزار گله‌ای و ۵۳۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در اسدآباد، رزن، کرفس، ملایر، نهاوند و همدان در حال مطالعه و اجراست.

وی با اشاره به اینکه با اجرای مجتمع‌های گلخانه‌ای استان همدان به قطب تولیدات گلخانه‌ای کشور تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: در سال‌های اخیر با توجه به اینکه گلخانه داران خوب عمل کردند و دولت نیز حمایت‌های خوبی از این بخش داشته، همین موضوع مشوقی شد تا گلخانه در همدان رونق بگیرد.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی در صنایع فرآوری سیب‌زمینی، کشمش، سردخانه‌های بزرگ و سورتینگ محصولات کشاورزی از سوی سرمایه گذاران شده است، افزود: یک واحد فرآوری سیب زمینی در شهرستان بهار اجرا شده که پیشرفت خوبی دارد و در حال تکمیل است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح این واحد باشیم.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه ۱۸۵ هزار تن سردخانه فعال در استان همدان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۲۱۰ هزار تن سردخانه در حال ساخت و ساز است، اما آنچه از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم این است که سردخانه‌ها در سایر شهرستان‌ها هم احداث شود و فقط به همدان و بهار محدود نباشد.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال بیش از ۴۳۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، اظهار کرد: تاکنون ۸۲ درصد معادل ۸۸۰ میلیارد تومان بهای گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی خرید تضمینی گندم در استان همدان یادآور شد: بهای خرید تضمینی کلزا پرداخت شده و امیداریم کشاورزان نسبت به کشت دانه‌های روغنی که از محصولات استراتژیک است، اقدام کنند.

رضوانی جلال با اشاره به وابستگی ۸۳ درصدی دانه‌های روغنی به خارج از کشور، افزود: تأکید داریم در شهرستان‌هایی مثل نهاوند که در سال‌های گذشته قطب تولید کلزا بوده و صنایع تبدیلی روغن کشی در این شهرستان فعال شده، امسال هم کشت این محصول را داشته باشند ضمن اینکه امسال قیمت خوبی برای خرید کلزا پیشنهاد شده است که به زودی اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه شهریورماه محدوده زمانی خاصی برای کلزاست، اظهار کرد: سطح زیرکشت کلزای استان ۷۰۰۰ هکتار بوده که شهرستان‌های اسدآباد، نهاوند و ملایر باید سهم عمده‌ای را برعهده بگیرند، اما در سال گذشته به علت اینکه کشت گشنیز و سایر محصولات در این شهرستان‌ها بالا رفت سطح زیرکشت کلزا به شدت کاهش یافت.

وی با اشاره به داربستی کردن باغات انگور، گفت: در حال حاضر ۸۵ هکتار از باغات انگور استان همدان داربستی شده اند که باید ۱۵۰ هکتار اجرایی می‌شد و امسال هم باید به ۲۲۰ هکتار برسیم.

رضوانی جلال با تأکید بر اینکه طرح فراز موجب افزایش بهره‌وری و کیفیت انگور و کشمش خواهد شد، ادامه داد: تمرکز ما در بحث طرح فراز (داربستی کردن باغات) در شهرستان ملایر است که امیدواریم بیش امسال با شدت و سرعت بیشتری اجرایی شود.

این مقام مسئول درباره کمبود مرغ و قیمت مرغ در استان همدان، خاطرنشان کرد: استاندار همدان از پنج درصد اختیار خود استفاده کرد و قیمت مرغ به ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

وی درباره اینکه فروشندگان مرغ اعلام می‌کنند کمبود مرغ در بازار همدان وجود دارد، گفت: شب گذشته ۱۶۳ تن مرغ در همدان کشتار شده این درحالیست که در میانگین کشتار مرغ در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن بوده و هیچ کمبودی در این زمینه در همدان نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار