مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان:
مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان گفت: به خاطر نزدیکی منطقه به سالن اجلاس سران، نمایشگاه بزرگ و اتوبان ها، فضایی برای احداث هتل فراهم کردیم به طوریکه هم اکنون سه هتل در منطقه در حال احداث است تا در جذب گردشگر فعال شود.
کد خبر: ۸۸۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ 19 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حمید شهبازی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سلسله نشست های «سه شنبه ها با رسانه» که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه جلساتی با گروه های تاثیرگذار جامعه در منطقه 10 داشته ایم که موجب هم افزایی شهرداری و شهروندان شده است، اظهار کرد: رویدادهای خوبی در حوزه های مختلف روی داده و اجرای پروژه های متنوعی را در حوزه های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و شهرسازی شاهد هستیم. همچنین در حوزه مشارکتی و سرمایه گذاری حضور بخش خصوصی را شاهد بودیم که به توسعه پایدار منطقه کمک کرده است.
وی با بیان اینکه در سال 98 افزایش 400 درصدی نسبت به پیش بینی برنامه سالانه در منطقه داشته ایم، گفت: پروژه های متفاوتی از جمله طرح های شاخص شهری در منطقه ساخته می شود که ساخت تقاطع غیرهمسطح آفتاب از مجموعه رینگ چهارم از آن جمله بود.
مدیر منطقه 10 شهرداری اصفهان افزود: شش کیلومتر از جاده دولت آباد (فرزانگان) تا اتوبان اردستانی از مجموعه رینگ چهارم در منطقه آزادسازی و به مرحله بهره برداری رسیده است و مابقی پروژه تا تقاطع شهید سلیمانی در 10 و 15 در حال انجام است.
سه ایستگاه خط دوم مترو در منطقه 10 احداث می شود
وی ادامه داد: سه ایستگاه خط دوم متروی شهر اصفهان در منطقه 10 واقع شده که تملک و آزادسازی انجام شده و همکاران ما در سازمان قطار شهری در حال اجرای عملیات ساخت هستند.
شهبازی بودجه امسال منطقه را 150 میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: برای اجرای پروژه های شاخص شهری 200 میلیارد ریال، پروژه های مهم 230 میلیارد ریال، پروژه های منطقه ای 120 میلیارد ریال و سایر پروژه های منطقه 220 میلیارد ریال لحاظ شده است که در مجموع برای بخش عمرانی منطقه امسال بیش از 700 میلیارد ریال هزینه می شود.
وی با اشاره به واقع شدن مجتمع مطبوعاتی اصفهان در منطقه 10 گفت: سعی کردیم در حد توان فضایی پیش بینی کنیم تا ساکنان مجتمع شرایط راحت تری داشته باشند؛ یکی از مطالبه های آنها پارکینگ مجموعه مطبوعاتی و اداره ثبت بود که در بودجه امسال مبلغی برای آن پیش بینی کردیم تا در حوالی اینجا زمینی تملک و پارکینگ احداث شود.
مدیر منطقه 10 شهر اصفهان به اجرای طرح های مشارکتی منطقه اشاره و تصریح کرد: از جمله طرح های شاخص و مهم مشارکتی منطقه احداث کلینیک، بیمارستان و هتل در شهرک سلامت است که در این مجموعه دو هزار میلیارد تومان هزینه شده و می تواند به توسعه پایدار کمک کند.
وی بیان کرد: همچنین در حوزه پروژه های مشارکتی شهرسازی 600 میلیارد تومان جلب مشارکت داشتیم.
ایجاد ارزش افزوده از زمین های کشاورزی منطقه 10
شهبازی با اشاره به اینکه منطقه 10 در مجاورت اتوبان آقابابایی، چمران و اردستانی واقع شده فرصتی است تا این منطقه را به عنوان شاخص در سرمایه گذاری ببینند و ما هم فضا را برای این کار مهیا کنیم، گفت: به دنبال این نیستیم که زمین های کشاورزی داخل محدوده را تغییر کاربری دهیم بلکه از همین کاربری ارزش افرینی ایجاد کنیم و در حوزه های کشاورزی، گردشگری و ترویج کاشت گیاهان دارویی نهایت استفاده را ببریم.
وی بیان کرد: از قدیم شهروندان زیادی در این منطقه در تولید کفش و صنایع چرمی هم اقدام می کردند که درصدد هستیم شرایط خوبی را در این حوزه برای سرمایه گذاری فراهم کنیم.
مدیر منطقه 10 شهر اصفهان افزود: احداث کلینیک های ساختمانی هم در منطقه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی شاخص است.
وی با بیان اینکه ساخت فرهنگسرای حصه به اتمام رسیده است، گفت: اعتباری که برای این پروژه هزینه کردیم حدود 5 میلیارد است و در آینده افتتاح می شود.
شهبازی تصریح کرد: ما به مهاجرت و مهاجر پذیری به عنوان چالش نگاه نمی کنیم و تکثر قومیتی به عنوان نقطه امید برای توسعه پایدار منطقه است؛ مهاجران منطقه با سایر شهروندان برای ما برابر هستند و فرصت های خوبی دارند که باید با ارتباط با آنها شرایط خوبی را برای منطقه فراهم کنیم.
پروژه های مهم منطقه در محلات کمتربرخوردار در حال احداث است
وی بیان کرد: یکی از سیاست هایی که هم از سوی شورای شهر و شهردار اصفهان پیگیری شده است، در خصوص عدالت فضایی است، در همین راستا عمده پروژه های مهم در محلات کمتر برخوردار از جمله اطشاران، کوی میلاد، محله 24 متری و محله درکان اجرا می شود.
مدیر منطقه 10 شهر اصفهان تصریح کرد: سال گذشته بیشترین رشد پروژه های عمرانی منطقه را نسبت به سال 97 داشتیم به طوریکه در برنامه های عمرانی 87 درصد پیشرفت حاصل شد و امسال هم با همت برنامه ریزی منطقه از همان ابتدای سال موافقت نامه ها را امضا، طراحی پروژه ها از سوی سازمان طراحی انجام و پیمانکاران همه طرح ها مشخص شده است.
وی ادامه داد: پروژه های عمرانی در منطقه در دوران کرونا تعطیل نشد اما با توجه به تراکم جمعیت و با توجه به برنامه ریزی ستاد کرونا اقلام بهداشتی در منطقه توزیع شد؛ همچنین با همکاری خیران منطقه و بسیج تعداد زیادی بسته های غذایی در قالب کمک های مومنانه تقدیم شهروندان شد.
10 درصد بافت منطقه 10 فرسوده است
شهبازی به وجود 230 هکتار بافت فرسوده در منطقه 10 اشاره و تصریح کرد: این مساحت 10 درصد کل بافت منطقه را شامل می شود البته بیش از 230 هکتار بافت فرسوده در منطقه داریم اما این میزان براساس مصوبه کمیسیون ماده 5 است.
وی افزود: برای نوسازی این گونه بافت ها، در شهرداری بسته تشویقی داریم، بانک ها هم تسهیلات در اختیار قرار می دهند. البته اقداماتی هم از طرف سازمان نوسازی و بهسازی شروع شده است و سعی کردیم مشکلات بافت فرسوده را اندک کنیم و پروژه های محرک توسعه را در محله های حاشیه ای و دارای بافت فرسوده راه اندازی کنیم.
مدیر منطقه 10 شهر اصفهان با بیان اینکه پروژه های مشارکتی منطقه در بافت فرسوده قرار گرفته است، تصریح کرد: برای کمک به نوسازی بافت فرسوده همچنین، دفتر تسهیل گری در محله مصلی در چند روز آینده آغاز به کار می کند تا از دستگاه های موثر برای رفع مشکلات کمک بگیریم، شهرداری به تنهایی نمی تواند این بافت را بازسازی کند و 27 دستگاه مکلف به انجام تکلیف در این مورد هستند.
وی با اشاره به پروژه های محرک توسعه منطقه افزود: یک پروژه شاخص را در حریم چشمه مرغاب برای اجرای طرح محرک توسعه پیش بینی کردیم که تلفیقی از اقدامات عمرانی، خدماتی، فرهنگی و تفریحی است. البته عمده پروژه های عمرانی و خدماتی در منطقه محرک توسعه قلمداد می شود.
شهبازی پروژه مشارکتی در حاشیه پل سرهنگ را در قالب محرک توسعه دانست و گفت: وضعیت شهرک سلامت، رینگ چهارم، قطار شهری، فرهنگسرای حصه و تالار هنر هم همین گونه است.
وی بیان کرد: منطقه 10 بیشترین خیابان ها و معابر اصلی را در شهر دارد، ضمن اینکه خیابان های متکثری در منطقه وجود دارد که نیاز است به روان سازی آنها توجه کنیم و در این چند سال اقدامات خوبی در منطقه 10 برای آزادسازی معابر و بازگشایی گلوگاه های صورت گرفته است.
مدیر منطقه 10 شهر اصفهان تصریح کرد: بیشترین پارک های محله ای را در سطح مناطق داریم و به دلیل پراکندگی منطقه رسیدگی به آنها عزم جدی می خواهد. برای آبیاری بهتر به رینگ استفاده از پساب فاضلاب و کلکتور غربی به شرقی و مخزن فضای سبز منطقه متصل می شویم که می تواند به حفظ و توسعه فضای سبز به ویژه در محلات حاشیه ای مثل عطشاران و کوی میلاد کمک کند.
شهبازی به تحقق بودجه امسال منطقه تا تیرماه براساس زمان بندی اشاره و اظهار کرد: بودجه سال گذشته 110 میلیارد تومان بوده است که افزایش بودجه امسال منطقه در حوزه پروژه های عمرانی است.
وی با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه اجتماعی و مشارکت شهروندان بزرگترین پروژه ما در منطقه 10 است، اضافه کرد: از تقاطع آفتاب و خط دوم مترو می توان به عنوان شاخص ترین طرح منطقه یاد کرد.
مدیر منطقه 10 شهر اصفهان با اشاره به اینکه بخش عمده ای از منطقه 10 در حال شکل گیری است و نتوانسته ایم به خاطر نبود آثار شاخص میراثی از فرصت گردشگری در منطقه بهره برداری کنیم، گفت: اما به خاطر نزدیکی منطقه به سالن اجلاس سران، نمایشگاه بزرگ و اتوبان ها، فضایی برای احداث هتل فراهم کردیم به طوریکه هم اکنون سه هتل در منطقه در حال احداث است تا در جذب گردشگر فعال شود.
وی به پیاده روزسازی خیابان صباحی نیز اشاره و اظهار کرد: سال 98 یک ضلع صباحی پیاده روسازی شد و سال 99 ضلع جنوبی در حال تجهیز کارگاه است و از روز گذشته کار خود را شروع کرده است.
شهبازی به تحول صورت گرفته در پیاده روسازی و روان سازی تردد مردم اشاره و توضیح داد: بلوک فرش های پیاده روها قدیمی بود و مردم حاشیه خیابان را برای تردد انتخاب می کردند اما امسال بیش از 12 خیابان را در منطقه پیاده روسازی می کنیم.
پارکینگ بیمارستان عسگریه آماده بهره برداری است
وی در مورد زمان بهره برداری از پارکینگ طبقانی بیمارستان عسگریه گفت: با مشارکت بیمارستان تاکنون 15 میلیارد تومان برای این طرح هزینه کردیم که پارکینگ آن آماده و فضای بیرونی هم در حال آماده شدن است و در روزهای آینده شاهد افتتاح خواهیم بود.
مدیر منطقه 10 شهر اصفهان تصریح کرد: همچنین پارکینگ مشارکتی دیگری در خیابان مصلی هم کلنگ زنی می شود.
وی تعداد مجموعه ورزشی شهرداری را هفت و غیرشهرداری را یک مورد عنوان و اظهار کرد: تعداد مجموعه های ورزشی روباز هم 7 مورد است. همچنین منطقه 10 دارای 130 پارک شهری و قطعات سبز است.
شهبازی مدت زمان صدور پروانه را 30 روز دانست و گفت: جزو مناطق برتر در زمان صدور هستیم به طوریکه متوسط پاسخگویی نسبت به استعلامات هفت روز است و در این زمینه رتبه اول را داریم.
مدیر منطقه 10 شهر اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته 465 پروانه ساختمانی و در 5 ماهه اول امسال حدود 248 پروانه در منطقه صادر شده است، گفت: از این نظر امسال شاهد 10 درصد رشد بوده ایم.
وی ادامه داد: یکی از چالش های منطقه، زمین های داخل محدوده با کاربری هایی است که برای شهروندان ایجاد مشکل کرده است به طوریکه در اطشاران پهنه زیادی جنگل کاری شده است و این کاربری در محدوده شهرها متولی ندارد، با وجود درخواست های مکرر اما کسی تاکنون عهده دار نیست و از اداره کل راه و شهرسازی و کمیسیون ماده 5 می خواهیم کمک کنند تا مشکل زمین هایی که کاربری دیگری دارد و در محدوده شهری است، حل شود.
شهبازی تصریح کرد: آزادسازی در فاز اول رینگ چهارم 145 هزار متر، در فاز دوم به جاده قهجاورستان 20 هزار مترمربع بود که در مجموع در رینگ چهارم 165 هزار مترمربع آزادسازی شد.
وی ادامه داد: برای آزادسازی خیابان عسگریه دوم جلسه با مالکان داشتیم که 4 هزار متر هم آزادسازی در این خیابان داریم، همچنین آزادسازی خیابان اطشاران از پل شهید محسنی تا مجموعه میلاد که 20 هزار نفر ساکن آن هستند با متراژ 20 هزار مترمربع داریم. همچنین آزادسازی حریم چشمه مرغاب هم شش هزار متر است.
مدیر منطقه 10 شهر اصفهان تصریح کرد: در حوزه بهداشتی و درمانی باید منطقه را برند معرفی کنیم البته پیش بینی ترافیکی باید انجام شود چراکه طرح هایی همچون بیمارستان فوق تخصصی پیوند و مجموعه رویان در این منطقه در حال ساخت است.
وی در مورد تعریض خیابان سپیده کاشانی هم بیان کرد: این خیابان به صورت تدریجی آزادسازی می شود و اگر مردم برای پروانه ساخت و تخریب مراجعه کنند براساس خط مصوب بدنه عقب نشینی را اعلام می کنیم.
شهبازی ایمنی مجتمع فرهنگیان در خیابان حکیم شفاهی را از مولفه های موثر در جلوگیری از بروز فاجعه انسانی در آتش سوزی اخیر این مجتمع دانست و با تشکر از هیئت مدیره آن، اظهار کرد: اگر پیش بینی لازم در این ساختمان نمی شد، آتش سوزی اخیر که به خاطر فرسودگی کابل ها رخ داد، منجر به فاجعه انسانی می شد اما تنها به خسارت مالی منجر شد و پوشش های بیمه ای خسارت ها را جبران کردند.
وی ادامه داد: این حادثه باعث شد، جلسه ای با هیئت مدیره 70 ساختمان بلند مرتبه برگزار و بازدیدهای دوره ای و تجهیز ساختمان به اطفای حریق و آگاهی سازی ساکنان انجام شود.
مدیر منطقه 10 شهر اصفهان اضافه کرد: برای احداث مجتمع تجاری – اداری مهستان قراردادی با مشارکت کننده بسته بودیم اما به تعهدات خود عمل نکرد و با توجه به خاکبرداری عظیمی که انجام شده بود و خطراتی زیادی برای مردم کوی میلاد داشت، فرآیند انتخاب سرمایه گذار جدید و کلنگ زنی انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار