سرپرست انجمن عکاسان کرمانشاه با اشاره به افزایش قیمت بی سابقه دوربین و تجهیزات عکاسی گفت: در حال حاضر یک دوربین نیمه حرفه‌ای با لنز حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان می‌شود که تهیه آن در این شرایط اقتصادی برای بیشتر عکاسان دشوار است.
کد خبر: ۸۸۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 19 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سامان آریان‌پور با اشاره به مشکلات و معضلات متعدد عکاسان، گفت: اولین معضل جدی بحث قیمت دوربین و تجهیزات عکاسی است، متاسفانه با افزایش قیمت ارز، قیمت این محصولات افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت یک دوربین نیمه حرفه ای با لنز آن حدود 710 تا 80 میلیون تومانی تمام می شود که تامین این هزینه در این شرایط اقتصادی برای بیشتر عکاسان کار دشواری است.

آریان پور خاطرنشان کرد: این قیمت، مربوط به دوربین های نیمه حرفه ای است و برای تهیه دوربین های حرفه ای باید تا بیش از 100 میلیون تومان هم هزینه کرد که واقعا تامین آن دشوار است.

این عکاس کرمانشاهی از برخورد نامناسب مردم و سوژه‌ها با عکاسان به عنوان دیگر معضل این قشر یاد کرد وافزود: متاسفانه هنوز هنر عکاسی برای مردم جانیفتاده و در بسیاری مواقع شاهد برخورد نامناسب مردم و سوژه‌ها با عکاسان هستیم.

آریان پور از نبود گالری های مناسب به عنوان یکی دیگر از مشکلات عکاسان برای برپایی نمایشگاه آثارشان یاد کرد وافزود: در همین شهر کرمانشاه فقط یک گالری استاندارد شهید آوینی را داریم که آن هم نیاز به تعمیر دارد. وجود یک گالری مناسب ضرورت جدی برای کلانشهر کرمانشاه است.

وی به معضلات کرونا برای عکاسان هم اشاره کرد وافزود: آسیب های کرونا قشر عکاسان را هم بی نصیب نگذاشته و به دلیل وجود این بیماری، امکان عکاسی در سطح جامعه مانند گذشته فراهم نیست.

وی افزود: از طرفی به دلیل شیوع کرونا امکان برپایی نمایشگاه هم وجود ندارد و فعلا عکاسان در فضای مجازی اقدام به انتشار آثار خود می کنند.

وی در ادامه با اشاره به استقبال مردم از عکاسی با توجه به ارتقا کیفیت دوربینِ گوشی هایِ همراه، گفت: خوشبختانه این موضوع موجب شده بسیاری مردم به عکاسی علاقمند شده و بصورت آماتور به این حرفه بپردازند و تداوم این کار به افزایش سواد بصری مردم منجر می شود که به نفع حرفه عکاسی است.

وی یادآور شد: اما معضل زمانی است که افراد با داشتن یک دوربین و گرفتن چند عکس، خود را عکاس حرفه ای حساب کنند که این امر قطعا آسیب رسان خواهد بود.

سرپرست موقت انجمن عکاسان کرمانشاه در ادامه با اشاره به عضویت 120 نفر در این انجمن گفت: به دلیل شرایط کرونا امکان برگزاری انتخابات برای تعیین هیات مدیره انجمن فراهم نبود، اما حداکثر تا یک ماه آینده این انتخابات برگزار می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار