مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: استان در زمینه بسته‌بندی عسل دارای رتبه اول در کشور است
کد خبر: ۸۸۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 19 August 2020

به گزارش تابناک تبریز،ایاز برنو امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی دارای رتبه اول بسته‌بندی عسل در کشور است، اظهار داشت: آذربایجان‌شرقی دارای دو واحد بزرگ بسته‌بندی عسـل بوده و یکی از آنها بزرگترین بسته‌بندی عسل کشور است.

 وی با بیان اینکه بیشتر برندهای مطرح عسل کشور در استان ما فرآوری و بسته‌بندی می‌شوند، افزود: مجموعاً تا امروز تعداد 36 واحد دارای پروانه بهره‌برداری به فرآوری و بسته‌بندی عسل تولیدی استان آذربایجان‌شرقی و استان‌های همجوار در استان مشغول فعالیت می‌باشند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه صنعت فرآوری و بسته‌بندی عسل، نقش مهمی در یکی از بخش‌های کلیدی و تاثیرگذار برای نفوذ بیـشتر در بازارهای کشورهای همسایه، اورآسیا و جهانی داشته است، یادآور شد: قدرت کسب قسمت بیشتری از ارزش افـزوده حاصـل از تولید و صـدور محـصول زنبورستان‌های عسل استان، کشور همچنین تقویت و پایداری زنجیره تولید بخش کشاورزی را است.

وی با بیان اینکه عسل محصول فرعی زنبور است، می‌گوید: در آذربایجان‌شرقی مراکز تحقیقاتی و تولیدی بسیاری در این صنف فعالیت می‌کنند و اشخاص بسیاری همچون مرحوم استاد پوراصغر در این زمینه اقدامات مهمی انجام داده‌اند.

برنو افزود: بسته‌بندی‌های عسل در شرق، غرب و حتی شمال‌غرب کشور اغلب در آذربایجان‌شرقی انجام می‌گیرد و این استان در زمینه بسته‌بندی عسل دارای رتبه اول در کشور است.

وی تصریح کرد: ۳۶ واحد فرآوری با ظرفیت بسته‌بندی ۱۸ هزار تن در استان فعالیت می‌کنند که استان را چشم امید شمال‌غرب کرده است.

وی متذکر می‌شود: حتما در اغلب برندهای مطرح عسل در کشور نامی از آذربایجان‌شرقی دیده می‌شود و موفقیت‌های خوبی توسط زحمت‌کشان سرمایه‌گذار استان در این زمینه انجام گرفته و در حال گسترش است.

برنو بیان داشت: دستگاه‌های فرآوری عسل استان بسیار مدرن و همپای سطح تکنولوژی اروپا هستند و روز به روز نیز به سمت بهبود و توسعه این امکانات پیش می‌رویم‌.

وی خاطرنشان کرد: زحمت اصلی در زمینه بسته‌بندی عسل و حتی سایر محصولات استان بر دوش سرمایه‌گذاران فهیم استان قرار دارد که امیدواریم سایه این عزیزان همواره بر سرمان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :