در اولین جلسه کمیته اجرایی مسیر گردشگری تاریخ و تمدن که در سنندج برگزار شد، مقرر گردید کرمانشاه در سال اول بعنوان دبیرخانه این کریدور انتخاب شود.
کد خبر: ۸۸۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷ 20 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازاداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، در این نشست که با حضور معاونین فرهنگی شهرداران، رئوسای ادارات گردشگری شهرداری، کمیسیون های گردشگری و فعالان بخش خصوصی شهرهای کرمانشاه، همدان و سنندج برگزار شد ۱۹ مصوبه به همراه داشت.

ایمان درخشی، رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با بیان این مطلب گفت: از جمله مصوبات این نشست تصویب تشکیل شورای راهبردی این مسیر گردشگری با ریاست دبیرکل دفتر ملی یونسکو و قائم مقامی شهردار شهری است که دبیرخانه بصورت گردشی مشخص می شود خواهد بود که در سال اول کرمانشاه مسئول دبیرخانه و سالهای بعدی، سنندج و همدان تعیین گردیدند.

وی افزود: معاون ارتباطات دفتر ملی یونسکو، شهرداران سنندج، همدان و کرمانشاه، رئوسای سازمان فرهنگی و ادارات گردشگری سه شهرداری مذکور، کمیسیون های گردشگری شورای شهرها، فرمانداران شهرستان های مسیر گردشگری، مدیران کل میراث فرهنگی سه استان عضو شورای راهبردی خواهند بود.

درخشی خاطرنشان ساخت: ثبت لوگوی مسیر گردشگری، ارائه محتوا توسط شهرها برای اپلیکیشن گردشگری، تاکید بر نقش آفرینی بخش خصوصی در راستای کمک به اهداف و راهبردهای تعیین شده، نهایی شدن وب سایت، ایجاد و نصب المان مشترک و تعینن و نام گذاری گذرهای مشترک مسیر تاریخ و تمدن در سه شهر کرمانشاه، سنندج و همدان، برگزاری نمایشگاه اقوام زاگرس نشین در مهر و آبان امسال و اجرای رسوم کهن ایام محرم در بخش گردشگری مذهبی از جمله سایر مصوبات این نشست بود.

وی اظهار داشت: مقرر شد نشست بعدی کمیته اجرایی در همدان انجام پذیرد و به برگزاری جشن آخرین نوروز سده ی چهاردهم پرداخته شود. علی رغم اینکه زمان کوتاهی از تشکیل این مسیر گردشگری می گذرد اما توانسته نقش مهمی برای خود ایجاد کند که بیانگر دورنمای خوب آن است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار