رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: واکنش ایران به ادعای پرداخت پول به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی / روحانی اصلاح‌طلب: ظریف یا زیباکلام برای ریاست‌جمهوری مناسب هستند / سوال بعیدی‌نژاد از انگلیس درباره کودتای ۲۸ مرداد / نظر عضو پایداری درباره پیروز انتخابات ۱۴۰۰: از همین افراد زمینی است و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند
کد خبر: ۸۸۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰ 18 August 2020
 
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
هنوز وقت عذرخواهی انگلیس فرا نرسیده است؟

حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن در توییتی به مناسبت سالروز کودتای ۲۸ مرداد نوشت: ‏۶۷ سال از کودتای آمریکا علیه دولت ملی دکتر مصدق در ایران می‌گذرد. انگلستان نقش موثری در این کودتا ایفا کرد که اسناد متعدد آن هم منتشر شده است. دولت انگلیس تا امروز حتی از یک عذرخواهی رسمی ساده از ملت ایران نیز خودداری کرده است. آیا هنوز وقت عذرخواهی و جبران گذشته فرا نرسیده است؟

مقاله گاردین به مناسبت سالگرد کوتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲
 
بیش از ۳۵ سال پیش، نشریه معروف آبزرور گزارشی منتشر کرد با تیتر «چگونه ام آی سیکس (MI ۶) و سازمان سیا برای طراحی کودتا در ایران همکاری کردند؟» این مقاله در شماره ۲۶ می ۱۹۸۵ نشریه مذکور انتشار یافت، اما خیلی زود نسخ این نشریه جمع آوری شد. گزارش مذکور این حقیقت را افشا کرد که یکی از ماموران ام آی سیکس به نام نورمن داربی شایر در سال ۱۹۵۳ عملیاتی خشونت بار و پنهانی را جهت ابقای شاه ایران در مقام حاکم کشور اجرا کرد. معذالک، درست چند روز بعد از انتشار گزارش، تمامی شواهد تازه پیرامون این عملیات و هویت داربی شایر از مباحثات عمومی محو گردید. تقی امیرانی فیلم ساز ایرانی مقیم لندن، اوایل هفته جاری، قبل از انتشار مستندش، " کودتای ۵۳"، اظهار داشت: "هنوز نمی‌دانم چه کسی در ابتدا این موضوع را به آبزرور درز داد و چرا؟! ما همین قدر می‌دانیم که هرگونه مدرک و سابقه پیرامون مصاحبه با داربی شایر ناپدید گردید و هیچ کس آن را دنبال نکرد. این امر حاکی از لاپوشانی کامل دخالت انگلیس در این کودتا تا به امروز است. "

ادعای عجیب کفاشیان درباره شکست سنگین در پرونده ویلموتس

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: به هر حال، شما یک جنسی را می‌خرید و برخی اوقات هم خراب از آب درمی‌آید. کسانی که این قرارداد را بستند، شاید خیلی مسلط نبودند. در مورد خارجی‌ها باید وکلایی باشند که به کارشان تسلط داشته باشند که اینطور نبود. مسئولان حقوقی فدراسیون اگر این مسائل را دیده بودند، باید بیایند و پاسخ دهند. خود ویلموتس متهم پرونده است که این پول را می‌خواهد از ما بگیرد. باید سفت جلوی او بایستیم. /فارس

پراید ۹۰ میلیونی اصلا گران نیست

محمدرضا نجفی‌منش، عضو اتاق بازرگانی و عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان صنعت گفت: خودرو در ارتباط مستقیم با دلار است و از سوی دیگر انتظار افزایش تورم در آینده نیز سبب شده است که قیمت‌ها در بازار روندی افزایشی را طی نماید. وی افزود: مردمی که می‌خواهند سرمایه‌شان را از تورم مصون بدارند، حالا خودرو را نیز بازار مناسبی می‌دانند و این اتفاق در کنار مشکلات صنعت خودرو ـ که ناشی از تحریم رخ داده و منجر به کاهش تولید در دوره‌ای شده ـ زمینه را برای رشد قیمت مهیا کرد. هر چند من معتقدم ریشه اصلی داستان به دخالت دولت در مساله قیمت‌گذاری و صنعت خودرو باز می‌گردد. وی در پاسخ به این سوال که پیشنهاد شما برای ساماندهی وضعیت کنونی چیست، گفت: من فکر می‎کنم گام اول این است که دولت جز در کالای ضروری و اساسی که به سفره و خوراک مردم ربط دارد، از قیمت‌گذاری خارج شود.

ویلموتس بعد از باخت، فیلم کمدی نگاه می‌کرد

قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه فوتبال برتر: موضوع قرارداد ویلموتس تبدیل به یک موضوع ویژه در تاریخ ورزش ایران شده است. یک سال قبل برای اولین بار، سه میلیون یورو مطرح شد و گفتند از قرارداد کی‌روش به مراتب بیشتر است که به شدت تکذیب شد. فدراسیون بیانیه داد و صحبت‌های من را در تلویزیون تکذیب کرد، اما عین به عین حرف‌های من اتفاق افتاد. مشخص است که سرمربی با این تیم حقوقی قوی برای مدت کوتاه به ایران آمده و برای ماندن طولانی مدت و کار کردن نیامده است. او به قصد کندن پول آمده، خود بازیکنان می‌گفتند بعد از باخت اصلا ناراحت نبود، در هواپیما فیلم کمدی نگاه می‌کرد و خوشحال بود.

محرومیت از رقابت‌های بین‌المللی بیخ گوش فوتبال ایران؟!

غلامرضا رفیعی، کارشناس حقوقی فوتبال گفت: اگر نتوانیم در زمان مقرر پول ویلموتس را پرداخت کنیم و اقدامی را برای طرح پرونده در دادگاه CAS انجام ندهیم، آثار و تبعات بسیار بدی متوجه فوتبال ایران خواهد شد. شدیدترین محرومیتی که برای فوتبال ایران در نظر گرفته می‌شود، محرومیت از حضور در رقابت‌های بین‌المللی خواهد بود. /فارس

کنایه مجری سابق به گزارش صداوسیما درباره شجریان

احسان کرمی، مجری سابق تلویزیون درباره گزارش صداوسیما راجع به محمد رضا شجریان نوشت: ‏شبکه خبر در گفتگویى زنده با پزشک معالج استاد ‎شجریان، آخرین وضعیت درمان ایشان را به اطلاع می رساند و من یادم مى آید وقتى با صداوسیما کار میکردم بار‌ها براى نام بردن از ایشان توبیخ و سرزنش شدم. من یاد دارم ناظر پخش به مهمانان برنامه ام تاکید می کرد اسم استاد را نبرند. شرم و حیا نعمت است.
 
گزینه طلایی برای انتخابات ۱۴۰۰

«مرتضی طلایی»، سردار پیشین سپاه پاسداران، درباره این موضوع که چه کسی باید در انتخابات ۱۴۰۰به عنوان کاندیدا حاضر شود؟ به برنا گفت: به نظر من فردی که در انتخابات ۱۴۰۰حضور می‌یابد باید مدیر باشد. ریاست جمهوری نقش چندوجهی دارد، در همه‌ حوزه‌ها کار دولت تخصصی است؛ بنابراین رئیس‌جمهور باید نقش مدیریتی داشته باشد که بتواند مدیران شایسته و لایق را در حوزه‌های تخصصی به کار بگیرد. سردار طلایی با تاکید بر کارآمدی فردی که در انتخابات کاندیدا می‌شود، توضیح داد: ما نمی‌توانیم تفکیکی بین یک اقتصاددان و یک فرد نظامی قائل شویم، کسانی که قابلیت، کارآمدی و توان مدیریتی، تفکر جهادی دارند، می‌توانند در انتخابات حاضر شوند؛ حالا از هر گروهی می‌خواهد باشند. مهم پایبندی به اصول، قانون اساسی، ولایت، ملت و کشور است. او در خصوص حضور نظامیان در سیاست اظهار کرد: ما پاسدار هستیم، امام فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، این جایگاه و کارکرد پاسداران است. پاسداران هر روزی و در هر عرصه‌ای که کشور نیاز داشته باشد، باید آماده‌ جانفشانی و فداکاری باشند. فرق نمی‌کند سیاست باشد یا اقتصاد.
 
نظر عضو پایداری درباره پیروز انتخابات ۱۴۰۰: از همین افراد زمینی است

قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، درباره ارتباط دولت و مجلس گفت: اگر دولت و مجلس هماهنگ شوند برای حل معضلات اقتصادی اقدامی ایده‌آل است؛ بدین معنا که هدف هر دو این باشد که مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند. مجلس یازدهم هم روی کار نیامده که به دست و پای دولت بپیچد بلکه به دنبال حل معضلات مردم است و اگر عزمی برای خدمت در دولت مشاهده کند، حتما به دولت کمک می‌کند. البته وظیفه مجلس، اجرایی نیست بلکه وظیفه‌اش، قانونگذاری و نظارت است و در اجرا نمی‌تواند، دخالت کند، اما مجلس به عنوان مثال می‌تواند طرحی را تصویب کند و دولت را ملزم به اجرای طرح‌هایی همچون طرح الزام دولت به ساخت مسکن‌های ارزان قیمت، طرح الزام دولت به راه اندازی صنایع کوچک کند.

او افزود: به نظر من، مجلس باید رودبایستی‌ها را کنار بگذارد و مرکز پژوهش‌های مجلس که به بیانی مغز مجلس است، فعال‌تر شود و از اقتصاددان‌های کشور به ویژه افرادی که دارای صاحب فکر و اندیشه اقتصادی هستند، دعوت کند؛ صرف نظر از این که آن اقتصاددانِ چپ، راست، اصلاح‌طلب یا اصولگرا باشد و همچنین از اقتصاددان‌های حوزوی نیز دعوت به عمل آورد تا آن‌ها برای حل مشکلات کشور همفکری کرده و سرانجام نظر دقیق کارشناسی شده به مجلس ارائه کنند و مجلس تحت عنوان الزام دولت به انجام آن‌ها وارد شود و دولت را ملزم به حل مشکلات کند. بی‌تردید حضور کارشناسان دولتی نیز می‌تواند بر غنای مباحث بیفزاید. مثلا درباره چگونگی حل مشکل تورم، گرانی، تزریق بودجه راه حل ارائه بدهند؛ بنابراین از این طریق مجلس، می‌تواند به حل مشکلات کمک کند.

این چهره سیاسی اصولگرا درباره انتخابات ۱۴۰۰ و گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداتوری زاکانی و اینکه شانس پیروزی کدام جریان را بیشتر می‌دانید، گفت: خودِ اصلاح‌طلبان هم اعتراف می‌کنند به اینکه ما شانس برنده شدن در انتخابات ۱۴۰۰ را نداریم خودشان می‌گویند ما رای نمی‌آوریم؛ بنابراین، درصد احتمال برنده شدن یک کاندیدای اصولگرا در میان کاندیدا‌های دیگر بیشتر است. در این باره که آن فرد چه کسی می‌تواند باشد باید گفت از آسمان که نمی‌آید از همین افراد زمینی است.
 
سوال بعیدی‌نژاد از انگلیس درباره کودتای ۲۸ مرداد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با اشاره به نقش انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد، گفت: آیا هنوز وقت عذرخواهی انگلیس از ملت ایران فرا نرسیده است؟
«حمید بعیدی نژاد»، سفیر ایران در انگلستان، در حساب توئیتری خود نوشت:۶۷ سال از کودتای آمریکا علیه دولت ملی دکتر مصدق در ایران می‌گذرد. انگلستان نقش موثری در این کودتا ایفا کرد که اسناد متعدد آنهم منتشر شده است.
دولت انگلیس تا امروز حتی از یک عذرخواهی رسمی ساده از ملت ایران نیز خودداری کرده است. آیا هنوز وقت عذرخواهی و جبران گذشته فرا نرسیده است؟
 
روحانی اصلاح‌طلب: ظریف یا زیباکلام برای ریاست‌جمهوری مناسب هستند

حسین انصاری‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره احتمال حضور ظریف در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده به «نامه‌نیوز» گفت: «من باور دارم که آقای ظریف یا آقای زیباکلام برای ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ مناسب هستند، اما فارغ از اینکه چه‌کسی بیاید مساله این است که هرکه بیاید باید اختیار عمل داشته باشد. آقای ظریف که از سال ۹۲ تا کنون به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی فعالیت کرده است، اگر در قامت رئیس‌جمهور بخواهد ظاهر شود، زمانی می‌تواند مؤثر باشد که قدرت داشته باشد یعنی دستِ‌کم در حد قانون اساسی اختیارات رئیس‌جمهور به رسمیت شناخته شود. وجود آقای ظریف در انتخابات ریاست‌جمهوری مغتنم است و حداقل نه لنگر بزرگ بلکه لنگر کوچکی برای کشتی طوفان‌زاده ایران باشد تا قدری از بحران‌های موجود در حوزه داخلی و البته در حوزه خارجی بیرون بیاییم. نگاه عمومی در داخل و نگاه جهانی به او مثبت است؛ با اینکه هرچندوقت یک‌بار عده‌ای در داخل به او فحاشی کرده و سعی می‌کنند او را مأیوس کنند، اما واقعیت این است که او پذیرش عمومی بالایی دارد».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره میل مردم به شرکت در انتخابات اظهار کرد: «باید بپذیریم که در مقطع فعلی مردم تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند، مگر آنکه تا روز انتخابات شرایطی ایجاد شود که مردم مطمئن شوند رئیس‌جمهور می‌تواند تغییر مثبتی در وضعیت موجود ایجاد کند و به خواسته‌های ملی جامه عمل بپوشاند. اما اگر اجازه ندهند که رئیس‌جمهور بر اساس خواست مردم و اراده خودش کار کند، آقای ظریف یا هر شخصیت دیگری بیاید، تفاوتی ایجاد نمی‌شود. از طرفی اکنون شرایط اصلاح‌طلبان هم سخت است و اگر آقای ظریف بیاید و آنها بخواهند از او حمایت کنند، آسان نخواهد بود که مردم را به رأی دادن قانع کنند».
 
نماز جمعه این هفته پایتخت اقامه نمی‌شود

رییس ستاد نماز جمعه تهران گفت: با توجه به بحران کرونا و برای حفظ سلامت شهروندان نماز جمعه این هفته ۳۱ مرداد ماه در شهر تهران اقامه نخواهد شد. سیدباقر پیش‌نمازی در گفتگو با میزان، ضمن اشاره به برگزاری نماز جمعه در ایام مقابله با بحران کرونا بیان کرد: به دلیل شرایط ویژه ناشی از این بحران و برای حفظ سلامت شهروندان نماز جمعه این هفته ۳۱ مرداد ماه اقامه نخواهد شد. رییس ستاد نماز جمعه تهران اظهار کرد: در ایام مقابله با کرونا که برای حفظ سلامت شهروندان نماز جمعه با حضور نمازگزاران اقامه نمی‌شود، هر هفته خطبای جمعه سخنرانی خود را که جایگزین خطبه محسوب می‌شود از طریق رسانه ملی (شبکه یک سیما و رادیو تهران) و بدون حضور نمازگزاران به سمع و نظر مردم می‌رسانند.وی گفت: بر این اساس آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، جایگزین خطبه‌های نماز این هفته را در برنامه «پیام جمعه» که راس ساعت ۱۸ از شبکه یک سیما پخش می‌شود، به سمع و نظر مردم و نمازگزاران می‌رساند و علاقه‌مندان می‌توانند از این طریق در جریان مباحث مطرح قرار بگیرند.
 
مادر مشکلات ایران از زبان فعال اصلاح طلب

یک تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی نوشت: در ایران قحطی سیاستمدار به وجود آمده است. تا هنگامی که بازی سیاست در ایران قاعده‌مند و با حضور بازیگران صاحب صلاحیت و متکی به رسانه آزاد و مسئول و نهاد حزبی نباشد، وضع کشور سر و سامان نخواهد گرفت.عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی در یادداشتی نوشت: اگر از من پرسیده شود که در ایران کنونی به چه تخصصی بیش از همه نیازمندیم که در وجود آن به شدت فقیر هستیم، خیلی سریع خواهم گفت به سیاستمدار. در واقع مشکل اصلی و مادر مشکلات کشور، سیاست است.
 
درست است که مردم با مشکلات و مسائل اقتصادی و اجتماعی دست به گریبان هستند، ولی ریشه همه این مسائل و مشکلات در ضعف و نارسایی‌های سیاسی است، زیرا که سیاست و سیاستمدار باید این مسائل را شناخته و آن‌ها را حل کند. اگر سیاستمداران کاربلد نباشند، چه کسی آن را انجام خواهد داد؟ واقعیت این است که سیاست اگرچه میدانی گسترده و فراگیر به گستره ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد و شاید هیچ حوزه‌ای تا این حد گستردگی و فراگیری نداشته باشد، ولی از آنجا که این میدان در ایران کنونی محلی برای انجام بازی بی‌قاعده و فاقد استاندارد‌های لازم است، هر کسی که فیلش یاد هندوستان کند به مبتذل‌ترین شکل ممکن وارد این میدان شده و به بازیگری مشغول می‌شود. هر کسی که درست یا نادرست فکر می‌کند آدم خوبیه و انگیزه خیرخواهانه‌ای دارد، خیال می‌کند حتما سیاستمدار خوبی هم هست، ولی اگر میان فوتبالیست خوب یا آهنگر خوب یا... خوب بودن با انسان خوب بودن تلازم پیدا کردید، اینجا هم می‌توانید ملازمه برقرار کنید.
 
واکنش ایران به ادعای پرداخت پول به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای سراسر کذب منتشره در برخی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر پرداخت پول از سوی کشورهای دیگر به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان اظهار داشت: آمریکا در باتلاقی خودساخته در افغانستان گرفتار شده و خون سربازان آمریکایی هزاران مایل دورتر از وطنشان بخاطر سیاست های غلط حاکمان کاخ سفید ریخته می‌شود، که البته نتیجه‌ای نیز جز سال‌ها جنگ و خونریزی برای مردم بیگناه افغانستان نداشته است.سعید خطیب زاده در ادامه افزود: دولت آمریکا که هیچ پاسخی برای خانواده‌های سربازان کشته شده خود در افغانستان ندارد، با فضاسازی رسانه‌ای به دنبال سرپوش گذاشتن بر خطای محاسباتی خود در افغانستان می‌باشد.
خطیب زاده در پایان از ایالات متحده خواست به جای مقصر نشان دادن دیگران، مسئولانه عمل کرده و به حضور فاجعه بار خود در افغانستان هر چه زودتر پایان دهد.
 
کنایه ظریفِ معزی به مجلس با تصویر «کارزار شکست»

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری در توئیتی نوشت: کارآمدی دیپلماسی ایران را می‌توان در خروج پی‌درپی چهره‌های ضد ایرانی از دولت ترامپ دید و اعتبارش را هم می‌شود در شکست تاریخی امریکا در شورای امنیت درک کرد. علیرضا معزی در توئیتی با هشتگ‌های دیپلماسی ایران، ترامپ، شورای امنیت و ظریف نوشت: کارآمدی دیپلماسی ایران را می‌توان در خروج پی‌درپی چهره‌های ضد ایرانی از دولت ترامپ دید و اعتبارش را هم می‌شود در شکست تاریخی امریکا در شورای امنیت درک کرد؛ اعتباری که نمی‌شود با درشت‌گویی و بی‌حرمتی پنهانش کرد. از حضور ظریف در مجلس، خیلی نگذشته، همین یک ماه و چند روز پیش.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی: برخی عبارات مداحی‌ها وهن اهل‌بیت (ع) است


حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شعرهای موعظه‌ای تأثیر فراوانی دارد، ازاین‌رو باید در جلسات عزاداری ابتدا پند و موعظه و درس اخلاق داشته باشید، احادیث کوتاه را مطرح و تبیین کرده و بعد آن را به عزاداری وصل کنید. رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: حضور در جلسات و منبرها و مداحی‌ها و تأثیر این برنامه‌ها، می‌تواند جامعه را به آرامش و صبر دعوت کرده و بصیرت افزایی کند. وی خطاب به مداحان، تصریح کرد: برخی عبارات مداحی‌ها وهن اهل‌بیت (ع) است و نباید از چنین عباراتی استفاده کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) هر دو عاشورا را بیمه و ماندگار کردند و مداحان مرد و زن باید مانند حضرت زین‌العابدین (ع) و زینب (س) همان پیام را تداوم دهند تا در پرتو غدیر و ولایت این راه راستین را ادامه داده و پرچم را به مهدی موعود (عج) تحویل دهیم.

زالی: پاییز نگران کننده‌ای پیش‌روی داریم


دکتر زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با بیان این که طبق مطالعات جهانی، پاییز نگران کننده ای را پیش رو خواهیم داشت، افزود: پاییز امسال سخت‌ترین پاییز معاصر خواهد بود و این موضوع صرفا مربوط به کشور ما نیست چرا که همزمانی کرونا با بیماری‌های فصلی، تمایل مردم به حضور در فضاهای سرپوشیده، ایجاد علائم تنفسی و آلرژی در این فصل و ورود موج جدید H۱N۱ بسیار نگران کننده است.

نماینده مجلس: خسارت قرارداد ویلموتس را مقصرین پرداخت‌کنند، نه‌ مردم


یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تاکید بر اینکه خسارت قرارداد ویلموتس باید توسط افرادی پرداخت شود که در این امر مقصر بودند، عنوان کرد: اگر اعلام شود وزیر ورزش در این خصوص مقصر بوده، مجلس تصمیم مقتضی را انخاذ می کند، برخی زمزمه ها وجود دارد که فردا در صحن مجلس درباره ایشان طرحی سوالی مطرح شود که اگر پاسخ قانع کننده نداشته باشند احیانا استیضاح شوند. حسین میرزایی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص قرارداد ویلموتس و صدور حکم پرداخت غرامت ۶ میلیون و ۱۳۷ هزار یورویی توسط فدراسیون جهانی فوتبال برای فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: در قراردادهای مربیان خارجی به خصوص در حوزه فوتبال شاهد هستیم که هر از چند گاهی مصیبتی برای کشور ایجاد می شود. این مربی ها بدون اینکه موضوع قرارداد را کامل انجام دهند از کشور ما خارج می شوند، از ما شکایت می کنند و اتفاقا در این شکایت ها محکوم هم می شویم. وی افزود: تکرار این موضوع انسان را به فکر فرو می برد که در روند کاری وزارت ورزش و جوانان ایرادی وجود دارد که هر دم از این باغ بری می رسد؟ مردم در این اوضاع غم انگیز معیشتی تاوان نادانی یا تعمد یا سیاسی کاری یا دست های پشت پرده چه کسانی را باید بپردازند؟ چرا مردم باید تاوان بپردازند؟ قوه قضاییه باید به این موضوع وارد شود و عاملین این فجایع را مجبور به جبران خسارت کند تا این خسارت از جیب بیت المال و از جیب عموم مردم پرداخت نشود.

عضو شورای شهر تهران به کرونا مبتلا شد


«محمد علیخانی» عصر سه شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: ضمن آرزوی سلامتی برای عموم هموطنان به اطلاع می‌رسانم چند شب قبل تب و لرزی عارض و تست کرونای بعد از آن هم مثبت اعلام شد. وی اعلام کرد: اکنون در حال سپری کردن ایام قرنطینه هستم و ان‌شاءالله بعد از بهبودی در خدمت شهروندان عزیز خواهم بود. پیش از این نیز علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران نیز به کرونا مبتلا شده بود و این عضو شورای شهر تهران نیز در قرنطینه است. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه گفت: تاکنون ۳۴۷ هزار و ۸۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۹۷۲ نفر رسید.

سید احمد خاتمی: در مقابل کسانی که می‌خواهند مجلس عزا را تعطیل کنند، محکم خواهیم ایستاد


حجت الاسلام سید احمد خاتمی شامگاه دوشنبه در یازدهمین نشست "جامعه ستایشگران استان قم" که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: محرم امسال هیچ کسی در پی تعطیلی عزاداری ماه های محرم و صفر نیست ولی باید این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود. وی با تاکید بر اینکه در مقابل کسانی که می‌خواهند مجلس عزا را تعطیل کنند محکم خواهیم ایستاد، افزود: با افتخار باید از نظام اسلامی به‌ عنوان برافراشته کننده پرچم امام حسین(ع) دفاع کرد، جمهوری اسلامی تنها کشوری است که رهبری آن برقراری مجالس روضه را افتخار خود می‌داند و صداوسیما آن نیز در دهه محرم تبدیل به عزا خانه امام حسین(ع) می‌شود. عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حفظ سلامت عزاداران و مردم از لحاظ فقهی واجب است، اهمیت حفظ جان مردم به‌ اندازه اهمیت برگزاری مجالس امام حسین(ع) است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :