جانشین استاندار فارس به مردم توصیه کرد با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا نذورات در ماه محرم به سمت و سوی حمایت از بیمارستان‌های درگیر بیماری کرونا برود.
کد خبر: ۸۹۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 22 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالرضا قاسم‌پور، افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید کردند همه باید از مصوبات ستاد ملی بیماری کرونا تبعیت کنند.
وی ادامه داد: به دنبال آن نباشیم که با افزایش تجمع‌ها باعث شیوع ویروس کرونا شویم لذا درچارچوب مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا باید حرکت کنند.

شهروندان بر فعالیت هیات‌های مذهبی نظارت کنند


معاون استاندار فارس با تشکر از هیات‌های مذهبی استان فارس که با ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همکاری خوبی داشتند گفت: خوشبختانه هیات‌های مذهبی شیوه نامه های بهداشتی را در برپایی مراسم سوگواری رعایت کردند که انتظار داریم این همکاری و همراهی آنان همچنان تداوم داشته باشند.
قاسم‌‍پور افزود: شهروندان می‌توانند بر عملکرد هیات‌های مذهبی از نظر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نظارت و تخلفات احتمالی را به شماره ۱۰۰۰۴۶۱۵ منعکس کنند.
وی ادامه داد: امسال باید معروفات مهمی مثل رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم و عزاداران را ترویج و از فرصت ماه محرم برای فرهنگ‌سازی در این زمینه استفاده کنیم.
معاون استاندار فارس گفت: مجالس عزاداری ماه محرم با تاکید بر برپایی این مراسم‌ها در فضای باز و همچنین رعایت کامل آیین نامه های بهداشتی، رعایت کاهش زمان مراسم، تجمع حداقلی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده مستمر از ماسک برگزار شود.
قاسم‌پور افزود: پذیرایی در جریان برگزاری آیین‌های عزاداری ممنوع است و اطعام و نذورات صرفاً مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در پخت و پز و بسته‌بندی به صورت بیرون بر در ظروف غیر مشترک توزیع می‌شود.

تشویق و برخورد برای هیات‌های مذهبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی
معاون استاندار فارس گفت: ناظران دانشگاه علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان و کمیته نظارت ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر نحوه فعالیت هیات‌های مذهبی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارند.
قاسم‌پور افزود: در جریان این نظارت‌ها، هیات‌های خوب و موفق تشویق و هیات‌هایی که ضعف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند برابر مقررات برخورد می‌شود.
نذورات به سمت و سوی حمایت از بیمارستان‌های درگیر کرونا برود
وی به مردم توصیه کرد با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا نذورات در ماه محرم به سمت و سوی حمایت از بیمارستان‌های درگیر بیماری کرونا برود.
وی ادامه داد: توزیع نذورات نیز باید به صورت خشک باشد چرا که پخت و پز مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: دستگاه‌هایی اجرایی استان و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مکلف هستند نسبت به سیاهپوش کردن محیط شهری و روستایی در ماه محرم اقدام کنند و کمیته نظارت اداری بر این امرنظارت دارد و چنانچه دستگاهی اقدام لازم را انجام نداده باشد، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور رعایت شد


قاسم‌‍پور همچنین با اشاره به برگزاری مطلوب کنکور سراسری و کارشناسی ارشد در استان افزود: تمام ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی در جریان برگزاری کنکور که امروز روز آخر برگزاری آن است رعایت و خوشبختانه کنکور سراسری بدون مشکل خاصی برگزار شد.
معاون استاندار فارس در ادامه با اشاره به اقدامات کمیته بازرسی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: تعداد کل بازرسی های انجام شده در سطح استان از ۱۵ تیرماه تا کنون ۶۱ هزار و ۵۵۳ بازدید بوده که تعداد اخطارهای صادر شده هزار و ۵۳ و تعداد واحدهای تعطیل شده ۴۱۱ واحد است.
قاسم‌‍پور افزود: به واحدهایی که اخطار داده شده است در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی تعطیل می‌شوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر از ۳۶ شهرستان استان فارس، ۶ شهرستان در وضعیت سفید، ۱۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲ شهرستان در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا هستند.

برچسب ها: کرونا ، ماه محرم ، نذورات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار