مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم گفت: مسابقه سوگواره حسینی در فضای مجازی با هدف ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۳ 19 August 2020

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی در نشست رسانه‌ای که ظهر امروز در تالار رضوان شهرداری قم برگزار شد، از برگزاری مسابقه سوگواره حسینی در فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: از بدو شیوع ویروس کرونا، شهرداری قم نسبت به برگزاری سه مسابقه در فضای مجازی اقدام کرد که این مسابقه را نیز در ایام محرم و صفر در راستای ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) برگزار می‌کند.

وی با تشریح چگونگی شرکت در این مسابقه بیان کرد: مردم می توانند با تهیه فیلم و عکس از روضه‌های خانگی و مراسم های عزاداری در این مسابقه شرکت کنند.

مقیمی همچنین از برگزاری مراسم نمادین سیاه پوشان روز چهارشنبه در گلزار شهدا، خبر داد و گفت: دوره آموزشی ستایشگران توسط مدرسه خانه خورشید با موضوع مقتل خوانی در راستای گرامیداشت شعائر حسینی برگزار می شود.

وی همچنین برگزاری طرح « هرخانه یک حسینیه» را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این برنامه نیز با کمک سازمان تبلیغات اسلامی ، دفتر آستان قدس، مسجد مقدس جمکران، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و برخی گروه های جهادی با بهره گیری از ظرفیت های شهرداری قم برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ادامه داد: اهدای پرچم در روضه‌های خانگی با کمک نیروهای جهادی، برگزاری نمایشگاه عکس محرم در چند نقطه شهر از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم محسوب می شود.

وی با تاکید براینکه در برخی مناطقی ممکن است به هر دلیلی امکان برگزاری عزاداری کمتر وجود داشته باشد، گفت: به همین دلیل مراسم عزاداری سیار را در این نقاط برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه دومین دوره نمایشگاه عطر تربت روز چهارشنبه افتتاح خواهد شد، گفت: این نمایشگاه با همکاری شورای هماهنگی هیئات مذهبی در مجموعه مشکات در ابتدای بلوار جمهوری و محل سابق اعزام رزمندگان به جبهه برگزار می‌شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند برخی از ملزومات خود مانند پرچم مشکی و پیراهن مشکی را در این نمایشگاه تهیه کنند. همچنین هیئات مذهبی هم می‌توانند یک سری محصولات خود را با قیمت مناسب تامین کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار