کد خبر: ۸۸۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ 20 August 2020
 

تابناک/یکی از مخاطبان گیل خبر با ارسال مطلبی از سرمایه گذارانی نام برده است که در طول سالهای اخیر به دنبال خرید امتیاز تیم سپیدرود بودند و به دلایل متعدد ناکام ماندند. گفتنی است سپیدرود بعد از صعود به لیگ برتر در اختیار افرادی قرار گرفت که توانایی تیمداری نداشتند. 

البته بعضی شرکت های زیر نیز توانایی چندانی در تیمداری نداشتند ولی به عنوان یک گزارش مردمی جالب است که بدانیم در طول سالهای اخیر سپیدرود از کجا به کجا رسیده است و چه موانعی جلوی سرمایه گذاران گذاشته شد تا آن ها از خرید تیم سپیدرود صرف نظر کنند و این تیم پرطرفدار  دوباره به لیگ دو سقوط کند. 

متن کامل را در زیر بخوانید. 

? هلدینگ دلیران پارس؛
یکی از هلدینگ ‌های بزرگ اقتصادی که در حوزه بیمه، بانک و بورس فعال بود، به صورت رسمی پیشنهاد خرید باشگاه سپیدرود را به مدیرکل سازمان ورزش و جوانان گیلان ارایه نمود اما اعضای هیات فوتبال اعلام کردند تنها در صورتی موافقت می کنند که دو تن از اعضا در هیئت مدیره باشگاه باشند ولی با مخالفت تیم مدیریتی دلیران پارس روبرو شدند و پروژه خرید بطور کامل منتفی شد 

? اکبر یوسفی بازیکن سابق تیم ملی بهمراه شرکایش؛
یوسفی بازیکن پیشین تیم‌ های پاس و بهمن که چند سال قبل به همراه گروهی پیشنهاد خرید باشگاه نساجی را داده بود، حتی به توافق هم رسیدند و مقرر شد این گروه مالکیت باشگاه را برعهده بگیرند. این مجموعه در خارج از کشور هم تیم داری می ‌کنند و آنها هم درخواست رسمی برای خرید سپیدرود را دادند که هیچ گاه به دلیل عدم تمایل واگذاری از سوی آقایان به نتیجه‌ای نرسید، چون اهداف سیاسی و تریبون های انتخاباتی در دسترس اداره کل و هیت فوتبال نخواهد بود !

? شرکت تعاونی پیشکسوتان پرسپولیس؛
باتوجه به مشکلات مالی این باشگاه ریشه دار و قدیمی، طی مدت گذشته کمک های مالی نیز از سوی برخی به این باشگاه صورت گرفته بود که در ادامه خبر از خرید احتمالی این باشگاه توسط شرکت پیشکسوتان کهن پرسپولیس به میان آمده بود، مراحل ثبت این شرکت به وسیله حمید استیلی و سعید شیرینی آغاز شد و اعضای هیات مدیره آن از پیشکسوتان پرسپولیس انتخاب شدند. حتی نماینده این شرکت با حضور در هیات فوتبال و دفتر این باشگاه مذاکرات برای خرید امتیاز این باشگاه را انجام داد، اما بازهم دست های پشت پرده آنها را نیز مجبور به عقب نشینی کرد !

? انجمن دیابت ایران؛
انجمن اطلاع‌رسانی دیابت گابریک یک سازمان مردم نهاد، غیرانتفاعی، غیر سیاسی و داوطلبانه است که در سال ۱۳۸۵ با مدیریت هرمز کیخانزاده شروع به فعالیت نمود و در سال ۱۳۹۶ به عضویت فدراسیون بین‌المللی دیابت درآمد، اما بدون هیچگونه استعلام و بسته های پیشنهادی این شرکت نیز از نظر هیات فوتبال و اداره کل استانداردهای لازم جهت تیمداری را نداشت !

?شرکت لاستیک لاسا؛
شرکت سابانچی (لاسا) با سرمایه گذاری صددرصد ترکی در سال ۱۹۷۴ توسط گروه سابانچی به عنوان کارخانه تولید لاستیک راه اندازی گردید. مکان قانونی فعالیت آنها در یک دهکده سرسبز صنعتی در شرق استانبول است، این شرکت جزء ده شرکت برتر تولید لاستیک در قاره اروپاست. کارخانه بریسا با ۳۵۰هزار متر مربع وسعت و با حدود ۶۰۰ قالب ساخت تایر می تواند ۱۰ میلیون تایر در سال از انواع کاربری مانند لاستیک سواری، لاستیک کشاورزی، لاستیک باری و لاستیک صنعتی تولید ‌نماید که اداره کل و هیات فوتبال این شرکت را فاقد صلاحیت برای تیمداری دانست !

? مدیرکل وقت اداره کل ورزش و هیئت فوتبال بر این باور بودند که با کمک نوبخت و یا شهرداری می ‌توانند بدون مالک سپیدرود را اداره کرده و مزیت اجتماعی و سیاسی آن را برای خود ذخیره و حفظ نمایند درحالیکه شرکت هواپیمایی زاگرس، شرکت فولاد سهند و نیز مهندس حمیداوی مالک فعلی شهر خودرو مشهد نیز از متقاضیان خرید این باشگاه ریشه دار بودند و شرایط بصورتی پیش رفت که امتیاز باشگاه را به بیات رییس هیئت شطرنج که البته در دایره خودی ‌های اداره کل قرار داشت واگذار کردند که نتیجه ای جز بی ثباتی و تغییر پیاپی سرمربی و سقوط به لیگ یک و امسال نیز دوباره بی ثباتی و تغییر پیاپی سرمربی و سقوط به لیگ دو برای این تیم پرهوادار و باقدمت در پی نداشت !!!!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار