نمایشگاهی از دستاورد‌های سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلّح با دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس در اصفهان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱ 20 August 2020

 بنابر اعلام روابط عمومی وزارت دفاع؛ جانشین مدیر عامل سازمان صنایع هوایی در آیین افتتاح "نمایشگاه اقتدار پهپادی کشور که در اصفهان برگزار شد گفت: این نمایشگاه تجلی عزم راسخ و اهتمام متخصصان و اندیشمندان متعهد حوزه پهپادی سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح برای پاسداری از امنیت کشور و صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقابل توطئه‌های دشمنان قسم خورده ایران اسلامی است.
امیر هوشنگ کریمیان افزود: نمایشگاه اقتدار پهپادی، نمایشگاهی از دستاورد‌های سازمان صنایع هوایی نیرو‌های مسلح در حوزه طراحی، ساخت و تولید انواع پرنده‌های هدایت پذیر از راه دور است که با توجه به نقش و اهمیت ویژه پهپاد‌ها در صحنه‌های رزم و جایگاه آن در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران و به منظور مقابله با تهدیدات منطقه ای، فرامنطقه‌ای و جنگ‌های نامتقارن و با هدف ارتقای قدرت بازدارندگی برپاشده است.

وی انواع پهپاد‌های حاضر در نمایشگاه را از نوع پهپاد‌های استراتژیک خانواده کرار رزمی و تاکتیکی، پهپاد‌های مراقبت رزمی خانواده مهاجر به ویژه پهپاد مهاجر ۶، پهپاد شناسایی و رزمی برد بلند فطرس با مداومت پروازی بالا، انواع پهپاد‌های خانواده ابابیل و پهپاد مراقبت شناسایی صادق عنوان کرد و افزود: طراحی، ساخت و تولید انبوه تمامی پهپاد‌های حاضر در نمایشگاه توسط متخصصان ساعی و ولایتمدار سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلّح، با مشارکت و همکاری سازمان‌های صنعتی وزارت دفاع و سازماندهی شبکه همکار دانش بنیان و حمایت‌های بی دریغ نیرو‌های مسلّح و به کارگیری توان دانشی دانشگاه‌های کشور برای حراست از سرزمین مقدس ایران اسلامی و دفاع از آسمان کشور صورت گرفته است.
جانشین مدیر عامل سازمان صنایع هوایی ماموریت‌های چند منظوره حوزه رزم از جمله مراقبت، شناسایی و رزم با قابلیت تداوم پروازی بالا و هم چنین جمع آوری اطلاعات راداری و رادیویی و فریب در شبکه پدافندی دشمن را از مهم‌ترین ویژگی‌های متنوع پهپاد‌های به نمایش در آمده برشمرد.
کریمیان گفت: با بهره گیری از این گونه پهپاد‌ها درتکمیل و انطباق با سایر محصولات راهبردی شبکه دفاعی، امکان مراقبت اطلاعاتی- رزمی شبانه روزی از مرز‌های گسترده خشکی و دریایی و مناطق استراتژیک کشور از جمله خلیج همیشه فارس و تنگه هرمز فراهم می‌شود.
وی افزود: زیر سامانه‌های این محصولات از جمله پیشرانه، ایستگاه‌های هدایت و کنترل، سکو‌های شناسایی و محموله‌های رزمی پهپاد‌ها مبتنی بر اقتصاد مقاومتی دانش بنیان و با تکیه بر تعمیق و توسعه بومی سازی آنها، به دست توانمند متخصصان داخلی تولید شده است.
کریمیان با بیان اینکه طراحی و تولید این پهپاد‌ها نمونه موفقی از مشارکت و هم افزایی مجموعه‌های دفاعی و به کارگیری ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان است گفت: این پهپاد‌ها علاوه بر حفظ آمادگی و ارتقاء توان رزم نیرو‌های مسلّح، نقش موثری در روزآمدسازی سامانه‌های پدافندی، آزمایش توپخانه و موشک‌های با سرعت بالا و همچنین مقابله با عوامل ناامنی و تهدید کننده نظم و امنیت کشور دارند.
وی با بیان اینکه تمامی سامانه‌های این پهپاد‌ها از جمله موتور، سامانه‌های شناسایی و رزمی کاملاً بومی بوده و به دست متخصصان داخلی تولید شده است گفت: دستاورد‌های راهبردی در حوزه پهپاد نمونه‌ای بارز از اقدامات تحریم شکنانه و دست برتر نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنگ اراده‌ها با استکبار جهانی بوده و مورد عنایت خاص فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار