فدراسیون فوتبال ایران از سوی فیفا به پرداخت 167 میلیارد تومان به مارک ویلموتس جریمه شد.
کد خبر: ۸۸۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 19 August 2020

روزی که مارک ویلموتس داشت درخت کاج معروفش را در محوطه کمپ تیم ملی می کاشت کمتر کسی فکرش را می کرد که روزی این کاج آنقدر قیمت پیدا کند که برود در کنار گرانترین درخت کریسمس جهان.درختی که در هتل "Kempinski Hotel Bahia"در اسپانیا قرار دارد.درختی که زر و زیور زیادی از آن آویزان است و به همین دلیل هم هست که قیمتی است.یک جستجوی ساده بکنید و این درخت کاج به ارز 9/11 میلیون پوندی را بینید.اما درخت کاج ایرانی.کاجی کوتاه،نوک آن کمی زرد رنگ و بدون هیچ ویژ گی خاص! کاج ایرانی را هم در اینترنت جستجو کنید.باور کنید 167 میلیارد تومان برای آن آب خورده است.حتی اگر باور هم نکنید باز 167 میلیاردتومان ناقابل آب خورده است.رقمی که اگر مدیریت می شد می توانست گره از خیلی کارهای مردم باز کند،خوشبختی هزاران نفر را تامین کند و گره هایی را باز کند که به راحتی و با هر دستی باز نمی شوند.در این گزارش بررسی کرده ایم با غرامتی که باید به مرد بلژیکی پرداخت کنیم چه کارهایی می شود انجام داد؟

1: بطور میانگین هزینه یک بسته 50 عددی ماسک سه لایه به همراه گیره نگهدارنده بینی چیزی در حدود 100 هزار تومان هزینه دارد که با این رقم می‌شد 83 میلیون و 350 هزار دانه ماسک برای مناطق محروم کمک کرد تهیه کرد.یعنی تقریبا هر ایرانی یک ماسک.

2: حداقل دستمزد روزانه یک کارگر 636 هزار و 809 ریال است. با این قیمت می‌شود 637 هزار و 191 کارگر را استخدام کرد.

3: با این مبلغ می‌شود برای کودکان مناطق محروم که نمی‌توانند از طریق برنامه شاد به صورت مجازی تحصیل کنند 4 هزار 411 دستگاه گوشی آی‌فون 11 پرو مکس 256 گیگ تهیه کرد!

4: در اواخر خرداد ماه سرمربی وقت پارس جنوبی بودجه این تیم را 12 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد. با رقم غرامت ویلموتس می‌توان 13 بار تیم پارس جنوبی جم را تشکیل داد و نابود کرد!

5: سقف تسهیلات زوجین در برخی از بانک‌ها 160 میلیون تومان است. با این مبلغ می‌توان به یک هزارو هجده زوج تسهیلات داد آن هم بدون بازپرداخت.

6:قیمت هر تخت آی سیو در ایران  1.5 میلیارد تومان است.در کل کشور 7200 تخت آی سیو وجود دارد و با رقم ویلموتس می شد 133 تخت به این آمار اضافه کرد.

6: در بهمن ماه 98 استاندار کرمانشاه میانگین کشوری هزینه گازرسانی به ازای هر خانوار را 12 میلیون اعلام کرد. با این رقم می‌شد در آن دوره برای 13 هزار و 583 خانوار گازرسانی انجام داد.

7: با این مبلغ می‌توان برای 1613 خانوار یک پراید تهیه کرد. پرایدی که این روزها قیمتی نجومی پیدا کرده است.

8:به زبان ساده هر دقیقه حدود سه و نیم میلیون تومن برای حضور ویلموتس باید بپردازیم.

9: با رقم 167 میلیارد تومان می شود یارانه 4 میلیون و 395 هزار و ششصد و چهار هزار نفر را پرداخت کرد.

10: ساخت 110 کلاس درس و تقریبا 55 مدرسه از دیگر کارهایی است که می شود با این رقم انجام داد.

11:با رقم 167 میلیارد تومان می شود در حدود 335 مسکن مهر را تهیه کرد و در اختیار نیازمندان قرار داد.

12:قیمت بهترین گوش قرمز در بالای شهر تهران را اگر کیلویی 150 هزارتومان در نظر بگیریم و این رقم را تقسیم بر غرامت ویلموتس کنیم باید گفت که می شود یک میلیون و صدوچهارده هزار کیلو گوشت قرمز تهیه کرد!

13: با رقم اشاره شده می شود برای تقریبا 550 تازه عروس،جهیزیه،برای شروع یک زندگی ساده تهیه کرد.

14:در شرایط کرونایی که خیلی ها قدرت پرداخت پول برای انجام تست کرونا را ندارند،می شد با این رقم از نزدیک به 300 هزار نفر تست رایگان کرونا گرفت.

15:پرستاران این روزها در بدترین شرایط مشغول کار هستند.با غرامت ویلموتس می شود به 33 هزار پرستار ایرانی حقوق ماهیانه داد.

16:بدون شک آب،از اصلی ترین فاکتورها برای زندگی است.چد وقتی است که در محطه غیزانیه خوزستان مردم با مشکلات زیادی برای آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می کنند.با 167 میلیارد تومان می شد 4 پروژه آبرسانی برای این منطقه را انجام داد.

منبع:جام جم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار