اما مسئولین استان ایلام باید بدانند که واگذاری اراضی ملی مربوط به استان ایلام به دیگر استانها باید ارزش افزوده ای هم برای استان به همراه داشته باشد.بنابراین باید در  این خصوص نکات مهمی مدنظر مسئولین استان قرار گیرد .
کد خبر: ۸۹۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 21 August 2020

تابناک ایلام ::روز گذشته خبری از فرمانداری مهران منتشر شد مبنی بر اینکه با حضور دستگاههای مسئول ،زمین مورد نیاز برای ایجاد ایستگاه دائمی خدمات رسانی به زائرین اربعین اختصاص یافته است .

بر همین اساس  پیرو مصوب جلسه ستاد اربعین مرکزی و استان در خصوص واگذاری زمین به استان های معین به منظور احداث ایستگاه ثابت برای خدمات دهی به زائرین اربعین حسینی، پس از بازدید میدانی از منطقه ،اعضا در محل فرمانداری حضور و زمینها به قید قرعه در بین استان های معین(خراسان شمالی،قم،سمنان،آذربایجان شرقی) تقسیم شد.

اینکه استانهای یاد شده بتوانند به منظور خدمات دهی بهتر به زائرین اربعین از مکان مستقلی برخوردار شده وهزینه نقل وانتقال هرساله تجهیزات و امکانات خدمات رسانی به شهر مهران کاهش بیابد و از سویی شاهد مساعدت استانهای معین به ستاد اربعین و مسئولین استان باشیم امری مطلوب و پسندیده است از اینرو این اقدام را ارج می نهیم.

اما مسئولین استان ایلام باید بدانند که واگذاری اراضی ملی مربوط به استان ایلام به دیگر استانها باید ارزش افزوده ای هم برای استان به همراه داشته باشد.بنابراین باید در  این خصوص نکات مهمی مدنظر مسئولین استان قرار گیرد .

اول اینکه این اراضی نباید هرگز در تملک استانهای معین قرار گیرد ،از آنجاییکه این اراضی وتاسیسات ایجاد شده در حوزه جغرافیای استان ایلام قرار دارند،مالکیت این املاک باید در اختیار استان ما قرارگرفته و مراکز خدماتی ایجاد شده بایستی در مقطع زمانی خاص یعنی ایام اربعین در اختیار این استانها قرار گیرد.

دوم اینکه نباید از منابع استان ایلام برای احداث این مکانها هزینه شود واستانهای معین با منابع همان استان به ایجاد مراکز پیش بینی شده مبادرت ورزند .

سوم اینکه مسولین باید توجه کنند نگاه به مقوله اربعین باید کلی نگرانه باشد . صرفا نباید به خاطر اینکه اربعین بعنوان یک حرکت بزرگ فرهنگی ،آیینی و نقطه قوت استراتژیک نظام قلمداد می شود ،آثار مثبت این ارزش افزوده از حیث تاثیر اقتصادی آن بر زندگی مردم ومنابع استان به چشم نیاید .

بنابراین لازم است در گنار نگاه فرهنگی و امنیتی این حرکت بزرگ آیینی ،اثرات مثبت اقتصادی آن بر سفره مردم استان بعنوان یک نکته مهم به طرح های ستاد اربعین پیوست شود .

از اینرو باید این نکته به متولیان اربعین یاد آوری شود که درکنار ارزش های معنوی و امنیتی  اجرای کنگره اربعین، باید ارزش افزوده اقتصادی این حرکت برای مردم استان از نقطه ورودی تا خروجی استان برای مردم ما مدنظر قرار گیرد .

پس هم استان های معین و هم دستگاههای متولی خدمات رسانی به زائرین از هلال احمر ،گرفته تا سپاه وبسیج از دستگاههای تبلیغاتی گرفته تا بنیاد های فرهنگی و گردانندگان مراکز خدمات رسانی به زائرین وموکب ها  باید به این امر ملزم شوند که مواد اولیه وامکانات مورد نیاز برای پذیرایی وخدمات رسانی زائرین را از کارخانجات وفروشگاههای درون استان ایلام تهیه نمایند .

اینگونه نباشد که درصورت برگزاری مراسم اربعین چه در سالجاری وچه سالهای آتی ،شاهد حضور صدها کامیون خمل مواد غذایی وتحهیزات خریداری شده از استان های دیگر به مهران باشیم واستان ما فقط پرداخت کننده  هزینه شلوغی ،خرابی زیرساختها و جمع آوری صدهها تن آشغال برجای مانده در گوشه وکنار استان باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار